Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Připravili:Marcela Pálková Simona Poláková Radim Bystřický Petr Horák Marcel Mokoš Marek Šottl Připravili:Marcela Pálková Simona Poláková Radim Bystřický.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Připravili:Marcela Pálková Simona Poláková Radim Bystřický Petr Horák Marcel Mokoš Marek Šottl Připravili:Marcela Pálková Simona Poláková Radim Bystřický."— Transkript prezentace:

1 Připravili:Marcela Pálková Simona Poláková Radim Bystřický Petr Horák Marcel Mokoš Marek Šottl Připravili:Marcela Pálková Simona Poláková Radim Bystřický Petr Horák Marcel Mokoš Marek Šottl , Brno

2

3 Co nás dnes čeká? Volba produktu na základě výzkumu o stravování.Volba produktu na základě výsledků výzkumu o stravování. Informace o společnosti. Analýza konkurence a substitutů. Charakteristika cílového trhu. 5P - Produkt, distribuce, cena, propagace, lidé. Shrnutí naší práce. Volba produktu na základě výzkumu o stravování.Volba produktu na základě výsledků výzkumu o stravování. Informace o společnosti. Analýza konkurence a substitutů. Charakteristika cílového trhu. 5P - Produkt, distribuce, cena, propagace, lidé. Shrnutí naší práce.

4 Volba produktu Co? –Bagetárna La Baguette Proč? –Díky poznatkům získaných z veřejného průzkumu. Co? –Bagetárna La Baguette Proč? –Díky poznatkům získaných z veřejného průzkumu.

5 Zdrojová data pro volbu bagetárny 1/2 Hlavní motivy k využívání veřejného stravování (bylo možno označit max. 3 odpovědi) (v %) Povolání (v %)

6 Zdrojová data pro volbu bagetárny 2/2 Věk respondentů (v %) Kdy a proč jsou v průběhu dne konzumovány svačiny / snacky? (v %) Obvyklé svačiny (v %) Věk respondentů (v %) Kdy a proč jsou v průběhu dne konzumovány svačiny / snacky? (v %) Obvyklé svačiny (v %)

7 Informace o společnosti 1/6 Bagetárna ve francouzském stylu Přizpůsobení produktu dle zákazníka Možnost i venkovního posezení Příjemné prostředí a obsluha Wi-fi Důraz na kvalitu Bagetárna ve francouzském stylu Přizpůsobení produktu dle zákazníka Možnost i venkovního posezení Příjemné prostředí a obsluha Wi-fi Důraz na kvalitu

8 Informace o společnosti 2/6 Umístnění Brno, zastávka Zemědělská tram. 9, 11. Umístnění Brno, zastávka Zemědělská tram. 9, 11.

9 Informace o společnosti 3/6 Otevírací doba Po – Pá 7:00– 20:00 So 7:00– 15:00 Prázdniny Po – Pá 11:00– 20:00 So 11:00– 19:00 Otevírací doba Po – Pá 7:00– 20:00 So 7:00– 15:00 Prázdniny Po – Pá 11:00– 20:00 So 11:00– 19:00

10 Informace o společnosti 4/6 Hlavní produkty –Bagety –Saláty –Toasty Hlavní produkty –Bagety –Saláty –Toasty Doplňkové produkty –Nealkoholické nápoje, –Teplé nápoje –Zmrzlinové poháry –Ovoce –Ledová tříšť –Drobné sladkosti Doplňkové produkty –Nealkoholické nápoje, –Teplé nápoje –Zmrzlinové poháry –Ovoce –Ledová tříšť –Drobné sladkosti

11 Informace o společnosti 5/6 Vlastník Zaměstnanci –manažer –2 prodavačky na plný úvazek –2 prodavačky na poloviční úvazek Vlastník Zaměstnanci –manažer –2 prodavačky na plný úvazek –2 prodavačky na poloviční úvazek

