Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jihočeský kraj – Prezentace regionů www. kraj-jihocesky. cz www

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jihočeský kraj – Prezentace regionů www. kraj-jihocesky. cz www"— Transkript prezentace:

1 Jihočeský kraj – Prezentace regionů www. kraj-jihocesky. cz www
Jihočeský kraj – Prezentace regionů Praha, CzechTourism

2 Úvodem: region rybníků a lesů region památek region s 1. železnicí na území kontinentální Evropy (Koněspřežka 1827) region piva

3 Cestovní ruch v JK Silný konkurent v rámci cestovního ruchu pro ostatní kraje ČR Trh však všeobecně zaznamenal pokles – vliv hospodářská krize, snížení koupěschopnosti poptávky vypracování strategie na podporu cestovního ruchu Vznik Strategie rozvoje CR v JK na roky 2009 – 2013

4 Strategie rozvoje CR v JK na roky 2009 – 2013
Zaměření aktivit nadefinováno do oblastí: marketing - propagace podpora CR detailní SWOT analýza oblasti a podrobná analýza výchozí pozice jednání se zástupci odborné veřejnosti a podnikateli v oblasti CR

5 Strategie rozvoje CR v JK na roky 2009 – 2013
Výstupem strategie jsou aktivity zaměřené na: zvýšení informovanosti o JČ partnerství marketing infrastruktura lidský kapitál legislativa

6 Informačního systému cestovního ruchu jihočeského kraje

7 Strategie rozvoje CR v JK na roky 2009 – 2013
Hmotné výstupy ze strategie a její implementace: Komplexní rebranding vizuální prezentace kraje nové logo kraje a destinace, přestavba korporátního vizuálu (vzhled webů, brožur, layoutu propagace,veletržní expozice …) Komunikace klíčových slov definujících destinaci HARMONIE – soulad a propojení současné moderní infrastruktury (základny) s kulturně – historickým dědictvím; soulad a souznění různorodé nabídky tvořící mnoho příležitostí pro CR

8 Strategie rozvoje CR v JK na roky 2009 – 2013
Produktová nabídka –8 základních produktů: cykloturistika památky a kultura zimní dovolená pěší turistika rodinná dovolená aktivní dovolená gastronomie wellness a lázně nyní se pracuje na zapojení dalších produktů – kongresy a incentiva, šedá turistika

9 Strategie rozvoje CR v JK na roky 2009 – 2013
Spolupráce nebráníme se iniciaci ze strany měst, obcí, organizací či soukromých subjektů v CR: spolupráce na úrovni MMR, CZT města a obce, organizace (JHK, nadace, KČT, SMOJK, RSŠ, destinační managementy + MAS - (kolegium CR) – strategická platforma, JCCR + infocentra (podkolegium) – výkonná platforma, sdružení organizace a podnikatelé, zahraničí – partnerské regiony a různé druhy zahraniční spolupráce.

10 Strategie rozvoje CR v JK na roky 2009 – 2013
Uplatňování strategie Prezentace JK prostřednictvím: Výstav a veletrhů CR Prezentace a semináře v ČR a zahraničí Press a fam tripy Tvorba a tisk propagačních materiálů Inzerce, web, společná prezentace v rámci spolupráce Zaměření se na silná regionální témata: Rožmberský rok 2011 Žijeme v památkách 2012

11 Rožmberský rok 2011

12 Rožmberský rok 2011 Jižní Čechy 400 let od úmrtí Petra Voka
Aktivity v rámci projektu: výstavy, expozice organizací zřizovaných JK, městské slavnosti, divadelní představení, kulturní akce (granty JK) Výstava JK Rok růže Výstava NPÚ Rožmberkové, rod českých velmožů a jeho cesta dějinami Marketingová podpora projektu - tisková konference, rožmberská mince, medaile, turistický pas + brožura 24 míst JK, web, prezentace v zahraničí, mediální partnerství Jižní Čechy

13 Hlavní důvody vzniku projektu:
Žijeme v památkách 2012 Hlavní důvody vzniku projektu: 20 let od zapsání Českého Krumlova na seznam památek UNESCO Zvýšení atraktivity regionu Podpora cestovního ruchu v kraji Jižní Čechy

