Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyV/2 Inovace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyV/2 Inovace."— Transkript prezentace:

1 jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd předmětPřírodopis pořadové číslo DUM04

2 AnotacePrezentace, která by měla sloužit jako obrazová a textová podpora k výuce učiva o obojživelnících. AutorMgr. Eva Truxová Očekávaný výstupcharakterizuje hlavní taxonomické jednotky živočichů a jejich významné zástupce Druh učebního materiáluprezentace Druh interaktivitykombinované Cílová skupinažák Stupeň a typ vzdělávánízákladní vzdělání – druhý stupeň Typická věková skupina let

3 Znaky obojživelníků - opakování žijí na souši i ve vodě mají končetiny proměnlivá tělní pokryv – vlhká, slizká kůže, obsahuje slizové a jedové žlázy dýchají plícemi a vlhkou kůží larvy – pulci – dýchají žábrami 2 skupiny obojživelníků a)ocasatí (mloci a čolci) b)bezocasí (žáby) Kde žijí? Mají končetiny? Jaká je teplota těla? Jaký je tělní pokryv? Čím dýchají? Larvy + dýchání Jak rozdělujeme obojživelníky?

4 končetiny Přední – čtyřprsté Zadní – pětiprsté s plovacími blánami

5 Cévní soustava  srdce má 2 předsíně a1 komoru Rozmnožovací soustava  vajíčka kladou v pásech nebo shlucích v rosolovitém obalu  jsou odděleného pohlaví Oplození – vnější(žáby) vnitřní (mloci)

6

7 Skokan štíhlý

8 Skokan zelený

9 Skokan hnědý

10 Skokan skřehotavý

11 Vajíčka skokana - shluky

12 Ropucha obecná

13 Páření ropuch

14 Vajíčka ropuchy – dlouhé šňůrky

15 Poznáte čí jsou to vajíčka? ropuchy

16 Rosnička zelená

17

18 Kuňka obecná

19 pulci vajíčka skokanů v rosolovitém obalu

20 Ochrana žab

21

22 Bezocasí obojživelníci - žáby Skokan skřehotavý nemají ocas hlava široká, nasedá přímo na tělo vypoulené oči s víčky přední končetiny – 4 prsty zadní končetiny – 5 prstů + plovací blány vajíčka – rosolovitý obal – shluky larvy – pulci - dýchají žábrami – nejdříve narůstají zadní končetiny zimní spánek

23 Rosnička zelená Na prstech přísavné polštářky – zachycení na keřích

24 Ropucha obecná zavalité tělo, bradavičnatá kůže vajíčka spojena slizem v dlouhé šňůry

25 Popište obrázky vývinu žáby vajíčka pulec dospělý jedinec

26 Do sešitu opiš 4 pojmy a podle obrázku k nim připiš číslo přísavky na prstech živorodý bradavičnatá kůže hřeben na hřbetě samců v době páření

27 bradavičnatá kůže přísavky na prstech živorodý

28

29 obojživelníci 1.Čím je kryto tělo obojživelníků ? 2.Jaký obal mají vajíčka obojživelníků? 3. Čím dýchají dospělí obojživelníci? 4. Jak se nazývá larva obojživelníků, kde žije a čím dýchá? 5.Jaká je tělní teplota obojživelníků? 6. Čím se zachycuje rosnička na keřích? 7. Jmenuj zástupce ocasatých obojživelníků. 8. Jaké rozdíly jsou mezi vajíčky skokanů a ropuch? 9. Které končetiny narůstají pulcům žab nejdříve? 10. Čím se liší přední a zadní končetina skokana?

30 Zdroje:


Stáhnout ppt "Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyV/2 Inovace."

Podobné prezentace


Reklamy Google