12 Informace o společnosti 6/6 Roční obrat – Kč Roční náklady – Kč (z toho Kč na marketing) Roční zisk – Kč Roční obrat – Kč Roční náklady – Kč (z toho Kč na marketing) Roční zisk – Kč

13 Charakteristika cílového trhu Segmentace cílového trhu – demografická a geografická

14 Volba cílové skupiny Věk –18 – 25 Bydliště – mimoměstští Povolání –Studenti Věk –18 – 25 Bydliště – mimoměstští Povolání –Studenti

15 Analýza konkurence Kavárna Quido: –bagety, saláty, polévky,… Menza: –bagety, saláty, nabídka 5ti obědových jídel Belveder: –3 druhy denních menu, pizza a další teplá jídla Olymp: –3 druhy denních menu (i v sobotu) + další nabídka teplých jídel Pekárna Crocus: –sladké a slané pečivo, saláty, bagety,… Giardino ristorante: –pizza, těstoviny a další italská jídla Kavárna Quido: –bagety, saláty, polévky,… Menza: –bagety, saláty, nabídka 5ti obědových jídel Belveder: –3 druhy denních menu, pizza a další teplá jídla Olymp: –3 druhy denních menu (i v sobotu) + další nabídka teplých jídel Pekárna Crocus: –sladké a slané pečivo, saláty, bagety,… Giardino ristorante: –pizza, těstoviny a další italská jídla

16 Analýza konkurence QuidoMenzaBelvederOlymp Pekárna Crocus Giardino ristorante: Obložené pečivo Balené bagety Saláty Pizza Teplé jídla

17 Analýza trhu 1/2 – Tabulka

18 Analýza trhu 2/2 – Graf

19 Rozbor analýzy trhu – tržní kapacita 1/3 Kavárna Quido 24 dnů * 9 měsíců * 700 zákazníků * 45 Kč = dnů * 2 měsíce * 200 zákazníků * 45 Kč = Celkem Menza v areálu univerzity ks teplých jídel * 30 Kč = Doplňkový prodej: bagety, nápoje,…= Celkem (Zdroj: Výroční zpráva o hospodaření MZLU v Brně za rok 2007, 2008) Kavárna Quido 24 dnů * 9 měsíců * 700 zákazníků * 45 Kč = dnů * 2 měsíce * 200 zákazníků * 45 Kč = Celkem Menza v areálu univerzity ks teplých jídel * 30 Kč = Doplňkový prodej: bagety, nápoje,…= Celkem (Zdroj: Výroční zpráva o hospodaření MZLU v Brně za rok 2007, 2008)

20 Rozbor analýzy trhu – tržní kapacita 2/3 Pekárna Crocus 210 dnů * 600 zákazníků * 40 Kč = sobot * 300 zákazníků * 40 Kč = dnů * 300 zákazníků * 40 Kč = sobot * 250 zákazníků * 40 Kč = Celkem= Restaurace Olymp 51 týdnů * 5 dnů * 60 zákazníků * 100 Kč = týdnů * 5 dnů * 30 zákazníků * 60 Kč= týdnů * 5 dnů * 20 zákazníků * 170 Kč= týdnů * 2 dny * 30 zákazníků * 170 Kč = týdnů * 2 dny * 30 zákazníků * 100 Kč = týdnů * 2 dny * 60 zákazníků * 80 Kč = Celkem= Pekárna Crocus 210 dnů * 600 zákazníků * 40 Kč = sobot * 300 zákazníků * 40 Kč = dnů * 300 zákazníků * 40 Kč = sobot * 250 zákazníků * 40 Kč = Celkem= Restaurace Olymp 51 týdnů * 5 dnů * 60 zákazníků * 100 Kč = týdnů * 5 dnů * 30 zákazníků * 60 Kč= týdnů * 5 dnů * 20 zákazníků * 170 Kč= týdnů * 2 dny * 30 zákazníků * 170 Kč = týdnů * 2 dny * 30 zákazníků * 100 Kč = týdnů * 2 dny * 60 zákazníků * 80 Kč = Celkem=

