Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 2 8. listopadu 2006 Dálniční síť v Polsku Gdańsk Toruň Lódź Katowice Kraków Warszawa A1 Sever – Jih 582 km.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 2 8. listopadu 2006 Dálniční síť v Polsku Gdańsk Toruň Lódź Katowice Kraków Warszawa A1 Sever – Jih 582 km."— Transkript prezentace:

1 1

2 2 8. listopadu 2006 Dálniční síť v Polsku Gdańsk Toruň Lódź Katowice Kraków Warszawa A1 Sever – Jih 582 km hotovo 17,5 km A2 Východ-Západ 610 km hotovo 252 km A4 Východ-Západ 670 km, hotovo 380 km A6 obchvat Štětína 21 km hotovo 21 km A8 obchvat Wroclaw 28 km hotovo 0 km A18 spojení A4(PL) a A15(D) délka 75 km hotovo 7 km Poznań Wroclaw

3 3 8. listopadu 2006 Dálnice A1 Gdaňsk Toruň Lódž Katowice Kraków Warszawa  Součást pan-evropské sítě (TEN) od Baltu do Vídně  Jediné přímé spojení Sever - Jih  Spojení přístavů Gdynia a Gdansk se středním Polskem (stávající koncese na úsek Gdaňsk-Torun)  Zviditelnění Pomořanského regionu  Zlepšení infrastruktury nutné pro přilákání investorů  Zlepšení bezpečnosti silniční dopravy Nowe Marzy

4 4 8. listopadu 2006 Základní údaje  89.5 km obousměrné vozovky (1.fáze) Celkové náklady 675 miliónů Euro  62.5 km dual carriageway (2. fáze) v plánu  Koncesní smlouva do roku 2039  Financování projektu zajištěno vládní garancí na poplatky za dostupnost  Půjčka/finanční vklad 95:5

5 5 8. listopadu 2006 Stručná historie projektu  8/1997Koncese udělena společnosti GTC  9/ 2000Podepsán časový plán  9/ 2001Nová vláda navrhla systém známek  3/ 2002GTC předložilo opravený návrh bez mýtného  2/ 2003 Sejm odmítnul dálniční známky  12/ 2003GTC předložilo opravený návrh z mýtným  8/ 2004Dohoda o základních podmínkách, podpis koncesní smlouvy  12/2004Dohoda o obchodních podmínkách 1. fáze  7/ 2005Podpis finančních a dalších dokumentů  9/ 2005 Všechny podmínky splněny!

6 6 8. listopadu 2006 Struktura vlastníkků SPC  Skanska ID30.0%  Laing Roads29.7%  NDI25.3%  Intertoll 15.0%

7 7 8. listopadu 2006 Struktura projektu Koncesní smlouva Finanční vklad a půjčka Hlavní úvěr Ministr dopravy (MD) Ministerstvo financí Akcionáři: Skanska ID Laing Roads NDI Intertoll Věřitelé: EIB NIB Dodavatel zařízení: Intertoll Provoz a údržba: Intertoll Dodavatel stavby: J/V Skanska S.A. (sponsor) & NDI

8 8 8. listopadu 2006 Platební model  Platby na základě dostupnosti  Pokrytí fixních nákladů, daní a splátek úvěrů  Stanoveny v EUR i PLN, navýšení podle inflace  Možné snížení v závislosti na dostupnosti a provozování  „Šedé mýtné“  Pokrytí variabilních nákladů v závislosti na objemu dopravy  Stanoveny v PLN, navýšení podle inflace

9 9 8. listopadu 2006 Platební mechanismus Ministerstvo dopravy Uživatelé dálnice Poplatky uživatelů 95% platby na základě dostupnosti 5% „Šedé mýtné“

10 10 8. listopadu 2006 Cash Flow z pohledu stáních financí 2008 –začátek provozu konec koncesní smlouvy

11 11 8. listopadu 2006 Srovnání struktury financování Tradiční financování projektu Komerční financování 85% Projekt A1 Mnohostranné garantované projektové financování 95% equity 15% equity 5%

12 12 8. listopadu 2006  Angažovaná vláda  Výběr kvalifikovaných poradců  Konsorcium silných místních firem  Angažované a profesionální jednací týmy  Skutečná vzájemná spolupráce mezi všemi stranami  Velmi významný projekt z hlediska rozvoje regionu  Skutečná hodnota za vynaložené prostředky Lekce první: h lavní faktory úspěchu

13 13 8. listopadu Zvýšení důvěry ve schopnost vlády realizovat a ukončit velké a komplexní projekty + Existence vyškolených vládních poradců s prokazatelnými zkušenostmi + Velký zájem finančních institucí a bank – Kdo je připraven strávit 9 let rozhovory s 8 ministry dopravy s rizikem že se nakonec nedojde k dohodě? – Koncesní smlouvy musí být postaveny na dlouhé časové období, tj Lekce druhá: vliv dálnice A1 na apetit investorů

14 14 8. listopadu 2006 Nová značka na trhu Mnoho různých názvů PFI, PPP, BOT, OPS může být zavádějící. Bylo nutno vytvořit název, který by vystihoval to, co děláme: Skanska Infrastructure Development

15 15 8. listopadu 2006 Viditelná silná poptávka na našich mezinárodních trzích Skandinávie Velká Británie USA Latinská Amerika Střední a Východní Evropa

16 16 8. listopadu 2006 Budujeme naše vztahy V současnosti máme v portfoliu 16 projektů Naše hlavní oblasti působení jsou zejména: Dopravní infrastruktura Administrativní a ubytovací kapacity (školy, věznice) Zdravotnictví (nemocnice) Utility

17 17 8. listopadu 2006 Realizované mezinárodní projekty Jižní Amerika Manaus Thermal PP, Brazílie Vodní elektrárna Ponte de Pedra, Brazílie Dálnice Autopista Central,Chile Afrika Přístav Maputo, Mozambik Velká Británie Bexley Schools Bristol Schools Midlothian Schools Barts & the London Hospitals UK Derby PFI Hospital UK Coventry PFI Hospitals UK Central Nottingham Hospitals UK Kontinentální Evropa Dálnice E18, Finsko Dálnice Nelostie, Finsko Č istička odpadních vod, Rusko Dálnice E39,Norsko Dálnice A1,Polsko

18 18 8. listopadu 2006 Přehled investic Oblastí Typů projektů a jejich rozložení podle: Typu poplatků Podle délky koncese: Fází Market risk 68% Dostupnost 32% let - 78% Méně než10 let - 2% Více než 30 let - 14% let - 6% Příprava - 6% Provozování - 80% Realizace - 14% Skandinávie 7% VB, 12% CEE 3% Brazílie 11% Chile, 67% Facility, 12% Dopravní infrastruktura 9% Autopista, Chile, 67% Sociální infrastruktura, 12%

19 19 8. listopadu 2006 Výhody pro zákazníky Rychlá dodávka vysoce kvalitních infrastrukturních modelů Vynikající a efektivní operativní management a přenos rizik na dodavatele/Skansku Zaměření na dosažení reálných výhod pro uživatele infrastruktury Sociálně-ekonomické výhody

20 20 8. listopadu 2006 Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "1 2 8. listopadu 2006 Dálniční síť v Polsku Gdańsk Toruň Lódź Katowice Kraków Warszawa A1 Sever – Jih 582 km."

Podobné prezentace


Reklamy Google