Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Konstanty u jsou datové objekty u jejich hodnoty nelze v programu měnit u Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Konstanty u jsou datové objekty u jejich hodnoty nelze v programu měnit u Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA."— Transkript prezentace:

1 Konstanty u jsou datové objekty u jejich hodnoty nelze v programu měnit u Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA = “Zadej heslo “ Příklad: Definice konstanty . Const PI =

2 Proměnná u datový objekt, jehož hodnotu lze v průběhu programu měnit u určena identifikátorem - jménem a datovým typem u deklaruje se pomocí klíčového slova Dim u datové typy Syntaxe: Dim jméno As typ

3 Datové typy  Variant - univerzální datový typ  Integer - celé číslo (2 bytes)  Long - celé číslo  Single – reálné číslo (4 bytes)  Boolean - logická hodnota True nebo False  String - řetězec (10 bytes) Dim P As Integer Dim OK As Boolean Dim Cesta As String

4 Proměnná u proměnné lze deklarovat v části general - declaration, tyto proměnné mají platnost ve všech procedurách daného formuláře tzv. globální proměnné u OPTION EXPLICIT - na začátku programu (pomocí nabídky Tools - Options - Editor - Require Variable Declaration) –povinnost deklarovat proměnné –provádí automatickou kontrolu deklarace –pro větší přehlednost je doporučeno proměnné deklarovat. u pokud proměnnou nedeklaruji, je jí automaticky přiřazen datový typ Variant

5 Proměnná u nesmím deklarovat tímto způsobem: Dim I,J As Integer u pak I je typu Variant a J je Integer

6 Přiřazení hodnoty do proměnné pocet = 10 'Proměnné počet je přiřazena hodnota 10 jmeno1 = "Pavel" 'Proměnné jmeno1 je přiřazen řetězec Pavel jmeno2 = jmeno1 'Proměnné jmeno2 je přiřazena hodnota proměnné jmeno1 Dim BudePrset As Boolean, zmokneme As Boolean '“Nebude-li pršet, nezmoknem” If Not BudePrset Then zmokneme = False

8 Kreslení bodu objekt.PSet (x, y) Pset(1000,1000 ) ‘na formuláři se objeví bod ScaleMode - nastavení na Twip {1 cm =567 Twip } objekt.DrawWidth [= tloušťka] Nastavení barvy: vlastnost ForeColor - formuláře DrawWidth=4 ‘nastavení tloušťky pera Funkce RGB(red,green,blue) Pset(1000,1000 ), RGB(255,0,0) Vlastnost AutoRedraw (formulář) - automatické překreslování

9 Barevné konstanty u pro barevné kreslení je možno využít barevných konstant –vbBlack, vbGreen, vbRed, vbBlue … –Pset(1000,1000 ), vbRed

10 Události generované myší Private Sub Form_MouseMove(button As Integer, shift As Integer, x As Single, y As Single) Buttončíslo, které říká, jaké tlačítko myši bylo stisknuto bitové pole (vbLeftButton - levé, vbRightButton - pravé) Shiftčíslo, které informuje o stlačení pomocné klávesy (Shift, Ctrl) bitové pole x, ysouřadnice aktuální pozice myši Parametry


Stáhnout ppt "Konstanty u jsou datové objekty u jejich hodnoty nelze v programu měnit u Deklarace Const jméno = hodnota Příklad: Textový řetězec ZPRAVA Const ZPRAVA."

Podobné prezentace


Reklamy Google