Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_PSYM20560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_PSYM20560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj."— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_PSYM20560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření:1.10. 2012 Autor:Mgr. Pavel Zapletal, Mgr. Barbora Boudová Určeno pro předmět: Psychologie a péče o klienta Tematická oblast: Ontogeneze v psychologii Obor vzdělání: Masér sportovní a rekondiční (69-41-L/02) 2. ročník Název výukového materiálu: Předškolní věk– učební materiál s úkoly Popis využití: Výukový materiál s úkoly pro žáky s využitím dataprojektoru, notebooku Čas: 30 minut

2 Předškolní věk – od 3 do 6 let Pokračuje osifikace, zvláště nárůst dlouhých kostí, může se ale objevit deformací páteře, ploché nohy, Pokračuje osifikace, zvláště nárůst dlouhých kostí, může se ale objevit deformací páteře, ploché nohy, Větší obranyschopnost vůči nemocem, ale v kolektivu se častěji nakazí Větší obranyschopnost vůči nemocem, ale v kolektivu se častěji nakazí Obrovská potřeba pohybu - (větší zátěž je sedět než běhat), prolézání, kotrmelec, jízda na tříkolce, koloběžka, holubička, chůze na lavičce Obrovská potřeba pohybu - (větší zátěž je sedět než běhat), prolézání, kotrmelec, jízda na tříkolce, koloběžka, holubička, chůze na lavičce V rámci jemné motoriky – dovednost zapínání knoflíků, vázání kliček, stříhání, zatloukání hřebíku, práce s tvarovací hmotou, rádi pomáhají dospělým – např. utírání prachu apod. V rámci jemné motoriky – dovednost zapínání knoflíků, vázání kliček, stříhání, zatloukání hřebíku, práce s tvarovací hmotou, rádi pomáhají dospělým – např. utírání prachu apod. CNS dozrává - převažuje vzruch, hmotnosti mozku dosahuje 90% míry dospělého jedince CNS dozrává - převažuje vzruch, hmotnosti mozku dosahuje 90% míry dospělého jedince

3 Úkol Na výkres formátu A4 proveďte návrh tapety do dětského pokoje - viz obrázek Na výkres formátu A4 proveďte návrh tapety do dětského pokoje - viz obrázek

4 Poznávací procesy Zrak - orientuje se v základních barvách – žlutá, červená, modrá, zelená, rozlišuje vlastnosti předmětu (vysoká x nízká, daleko x blízko, vedle x vpředu, vzadu, orientuje se v prostoru Zrak - orientuje se v základních barvách – žlutá, červená, modrá, zelená, rozlišuje vlastnosti předmětu (vysoká x nízká, daleko x blízko, vedle x vpředu, vzadu, orientuje se v prostoru Sluch - rozlišuje vzdálenost předmětu (daleko, blízko), projevují se základy hudebního sluchu, Sluch - rozlišuje vzdálenost předmětu (daleko, blízko), projevují se základy hudebního sluchu, Čas - rozlišuje časové úseky během dne (den a noc, ráno, odpoledne, večer, týden ), děti přeceňují časové úseky Čas - rozlišuje časové úseky během dne (den a noc, ráno, odpoledne, večer, týden ), děti přeceňují časové úseky Vnímání - vnímá podnět jako celek, nezaměřuje se na detaily, viz židle – dá se na ní sedět, ale neví kolik má nohou Vnímání - vnímá podnět jako celek, nezaměřuje se na detaily, viz židle – dá se na ní sedět, ale neví kolik má nohou Závislost na citech - jestli si něčeho všimne, pak to musí být výrazné (barva, tvar), když není v pohodě, pak jde všechno kolem něj, nevnímá Závislost na citech - jestli si něčeho všimne, pak to musí být výrazné (barva, tvar), když není v pohodě, pak jde všechno kolem něj, nevnímá