21 Rozbor analýzy trhu – tržní kapacita 3/3 Guardiano ristorante 51 týdnů * 7 dnů * 40 zákazníků * 250 Kč = Celkem Restaurace a pizzerie Petit Belveder 51 týdnů * 5 dnů * 40 zákazníků * 100 Kč= týdnů * 7 dnů * 40 zákazníků * 200 Kč= Celkem (Zdroj: Restaurace pizzerie Petit Belveder - denní menu, 2009) Guardiano ristorante 51 týdnů * 7 dnů * 40 zákazníků * 250 Kč = Celkem Restaurace a pizzerie Petit Belveder 51 týdnů * 5 dnů * 40 zákazníků * 100 Kč= týdnů * 7 dnů * 40 zákazníků * 200 Kč= Celkem (Zdroj: Restaurace pizzerie Petit Belveder - denní menu, 2009)

22 Rozbor analýzy trhu – tržní potenciál Počet studentů a akademických pracovníků MZLU (v Černých Polích): Počet místních obyvatel: (MČ Brno-Sever + MČ Brno-Královo Pole) Z toho potenciálních zákazníků je ¼ = týdnů * 5000 zákazníků * 200 Kč = Kč Místní tržní potenciál je 51 milionů korun ročně. (zdroje: Základní údaje o městské části Brno - Královo Pole, 2009; Městská část města Brna, Brno - Sever, 2009) Počet studentů a akademických pracovníků MZLU (v Černých Polích): Počet místních obyvatel: (MČ Brno-Sever + MČ Brno-Královo Pole) Z toho potenciálních zákazníků je ¼ = týdnů * 5000 zákazníků * 200 Kč = Kč Místní tržní potenciál je 51 milionů korun ročně. (zdroje: Základní údaje o městské části Brno - Královo Pole, 2009; Městská část města Brna, Brno - Sever, 2009)

23 Nasycenost trhu tržní kapacita/trž.potenciál / = 0,62 Nasycenost trhu je zhruba 62%, což vyjadřuje, že vstup na trh je spojen s určitými riziky. Stále ale existuje na místním trhu nevyužitý tržní potenciál. Nasycenost trhu tržní kapacita/trž.potenciál / = 0,62 Nasycenost trhu je zhruba 62%, což vyjadřuje, že vstup na trh je spojen s určitými riziky. Stále ale existuje na místním trhu nevyužitý tržní potenciál.

24 Rozhodovací analýza

25 Analýza substitutů Bagety z Menzy Bagety z Quida Pečivo Párek v rohlíku Pizza Obědové saláty Gyros Bagety z Menzy Bagety z Quida Pečivo Párek v rohlíku Pizza Obědové saláty Gyros

26 5P - PRODUKT Základ výrobku Bageta (celozrnná, bílé pečivo ) 2 velikosti baget (Malá, Velká) Složení: –Zelenina (rajče, salát, pórek, paprika, okurka atd.) –Sýry (eidam, niva, hermelín, ementál) –Uzeniny (salám, slanina, šunka, kuřecí kousky) –Dresing (česnekový, bylinkový, tisíc ostrovů atd.) Základ výrobku Bageta (celozrnná, bílé pečivo ) 2 velikosti baget (Malá, Velká) Složení: –Zelenina (rajče, salát, pórek, paprika, okurka atd.) –Sýry (eidam, niva, hermelín, ementál) –Uzeniny (salám, slanina, šunka, kuřecí kousky) –Dresing (česnekový, bylinkový, tisíc ostrovů atd.)

27 5P - PRODUKT Vlastní výrobek Obal: –Bílý papírový sáček s logem + francouzská vlaječka v bagetě, ubrousek. Rozšířený výrobek: –Výrobky jsou vytvářeny dle požadavků zákazníka přímo před ním. Vlastní výrobek Obal: –Bílý papírový sáček s logem + francouzská vlaječka v bagetě, ubrousek. Rozšířený výrobek: –Výrobky jsou vytvářeny dle požadavků zákazníka přímo před ním.

