Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."— Transkript prezentace:

1 Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AutorIng. Pavel Novotný Číslo materiáluVY_32_INOVACE_MAT_2S1N_NO_09_03 NázevVlastnosti funkce3 Druh učebního materiáluPrezentace PředmětMatematika Ročník2 (studijní), 1 (nástavbové) Tématický celekFunkce AnotacePraktické procvičování určení definičního oboru a oboru hodnot funkce. Zjištění intervalů, na kterých je funkce rostoucí nebo klesající. Rozhodnutí, zda-li je funkce omezená, sudá nebo lichá. Metodický pokynMateriál slouží k procvičení určení vlastností funkcí za pomocí grafu (35 min) Klíčová slovaDefiniční obor a obor hodnot funkce, rostoucí a klesající funkce, funkce shora omezená, zdola omezená, omezena, minimum a maximum funkce Očekávaný výstupŽáci si osvojí schopnost zjišťování požadovaných vlastností dané funkce, pokud mají k dispozici její graf. Datum vytvoření

2 U dané funkce zjistěte: 1) y = x a) D(f) = R, H(f) = ˂ 2,∞) b) je rostoucí pro x є ˂ 0,∞) a) definiční obor a obor hodnot b) zda je rostoucí nebo klesající c) zda je omezená d) maximum nebo minimum e) zda je sudá nebo lichá je klesající pro x є (∞,0 > c) je zdola omezená d) minimum je v bodě x = 0 e) je sudá

3 U dané funkce zjistěte: 2) y = x 5 a) D(f) = R, H(f) = R b) je rostoucí pro x є (- ∞,∞) c) není omezená d) nemá maximum ani minimum e) je lichá a) definiční obor a obor hodnot b) zda je rostoucí nebo klesající c) zda je omezená d) maximum nebo minimum e) zda je sudá nebo lichá

4 U dané funkce zjistěte: 3) y = (x + 3) 6 a) D(f) = R - {-3}, H(f) = (0,∞) b) je rostoucí pro x є (-∞,-3) je klesající pro x є (-3,∞) c) je zdola omezená d) nemá minimum ani maximum f) není sudá ani lichá a) definiční obor a obor hodnot b) zda je rostoucí nebo klesající c) zda je omezená d) maximum nebo minimum e) zda je sudá nebo lichá

5 U dané funkce zjistěte: a) D(f) = R - {4}, H(f) = R - {0} b) je klesající pro x є (-∞,4) je klesající pro x є (4,∞) c) není omezená d) nemá minimum ani maximum e) není sudá ani lichá a) definiční obor a obor hodnot b) zda je rostoucí nebo klesající c) zda je omezená d) maximum nebo minimum e) zda je sudá nebo lichá

6 U dané funkce zjistěte: a) D(f) = R, H(f) = (-2,∞) b) je rostoucí pro x є (-∞,∞) c) je zdola omezená d) nemá minimum ani maximum e) není sudá ani lichá 5) y = 3 x - 2 a) definiční obor a obor hodnot b) zda je rostoucí nebo klesající c) zda je omezená d) maximum nebo minimum e) zda je sudá nebo lichá

7 U dané funkce zjistěte: a) D(f) = (-5,∞), H(f) = R b) je rostoucí pro x є (-5,∞) c) není omezená d) nemá minimum ani maximum e) není sudá ani lichá 6) y = log (x+5) a) definiční obor a obor hodnot b) zda je rostoucí nebo klesající c) zda je omezená d) maximum nebo minimum e) zda je sudá nebo lichá


Stáhnout ppt "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."

Podobné prezentace


Reklamy Google