Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Internet a cestovní ruch Doc. RNDr. Josef Zelenka, CSc. Univerzita Hradec Králové.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Internet a cestovní ruch Doc. RNDr. Josef Zelenka, CSc. Univerzita Hradec Králové."— Transkript prezentace:

1 Internet a cestovní ruch Doc. RNDr. Josef Zelenka, CSc. Univerzita Hradec Králové

2 Trendy personalizace – národnostní, podle rolí, podle aktivit uživatele, dostupnost informací a služeb podle jeho preferencí inteligentní vyhledávání a třídění výstupů vyhledávání – logické třídění, logicky determinované fulltextové vyhledávání, sémantický web, do budoucna podpora umělou inteligencí rostoucí interaktivita ve spojení s ovládáním – hypertext, hypermédia, interaktivní mapy atd. rozvoj grafického a multimediálního obsahu komponování 3D prezentací a jejich propojení s mapami a plány

3 Trendy rozšiřování okruhu uživatelů – různé věkové kategorie a dorůstání „internetové generace“, zdravotně handicapované osoby („blind-friendly“) „totální“ aktuálnost informací – webové kamery (lodě, destinace), informace o poloze dopravních prostředků, okamžitý stav disponibilní nabídky služeb zatím jen velmi pozvolné doplňování audio obsahu snad (dočasně) lze sledovat ústup důrazu na informační obsah, přičemž je preferována přesvědčovací a prezentační informační rovina s mělkým informačním obsahem internacionalizace – vyhledávací služby, portály, vyhledávání dopravních spojení v rámci makroregionů, angličtina jako standard lze očekávat realizaci různých rozhraní pro virtuální CR na WWW

4 Vybrané trendy - personalizace

5 Personalizace národnostní

6

7 Personalizace národnostní, částečná

8

9 Personalizace – vytvoření profilu (a marketingový výzkum)

10 Personalizace – plánování cesty

11

12 Personalizace – využití GIS

13

14

15 Personalizace – vyhledávání služeb

16 Personalizace – typy produktů

17

18 Personalizace – role

19 Personalizace – video, zákaznický přístup

20 Ochrana klientů

21 Panoramatické pohledy (VR)

22

23

24

25

26 Panoramatické pohledy – letecké společnosti

27 Panoramatické pohledy – lodní společnosti

28

29 Panoramatické pohledy – Amtrak

30

31 Panoramatické pohledy – hotely

32 Panoramatické pohledy – muzeum Louvre

33

34

35 Panoramatické pohledy – národní muzeum

36

37 Panoramatické pohledy – destinace

38

39 Shrnutí význam Internetu pro CR neustále dynamicky roste Internet ovlivňuje mnoho procesů v CR – marketing, management, způsob realizace a distribuce služeb stal se významným faktorem rozhodovacích procesů klientů – dostupnost informací, způsob jejich prezentace, důvěryhodnost a image subjektu, rychlost a kvalitu komunikace atd.

40 Shrnutí v souvislosti s růstem rychlosti propojení v Internetu a s jeho rostoucí plošnou dostupností brzy nastoupí další zásadní zlom v jeho využívání pro CR: –nástup internetové telefonie a videokomunikace –dosažení stavu informační bezpečnosti pro E- business (kryptologie, biometrie, tokeny) –nástup nových generací uživatelů –plně virtuální a interaktivní návštěvy vybraných destinací –využívání přístupů mentálních map –přímý vstup a zapojení dalších, zatím relativně oddělených médií – digitální rozhlas a televize se specializovanými kanály pro CR

41 Zdroje informací Zipf, A.: User-Adaptive Maps for Location-Based Services (LBS) for Tourism, ENTER


Stáhnout ppt "Internet a cestovní ruch Doc. RNDr. Josef Zelenka, CSc. Univerzita Hradec Králové."

Podobné prezentace


Reklamy Google