14 Žijeme v památkách 2012 2 základní pilíře
20let od zapsání Českého Krumlova do seznamu památek UNESCO jubilejní 20. ročník Mezinárodního dudáckého festivalu ve Strakonicích Smyslem projektu je ukázat, že život v regionu plném unikátních historických atraktivit není životem ve skanzenu, ale naopak životem velmi zajímavým, obohacujícím a inspirujícím. Jižní Čechy

15 Žijeme v památkách 2012 Logo projektu Jižní Čechy

16 Žijeme v památkách 2012 Logo projektu
tvar loga – jeho oblouky - tvoří římskou číslici dvacet (20 let ČK v UNESCO) Dvě XX se skládají z oblouků symbolizující různé epochy: lomený oblouk gotiku půlkruh renesanci ovál baroko nejtenčí oblouk pak nástup moderních materiálů Barva loga – východiskem pro barevnou verzi je logo JK Jižní Čechy

17 Další marketingové nástroje projektu
Žijeme v památkách 2012 Další marketingové nástroje projektu Soutěž: 20 vytipovaných míst jižních Čech, po jejich návštěvě bude možné zodpovědět otázku vztahující se k danému místu Soutěž je vhodná i pro slabozraké či nevidomé – specifické prohlídky na 5 místech Web: Webové stránky projektu mohou rovněž zrakově znevýhodnění uživatelé navštívit pomocí hlasových čteček, které převádí text webové stránky na zvukový výstup Jižní Čechy

18 Podpora projektu – Grantové programy Jihočeského kraje
Žijeme v památkách 2012 Podpora projektu – Grantové programy Jihočeského kraje GP Produkty a služby v cestovním ruchu – „Žijeme v památkách“ GP Podpora živé kultury Jižní Čechy

19 GP Produkty a služby v CR – „Žijeme v památkách“
podpora stávající nabídky a její rozšíření o další charakteristické jihočeské produkty a aktivity v rámci projektu „Žijeme v památkách“, včetně jejich propagace (tuzemské i zahraniční výstavy a veletrhy). min.výše grantu 30 tis. Kč max. výše grantu 250 tis. Kč příjem žádosti do Jižní Čechy

20 GP Produkty a služby v CR – „Žijeme v památkách“
Oprávnění žadatelé: Obce JK, svazky obcí FO a PO působící v CR s působností v JK NNO Organizace zřizované JK Organizace zřizované obcemi Státem zřízené organizace Jižní Čechy

21 GP Podpora živé kultury
Žijeme v památkách 2012 GP Podpora živé kultury Podpora rozvoje všech kulturních žánrů Rozšíření a zkvalitnění kulturní nabídky v památkách Projekty, jež oživí historická místa JK Min. výše grantu 30 tis. Kč Max. výše grantu 150 tis. Kč Příjem žádostí do Jižní Čechy

22 GP Podpora živé kultury
Žijeme v památkách 2012 GP Podpora živé kultury Oprávnění žadatelé: Obce JK, svazky obcí FO a PO působící v CR s působností v JK NNO Organizace zřizované JK Organizace zřizované obcemi Státem zřízené organizace fyzické osoby nepodnikající (působící především v oblasti kultury, které mají české občanství a sídlo v ČR, nemusí mít trvalé bydliště v Jihočeském kraji, ale projekt se bude konat v Jihočeském kraji nebo bude pro něj přínosem Jižní Čechy

23 Kongresová a incentivní turistika
propagace kongresové turistiky ČR Czech Convention Bureau prostřednictvím JCCR South Bohemia Convention Bureau podpora při plánování akcí kongresového typu v JK kompletní informace o nabídce kongresových a konferenčních prostor poradenství při výběru vhodné lokace či doprovodného programu, aj. Konfereční prostory v JK: Výstaviště České Budějovice, DK Metropol, ArtIGY, hotel Budweis, Hotel Clarion Congress Hotel, Hotel Růže ČK, Hotel Cocertino Zlatá Husa aj. Jižní Čechy

24 PROJEKT ŠKOLNÍ VÝLETY praktický pomocník při plánování školních výletů (ZŠ, SŠ) lokality jižních Čech, Šumavy, Bavorska, Dolního a Horního Rakouska Cílem: - propojení funkce rekreační a poznávací - zvýšení zájmu o cestování (ovlivnění výběru místa pro rodinnou dovolenou)

