Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název."— Transkript prezentace:

1 Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE _17_01_01 Název materiálu Opakovací test – Starověká hudba Jméno vyučujícího Olga Holoubková Třída 8.B Předmět Hudební výchova Datum vytvoření

2 Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Hudební výchova Tématický okruh: Opakovací test – Starověká hudba Určeno pro: 8. ročník Anotace: Žáci prověří své znalosti ze starých kultur (exotické, orientální, židovské, Řecka a Říma). Zaměří se na hudební nástroje jednotlivých kultur a na nejstarší hudební památku z této doby.

3 OPAKOVACÍ TEST - STAROV Ě KÁ HUDBA

4 KTERÉ KULTURY JSOU EXOTICKÉ A ORIENTÁLNÍ ? 1. MALAJSKÁ PŘEDOINDICKÁ EGYPT ARABSKO-PERSKÁ MEZOPOTÁMIE ČÍNSKÁ SÝRIE

5 KTERÉ KULTURY JSOU EXOTICKÉ A ORIENTÁLNÍ ? 1. MALAJSKÁ PŘEDOINDICKÁ EGYPT ARABSKO-PERSKÁ MEZOPOTÁMIE ČÍNSKÁ SÝRIE ŘEŠENÍ EXOTICKÉORIENTÁLNÍ

6 JAK SE JMENUJE NEJSTARŠÍ HUDEBNÍ PAMÁTKA ? 2. SEIKILOVA PÍSEŇ stol. n. l. SEIKILOVA PÍSEŇ stol. n. l. Obr. 1Obr. 2

7 CO VÍŠ O NEJSTARŠÍ HUDEBNÍ NOTACI ? 3. KLÍNOVÉ PÍSMO PÍSMENNÁ NOTACE = VELKÁ PÍSMENA ŘECKÉ ABECEDY Obr. 3Obr. 4

8 POJMENUJ HUDEBNÍ NÁSTROJE. 4. SIRINX SITÁR KITHARA AULOS Obr. 5 Obr. 6 Obr.7Obr. 8

9 PŘIŘAĎ HUDEBNÍ NÁSTROJE KE STAROVĚKÝM KULTURÁM. 5. EGYPT ŘÍM ŘECKO INDIE ARÁBIE ČÍNA HARFA AULOS SITÁR LOUTNA GONGOVÁ HRA VODNÍ VARHANY

10 PŘIŘAĎ HUDEBNÍ NÁSTROJE KE STAROVĚKÝM KULTURÁM. 5. EGYPT ŘÍM ŘECKO INDIE ARÁBIE ČÍNA HARFA AULOS SITÁR LOUTNA GONGOVÁ HRA ŘEŠENÍ VODNÍ VARHANY

11 V ČEM SPOČÍVÁ NEJVĚTŠÍ VÝZNAM ŽIDOVSKÉ KULTURY ? 6.  ve zpěvu ŽALMŮ (básnická forma modliteb) = náboženské texty později uplatněné v křesťanských zpěvech GREGORIÁNSKÝ CHORÁL Obr. 9

12 CO VÍTE O HUDBĚ STAROVĚKÉHO ŘECKA ? 7.  magická moc hudby – hudba je schopna převychovat, umravňovat a formovat člověka  sborový a sólový zpěv - |Homérova Illias a Odysea byla přednášena zpěvně  velmi rozvinutá hudební teorie a hudební názvosloví  hudba se stala soutěžní disciplínou na OH  doprovodné nástroje: aulos, kithara a vodní varhany Obr. 10

13  OBR. 1 < Seikilos1.tif/lossy-page1-218px-Seikilos1.tif.jpg>  OBR. 2 < /Seikilos2.tif/lossy-page1-220px-Seikilos2.tif.jpg >  OBR. 3  OBR. 4  OBR. 5  OBR. 6  OBR. 7  OBR. 8  OBR. 9  OBR.10  CHARALAMBIDIS, Alexandros, Zbyněk CÍSAŘ, Jiří PILKA a Dalibor MATOŠKA. Hudební výchova pro 8.ročník základní školy. 1. vyd. Praha: SPN, ISBN  OSTATNÍ OBRÁZKY zdroj Microsoft office_2010, licence zakoupena školou v roce 2011


Stáhnout ppt "Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název."

Podobné prezentace


Reklamy Google