28 5P - PRODUKT Značka: –La Bagutte Značka: –La Bagutte Kvalita: –Zajištěna denně čerstvými surovinami, vysokými nároky na skladování surovin, atd. Kvalita: –Zajištěna denně čerstvými surovinami, vysokými nároky na skladování surovin, atd.

29 5P - CENA Strategie orientace na výrobu zboží s unikátními vlastnostmi, náš výrobek je jedinečný a na trhu se podobný v podobné kvalitě nevyskytuje.

30 5P - CENA Náklady na šunkovou bagetu 280 g : –Pečivo 6,00 Kč –Dressing1,50 Kč –Šunka, sýr7,00 Kč –Zeleninová obloha2,00 Kč –Obal 1,50 Kč –Jednotková cena práce7,50 Kč –Jednotková cena provozních nákladu5,50 Kč Náklady31,00 Kč Předpokládaný zisk18,90 Kč Cena49,90 Kč Náklady na šunkovou bagetu 280 g : –Pečivo 6,00 Kč –Dressing1,50 Kč –Šunka, sýr7,00 Kč –Zeleninová obloha2,00 Kč –Obal 1,50 Kč –Jednotková cena práce7,50 Kč –Jednotková cena provozních nákladu5,50 Kč Náklady31,00 Kč Předpokládaný zisk18,90 Kč Cena49,90 Kč

31 5P – MÍSTO (distribuce) Brno, Černá pole, zastávka Zemědělská (tram. č.9 a 11) Bagety jsou dostupné přímo v prodejně, která bude lákat své zákazníky zajímavou reklamou (billboard) Distribuci k zákazníkovi zprostředkuje příjemná obsluha, která naplní bagetu vším, co si zákazník navolí, jedná se tedy o osobní prodej. Distribuce sortimentu a zásobování bude zajištěno manažerem obchodu. Brno, Černá pole, zastávka Zemědělská (tram. č.9 a 11) Bagety jsou dostupné přímo v prodejně, která bude lákat své zákazníky zajímavou reklamou (billboard) Distribuci k zákazníkovi zprostředkuje příjemná obsluha, která naplní bagetu vším, co si zákazník navolí, jedná se tedy o osobní prodej. Distribuce sortimentu a zásobování bude zajištěno manažerem obchodu.

32 5P - PEOPLE Proč? –Produkt nelze prodávat bez výrazné účasti prodejce. Požadavky na zaměstnance: –Příjemné, vstřícné chování a vystupování –Příjemný vzhled –Zručnost, šikovnost –Samostatnost Důraz na spolehlivost dodavatelů surovin Proč? –Produkt nelze prodávat bez výrazné účasti prodejce. Požadavky na zaměstnance: –Příjemné, vstřícné chování a vystupování –Příjemný vzhled –Zručnost, šikovnost –Samostatnost Důraz na spolehlivost dodavatelů surovin

33 5P – PROPAGACE 1/ 4 Marketing představuje 10% celkového obratu (tj , – Kč) Nástroje marketingové komunikace: Reklama ( Kč) Podpora prodeje ( Kč) Sponzoring akc í( Kč) Marketing představuje 10% celkového obratu (tj , – Kč) Nástroje marketingové komunikace: Reklama ( Kč) Podpora prodeje ( Kč) Sponzoring akc í( Kč)

34 5P – PROPAGACE 2/ 4 Reklama Letáky - letáky podobné tomu, který vidíte na tomto snínku. Budou rozdávány brigádníky okolo univerzitních prostor. Případná možnost brigádníka v kostýmu bagety, sloužící k upoutání mladých potencionálních zákazníků( náklady Kč) Reklama Letáky - letáky podobné tomu, který vidíte na tomto snínku. Budou rozdávány brigádníky okolo univerzitních prostor. Případná možnost brigádníka v kostýmu bagety, sloužící k upoutání mladých potencionálních zákazníků( náklady Kč)

