Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_EKG.1.20 Vývoj vlivu člověka na prostředí Vytvořeno: Ověřeno: Třída:NS1

2 Vývoj vlivu člověka na prostředí Vzdělávací oblast:Enviromentální vzdělávání Předmět:Ekologie Ročník:1. Autor:Radomíra Hradilová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: lovecko - sběračské období, zemědělsko - pastevecké období, industriální období, „postindustriální“ období Anotace:Materiál je určen pro výuku předmětu ekologie. Vysvětluje vztahy ve společenstvu a obsahuje interaktivní prvky k aktivizaci žáků a procvičení učiva.

3 Historický vývoj vlivu člověka na životní prostředí Vliv člověka na prostředí (a vice versa) 1) lovecko - sběračské období délka trvání (2 mil.?) let využívání energie – lidská síla, biomasa (oheň) – člověk je součástí přirozených ekosystémů – závisí na toku energie ekosystémem

4 Úkol: odhadněte vliv lidstva na ŽP v tomto období Vliv člověka na prostředí (a vice versa) 1)lovecko - sběračské období

5 Úkol: odhadněte vliv lidstva na ŽP Vliv člověka na prostředí (a vice versa) 1)lovecko - sběračské období Vliv na prostředí – lokální, reverzibilní (hospodaření ohněm v krajině) vyhubení velkých savců – overhunting theory???)

6 Historický vývoj vlivu člověka na životní prostředí 2) zemědělsko - pastevecké období délka trvání – cca let (holocén – 17. stol) využívání energie lidská síla, domestikovaná zvířata, sluneční energie (voda, vítr, biomasa) usměrňování toku en. (dotace en.do agroekosystému)

7 Úkol: odhadněte vliv lidstva na ŽP v tomto období 2) zemědělsko - pastevecké období

8 Úkol: odhadněte vliv lidstva na ŽP v tomto období 2) zemědělsko - pastevecké období Vliv na ŽP: – regionální, částečně ireverzibilní (těžba, odlesňování, zasolení, dezertifikace půdy, urbanizace, domestikace)

9 Současný vývoj vlivu člověka na životní prostředí 3) industriální období délka trvání: -300 let až dnes využívání energie – převážně neobnovitelná fosilní paliva a jaderná energie, syntetická paliva – přeměna, uchování a transport energie...

10 Úkol: odhadněte vliv lidstva na ŽP v tomto období 3) industriální období

11 Úkol: odhadněte vliv lidstva na ŽP v tomto období 3) industriální období Vliv na ŽP: – globální, ireverzibilní, trans-generační

12 Předpokládaný další vývoj vlivu člověka na životní prostředí 4) „postindustriální“ období ??? (budoucnost) délka trvání – trvalá udržitelnost ? civilizační/přírodní katastrofa? pomalé vymírání? epidemie??? využívání energie – „tvrdší“ technologie? alternativní zdroje? vyčerpání zásob??? nové objevy? vliv na okolí – snižující se zátěž / zvyšující se zátěž ??? vliv prostředí na člověka – větší vliv civilizace, omezený vliv přírody ???

13 Použité zdroje Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google