Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:"— Transkript prezentace:

1 Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Zásady bezpečného chování v přírodě Kód VM: VY_32_INOVACE_53_60 Vzdělávací předmět: Základy přírodních věd Tematická oblast: Základy přírodopisu Autorka: Mgr. Helena Kriegelová Anotace: Pomocí textu a pracovních listů se žáci seznámí se zásadami správného chování v přírodě Klíčová slova: Les, příroda, vandalové Metodické pokyny: Metodický pokyn je součástí materiálů Druh učebního materiálu: Prezentace doplněná pracovními listy Druh interaktivity: Kombinovaná Cílová skupina: Žák praktické školy dvouleté, I. ročník Datum vzniku VM: 1.dubna 2013  VM je součástí:  _ _ Soubory:  Přístupné na Adresa školy: MŠ, ZŠ a SŠ Slezské diakonie, Frýdecká 34, Český Těšín

2 Všechny části lesa jsou na sobě vzájemně závislé, tvoří celek.
CO JE LES Les je část přírody, kterou tvoří lesní půda, stromy, lesní porost, lesní živočichové. V půdě jsou kořeny rostlin, žijí v ní velké množství půdních bakterií, různých hub, larev hmyzu, červů a dalších živočichů. Rostliny poskytují živočichům úkryt a potravu. Živočichové rozšiřují semena rostlin, jsou potravou jiným živočichům. Houby a baktérie rozkládají zbytky rostlinných a živočišných těl, vytvářejí humus a obohacují půdu živinami. Všechny části lesa jsou na sobě vzájemně závislé, tvoří celek.

3 srnec veverka jezevec sojka
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Roe_Deer_(Capreolus_capreolus)_(1).jpg?uselang=cs Poznáš některé živočichy, které potkáme v lese? Pojmenuj je: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hungriges_Eichh%C3%B6rnchen.JPG srnec veverka jezevec sojka https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Garrulus_glandarius_B_Luc_Viatour.jpg https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Badger_ _closer.jpg

4 Zásady chování v přírodě
1. Dodržujeme vždy zákony a předpisy naší republiky 2. Chováme se správně v chráněných územích 3. Netrháme chráněné rostliny a neohrožujeme chráněné živočichy 4. Nikdy neničíme zeleň, neubližujeme zvířatům 5. Nevypalujeme suchou trávu 6. Neznečišťujeme vodu v přírodě 7. Neodhazujeme odpadky na nevhodných místech 8. Chráníme přírodu před požáry 9. Neděláme zbytečný hluk

5 Nepřátelé lesa Nebezpečím pro lesy jsou vichřice, těžký sníh a různí škůdci lesa. Vichřice může stromy vyvrátit nebo je může těžkým sněhem polámat. Poškozený les snadno napadnou škůdci. Lesy jsou ohroženy škodlivým hmyzem, nejodolnější jsou lesy smíšené, v jejich podrostu žije mnoho živočichů, kteří lesní škůdce ničí. Velkým nebezpečím pro les jsou také lidé, kteří svou neopatrností někdy způsobí lesní požár. I znečištěné ovzduší ničí lesy.

6 Pracovní list ANO NE Patří mezi škůdce lesů hmyz? Je les užitečný?
Můžeš sám kácet stromy? Rozděláš si oheň v lese? Patří odpad do lesa? Patří pytlák do lesa? Vadí lesu špatné ovzduší? Mohou lidé škodit lesu?

7 Metodické pokyny Poznej na obrázku obyvatele lesa str.3. správně je pojmenuj a povídej co o nich víš, připomeň si výukovou látku zásady správného chování v lese nebo stopy zvířat v lese. Učivo na sebe navazuje. V pracovním listu, str. 6. správně odpověz na otázky a přiřaď je k odpovědi Ano X Ne, stačí otázky přemístit do správné řady.

8 Použité zdroje: Text: Přírodověda pro základní školy
Obrázky: zdroj je uložený u obrázků


Stáhnout ppt "Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:"

Podobné prezentace


Reklamy Google