Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Internet a cestovní ruch

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Internet a cestovní ruch"— Transkript prezentace:

1 Internet a cestovní ruch
Doc. RNDr. Josef Zelenka, CSc. Univerzita Hradec Králové

2 Trendy personalizace – národnostní, podle rolí, podle aktivit uživatele, dostupnost informací a služeb podle jeho preferencí inteligentní vyhledávání a třídění výstupů vyhledávání – logické třídění, logicky determinované fulltextové vyhledávání, sémantický web, do budoucna podpora umělou inteligencí rostoucí interaktivita ve spojení s ovládáním – hypertext, hypermédia, interaktivní mapy atd. rozvoj grafického a multimediálního obsahu komponování 3D prezentací a jejich propojení s mapami a plány

3 Trendy rozšiřování okruhu uživatelů – různé věkové kategorie a dorůstání „internetové generace“, zdravotně handicapované osoby („blind-friendly“) „totální“ aktuálnost informací – webové kamery (lodě, destinace), informace o poloze dopravních prostředků, okamžitý stav disponibilní nabídky služeb zatím jen velmi pozvolné doplňování audio obsahu snad (dočasně) lze sledovat ústup důrazu na informační obsah, přičemž je preferována přesvědčovací a prezentační informační rovina s mělkým informačním obsahem internacionalizace – vyhledávací služby, portály, vyhledávání dopravních spojení v rámci makroregionů, angličtina jako standard lze očekávat realizaci různých rozhraní pro virtuální CR na WWW

4 Vybrané trendy - personalizace

5 Personalizace národnostní

6 Personalizace národnostní

7 Personalizace národnostní, částečná

8 Personalizace národnostní, částečná

9 Personalizace – vytvoření profilu (a marketingový výzkum)

10 Personalizace – plánování cesty

11 Personalizace – plánování cesty

12 Personalizace – využití GIS

13 Personalizace – využití GIS

14 Personalizace – využití GIS

15 Personalizace – vyhledávání služeb

16 Personalizace – typy produktů

17 Personalizace – typy produktů

18 Personalizace – role

19 Personalizace – video, zákaznický přístup

20 Ochrana klientů

21 Panoramatické pohledy (VR)

22 Panoramatické pohledy (VR)

23 Panoramatické pohledy (VR)

24 Panoramatické pohledy (VR)

25 Panoramatické pohledy (VR)

26 Panoramatické pohledy – letecké společnosti

27 Panoramatické pohledy – lodní společnosti

28 Panoramatické pohledy – lodní společnosti

29 Panoramatické pohledy – Amtrak

30 Panoramatické pohledy – Amtrak

31 Panoramatické pohledy – hotely

32 Panoramatické pohledy – muzeum Louvre

33 Panoramatické pohledy – muzeum Louvre

34 Panoramatické pohledy – muzeum Louvre

35 Panoramatické pohledy – národní muzeum

36 Panoramatické pohledy – národní muzeum

37 Panoramatické pohledy – destinace

38 Panoramatické pohledy – destinace

39 Shrnutí význam Internetu pro CR neustále dynamicky roste Internet ovlivňuje mnoho procesů v CR – marketing, management, způsob realizace a distribuce služeb stal se významným faktorem rozhodovacích procesů klientů – dostupnost informací, způsob jejich prezentace, důvěryhodnost a image subjektu, rychlost a kvalitu komunikace atd.

40 Shrnutí v souvislosti s růstem rychlosti propojení v Internetu a s jeho rostoucí plošnou dostupností brzy nastoupí další zásadní zlom v jeho využívání pro CR: nástup internetové telefonie a videokomunikace dosažení stavu informační bezpečnosti pro E-business (kryptologie, biometrie, tokeny) nástup nových generací uživatelů plně virtuální a interaktivní návštěvy vybraných destinací využívání přístupů mentálních map přímý vstup a zapojení dalších, zatím relativně oddělených médií – digitální rozhlas a televize se specializovanými kanály pro CR

41 Zdroje informací Zipf, A.: User-Adaptive Maps for Location-Based Services (LBS) for Tourism, ENTER 2002


Stáhnout ppt "Internet a cestovní ruch"

Podobné prezentace


Reklamy Google