5 Úkol – máte 2 minuty, aby jste našli co nejvíce rozdílů mezi obrázky

6 Myšlení, řeč, city Zdokonalují se všechna formy myšlení, pojmy mají úzký rozsah (maminka – moje), úsudky jsou poznamenány nedostatečnou minulou zkušeností, chybí abstrakce Zdokonalují se všechna formy myšlení, pojmy mají úzký rozsah (maminka – moje), úsudky jsou poznamenány nedostatečnou minulou zkušeností, chybí abstrakce Aktivní slovní zásoba je 3 – 3,5 tisíc slov, dítě zvládá vyjádření svých vlastních potřeb a požadavků, dokáže reagovat na požadavky okolí, objevují se otázky typu: „Co by bylo kdyby?“, dítě tvoří vlastní slova Aktivní slovní zásoba je 3 – 3,5 tisíc slov, dítě zvládá vyjádření svých vlastních potřeb a požadavků, dokáže reagovat na požadavky okolí, objevují se otázky typu: „Co by bylo kdyby?“, dítě tvoří vlastní slova City jsou silně afektované, dítě nedokáže dělat nic bez prožívání, strachu vzniká z nereálných věcí a podnětů City jsou silně afektované, dítě nedokáže dělat nic bez prožívání, strachu vzniká z nereálných věcí a podnětů Dítě rádo napodobuje dospělé, nedokáže se ale omezit ve svých potřebách, což vede ke konfliktům Dítě rádo napodobuje dospělé, nedokáže se ale omezit ve svých potřebách, což vede ke konfliktům Šíře zájmů je značná, zde se může již projevit, v čem by dítě vyniklo v budoucnosti, objevují se náznaky temperamentu Šíře zájmů je značná, zde se může již projevit, v čem by dítě vyniklo v budoucnosti, objevují se náznaky temperamentu

7 Úkol S pomocí internetu a odborné literatury vysvětlete tyto pojmy: S pomocí internetu a odborné literatury vysvětlete tyto pojmy: Echolalie Echolalie Dyslalie Dyslalie Balbutie Balbutie Mutismus Mutismus

8 Zvláštnosti kresby dítěte Transparence - dítě nakreslí vše co ví, ale ne to co vidí, například auto z boku má 4 kola Transparence - dítě nakreslí vše co ví, ale ne to co vidí, například auto z boku má 4 kola Schematismus - každý podnět má zjednodušená schéma, například korunka stále dvoucípá, Schematismus - každý podnět má zjednodušená schéma, například korunka stále dvoucípá, Kolorit - většina dětí preferuje jasné barvy Kolorit - většina dětí preferuje jasné barvy Deformace - nesnaží se zachytit poměr velikosti mezi podněty, promítá se citovost Deformace - nesnaží se zachytit poměr velikosti mezi podněty, promítá se citovost Automatizace - období sluníček, (je na každém obrázku) auto, míč Automatizace - období sluníček, (je na každém obrázku) auto, míč

9 Úkol Porovnejte podle obrázků vývoj v oblasti kresby Porovnejte podle obrázků vývoj v oblasti kresby

10 Odkazy Obrázek na snímku č. 3 http://www.rodicum.cz/Files/articles/ff4e39a4-5d81-4e91-b95d- fae3b8f0dbd6_big.jpg http://www.rodicum.cz/Files/articles/ff4e39a4-5d81-4e91-b95d- fae3b8f0dbd6_big.jpg http://www.rodicum.cz/Files/articles/ff4e39a4-5d81-4e91-b95d- fae3b8f0dbd6_big.jpg http://www.rodicum.cz/Files/articles/ff4e39a4-5d81-4e91-b95d- fae3b8f0dbd6_big.jpg Staženo z internetu 5. 9. 2012, 23, 02 hod. Obrázek na snímku č. 5 http://junior.proglas.cz/res/data/156/017229_05_161890.jpg http://junior.proglas.cz/res/data/156/017229_05_161890.jpg http://junior.proglas.cz/res/data/156/017229_05_161890.jpg Staženo z internetu 5. 9. 2012, 23, 05 hod. Obrázek na snímku č. 9 http://pdf.uhk.cz/uppe_old/dalsi_cinnost/fotoalbum/konf_MS_09_04/kms0.JPG, http://zena-in.cz/media/2009/06/11/X-20090610131206953.jpg http://pdf.uhk.cz/uppe_old/dalsi_cinnost/fotoalbum/konf_MS_09_04/kms0.JPG, http://zena-in.cz/media/2009/06/11/X-20090610131206953.jpg http://pdf.uhk.cz/uppe_old/dalsi_cinnost/fotoalbum/konf_MS_09_04/kms0.JPG http://zena-in.cz/media/2009/06/11/X-20090610131206953.jpg http://pdf.uhk.cz/uppe_old/dalsi_cinnost/fotoalbum/konf_MS_09_04/kms0.JPG http://zena-in.cz/media/2009/06/11/X-20090610131206953.jpg Staženo z internetu 5. 9. 2012, 23, 15 hod.


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_PSYM20560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj."

Podobné prezentace


Reklamy Google