35 Reklama v místním rádiu - konkrétně bychom se zaměřili na místní rádio Kiss Hády, oblíbené rádio mladých lidí. Vyhovující vysílací čas je před 8:00 a po 19:00, kdy se studenti připravují do školy a nebo z ní přicházejí. (náklady Kč) Plakáty s informacemi o firmě - pronajmutí reklamních ploch blízko univerzity a v městské části Brno Černá Pole na naše plakáty s detailními informacemi o firmě ( Kč) Reklama v místním rádiu - konkrétně bychom se zaměřili na místní rádio Kiss Hády, oblíbené rádio mladých lidí. Vyhovující vysílací čas je před 8:00 a po 19:00, kdy se studenti připravují do školy a nebo z ní přicházejí. (náklady Kč) Plakáty s informacemi o firmě - pronajmutí reklamních ploch blízko univerzity a v městské části Brno Černá Pole na naše plakáty s detailními informacemi o firmě ( Kč)

36 5P – PROPAGACE 4 / 4 Podpora prodeje: Zvýhodněné nabídky pro studenty (náklady na informování pomocí přetisku letáků okolo Kč) Ochutnávky baget a oblohy ( Kč) Sponzoring : Sponzoring akcí pro studenty - zřízení stánku s našimi potravinami Sponzoring univerzitních akcí Do sponzoringu zahrneme asi Kč ročně Podpora prodeje: Zvýhodněné nabídky pro studenty (náklady na informování pomocí přetisku letáků okolo Kč) Ochutnávky baget a oblohy ( Kč) Sponzoring : Sponzoring akcí pro studenty - zřízení stánku s našimi potravinami Sponzoring univerzitních akcí Do sponzoringu zahrneme asi Kč ročně

37 Shrnutí práce Soustřeďujeme se na studenty a zaměstnance, kterým chceme nabídnout alternativu rychlého stravovaní. Nabízíme zdravé bagety za chutnou cenu, jaké nikde jinde nenajdete. Soustřeďujeme se na studenty a zaměstnance, kterým chceme nabídnout alternativu rychlého stravovaní. Nabízíme zdravé bagety za chutnou cenu, jaké nikde jinde nenajdete.

38 Literatura Základní údaje o městské části Brno - Královo Pole. [online] [cit ]. Dostupný z WWW: Městská část města Brna, Brno - Sever. [online] [cit ]. Dostupný z WWW: Restaurace pizzerie Petit Belveder - denní menu. [online] [cit ]. Dostupný z WWW: Výroční zpráva o hospodaření MZLU v Brně za rok Brno: MZLU v Brně, 2008, 66 s. ÚSTAV PRO INFORMAČNÍ SYSTÉM MZLU V BRNĚ. ELearningové osnovy [online] [cit ]. Dostupný z WWW:. NĚMEC, Robert. Marketingový mix - jeho rozbor, možnosti využití a problémy - RobertNemec.com [online] [cit ]. Dostupný z WWW:. Základní údaje o městské části Brno - Královo Pole. [online] [cit ]. Dostupný z WWW: Městská část města Brna, Brno - Sever. [online] [cit ]. Dostupný z WWW: Restaurace pizzerie Petit Belveder - denní menu. [online] [cit ]. Dostupný z WWW: Výroční zpráva o hospodaření MZLU v Brně za rok Brno: MZLU v Brně, 2008, 66 s. ÚSTAV PRO INFORMAČNÍ SYSTÉM MZLU V BRNĚ. ELearningové osnovy [online] [cit ]. Dostupný z WWW:. NĚMEC, Robert. Marketingový mix - jeho rozbor, možnosti využití a problémy - RobertNemec.com [online] [cit ]. Dostupný z WWW:.

39 DĚKUJEME ZA POZORNOST Nemáte chuť na bagetu ?


Stáhnout ppt "Připravili:Marcela Pálková Simona Poláková Radim Bystřický Petr Horák Marcel Mokoš Marek Šottl Připravili:Marcela Pálková Simona Poláková Radim Bystřický."

Podobné prezentace


Reklamy Google