25 NOVINKY A ZAJÍMAVOSTI JEDNOTLIVÝCH OBLASTÍ V ROCE 2012

26 ČESKOBUDĚJOVICKO Zážitky:
Plavba loděmi po Vltavě, r splavnění ČB – Týn a dále na Orlík Prohlídky Budějovického Budvaru Vycházky za historií – návštěvy běžně nepřístupných objektů Gurmánský festival, Gastrofest

27 ČESKOBUDĚJOVICKO Kulturní akce: Jarní trhy (29. – 31. 3.)
Múzy na vodě (1. 7. – 6. 7.) Bohemia Jazz Fest ( ) Hudební večery na náměstí (srpen) Hudební slavnosti Emy Destinnové ( – 8. 9.) Vodní hry, Překročme bariéry (září)

28 ČESKOKRUMLOVSKO Český Krumlov – 20 let od zápisu do UNESCO Zážitky:
Audioguide Orientace na školní turistiku (Ahoj UNESCO, Ahoj na vodě, Ahoj na kole..) Další nabídky (zrcadlový labyrint, plavby na vorech…)

29 ČESKOKRUMLOVSKO Kulturní akce: Slavnosti pětilisté růže (22. – 24. 6.)
Festival komorní hudby ( – 8. 7.) Mezinárodní hudební festival ( – ) Festival barokních umění ( 15. – ) Svatováclavské slavnosti (28. – )

30 JINDŘICHOHRADECKO Zážitky: Jindřichohradecké úzkokolejky
Dům gobelínů (ateliéry tapisérií) Národní muzeum fotografie Výlovy rybníků (Třeboňsko) Mezinárodní festival Anifilm Návštěva lázní

31 JINDŘICHOHRADECKO Kulturní akce:
„Přes kopec na Hradec aneb Jindřichohradecký pedál“ (19. 5.) Závěrečný koncert Jihočeského festivalu Concertino Praha (22. 6.) Folková růže 2012 (12. – ) TOP TÝDEN v Jindřichově Hradci ( – 5. 8.) Opera na zámku (25. 8.)

32 PRACHATICKO Zážitky: Lanový park Libín Rozhledna Libín Kulturní akce:
Štít města Prachatice (od ) Festival duchovní hudby (červen) Slavnosti solné Zlaté stezky ( – 1. 7.)

33 PÍSECKO Zážitky: Pohádková kovárna v Selibově
Výlety do dutin Orlické přehradní hráze Fort Hary (Indiánská vesnice) Výlety po stopách dobrého vojáka Švejka Výlety lodí či plachetnicí po Orlické přehradě

34 PÍSECKO Kulturní akce: Téma roku 2012 „Písek – město filmu“
„Cipískoviště“ (11. – ) Městská slavnost „Dotkni se Písku“ (8. – ) Festival nad řekou (3. – ) Mezinárodní folklorní festival (22. – ) Mezinárodní festival studentských filmů (5. – )

35 STRAKONICKO Zážitky: Strakonický hrad, Muzeum středního Pootaví
Hradní safari Dudák – Měšťanský pivovar Strakonice, a. s. Naučná stezka Švandy dudáka

36 STRAKONICKO Kulturní akce:
20 let od založení mezinárodních dudáckých festivalů Dudácká muzejní noc (1. 6.) Strakonický dudáček (14. – ) S dudáky po strakonických památkách za magického úplňku (3. 7., 2. 8.) 20. ročník Mezinárodního dudáckého festivalu ( 22. – )

37 TÁBORSKO Zážitky: Click – průvodce městem Kačeři v Táboře Housův mlýn
Strašidelné podzemí Jízda „Elinkou“ Zoo Větrovy Vyhlídkové lety, jízdy na velbloudech…

38 TÁBORSKO Kulturní akce: Táborský festival vína (15. – 31. 3.)
Festival Léto nad Lužnicí (14. – ) Bohemia Jazz Fest (20. 7.) Komedianti v ulicích ( ) 21. ročník mezinárodního festivalu Táborská setkání ( 14. – )

39 Děkuji za Vaši pozornost.
Další informace možno získat na či na stránkách jednotlivých měst.


Stáhnout ppt "Jihočeský kraj – Prezentace regionů www. kraj-jihocesky. cz www"

Podobné prezentace


Reklamy Google