Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

La Baguette s. r. o. Připravili: Marcela Pálková Simona Poláková

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "La Baguette s. r. o. Připravili: Marcela Pálková Simona Poláková"— Transkript prezentace:

1 La Baguette s. r. o. Připravili: Marcela Pálková Simona Poláková
Radim Bystřický Petr Horák Marcel Mokoš Marek Šottl , Brno

2

3 Co nás dnes čeká? Volba produktu na základě výsledků výzkumu o stravování. Informace o společnosti. Analýza konkurence a substitutů. Charakteristika cílového trhu. 5P - Produkt, distribuce, cena, propagace, lidé. Shrnutí naší práce.

4 Volba produktu Co? Proč? Bagetárna La Baguette
Díky poznatkům získaných z veřejného průzkumu.

5 Zdrojová data pro volbu bagetárny 1/2
Hlavní motivy k využívání veřejného stravování (bylo možno označit max. 3 odpovědi) (v %) Povolání (v %) Nabízí snadný přístup k teplému jídlu. 49,9 Ušetřím tím čas a jiné starosti (nákup, vaření, ap.). 36,4 Student 39,4 Zaměstnanec 42,3

6 Zdrojová data pro volbu bagetárny 2/2
Věk respondentů (v %) Kdy a proč jsou v průběhu dne konzumovány svačiny / snacky? (v %) Obvyklé svačiny (v %) Student 39,4 Zaměstnanec 42,3 Když mám hlad 75,1 Pečivo 60,3

7 Informace o společnosti 1/6
Bagetárna ve francouzském stylu Přizpůsobení produktu dle zákazníka Možnost i venkovního posezení Příjemné prostředí a obsluha Wi-fi Důraz na kvalitu

8 Informace o společnosti 2/6
Umístnění Brno, zastávka Zemědělská tram. 9, 11.

9 Informace o společnosti 3/6
Otevírací doba Po – Pá 7:00 – 20:00 So :00 – 15:00 Prázdniny Po – Pá 11:00 – 20:00 So :00 – 19:00

10 Informace o společnosti 4/6
Hlavní produkty Bagety Saláty Toasty Doplňkové produkty Nealkoholické nápoje, Teplé nápoje Zmrzlinové poháry Ovoce Ledová tříšť Drobné sladkosti

11 Informace o společnosti 5/6
Vlastník Zaměstnanci manažer 2 prodavačky na plný úvazek 2 prodavačky na poloviční úvazek

12 Informace o společnosti 6/6
Roční obrat Roční náklady Kč (z toho Kč na marketing) Roční zisk

13 Charakteristika cílového trhu
Segmentace cílového trhu – demografická a geografická Zaměstnání pracující studenti nezaměstnaní Věk 12 až 17 18 až 24 25 až 34 35 až 54 55 až 64 65 a více Bydliště Místní - Brno Mimo-městští

14 Volba cílové skupiny Věk Bydliště Povolání 18 – 25 mimoměstští
Studenti

15 Analýza konkurence Kavárna Quido: Menza: Belveder: Olymp:
bagety, saláty, polévky,… Menza: bagety, saláty, nabídka 5ti obědových jídel Belveder: 3 druhy denních menu, pizza a další teplá jídla Olymp: 3 druhy denních menu (i v sobotu) + další nabídka teplých jídel Pekárna Crocus: sladké a slané pečivo, saláty, bagety,… Giardino ristorante: pizza, těstoviny a další italská jídla

16 Analýza konkurence Quido Menza Belveder Olymp Pekárna Crocus
Giardino ristorante: Obložené pečivo Balené bagety Saláty Pizza Teplé jídla

17 Analýza trhu 1/2 – Tabulka
Podnik tržní kapacita v Kč Kavárna Quido Menza v areálu univerzity Pekárna Crocus Restaurace a pizzerie Petit Belveder Restaurace Olymp Giardino ristorante Suma

18 Analýza trhu 2/2 – Graf

19 Rozbor analýzy trhu – tržní kapacita 1/3
Kavárna Quido 24 dnů * 9 měsíců * 700 zákazníků * 45 Kč = 24 dnů * 2 měsíce * 200 zákazníků * 45 Kč = Celkem Menza v areálu univerzity ks teplých jídel * 30 Kč = Doplňkový prodej: bagety, nápoje,… = Celkem (Zdroj: Výroční zpráva o hospodaření MZLU v Brně za rok 2007, 2008)

20 Rozbor analýzy trhu – tržní kapacita 2/3
Pekárna Crocus 210 dnů * 600 zákazníků * 40 Kč = 43 sobot * 300 zákazníků * 40 Kč = 40 dnů * 300 zákazníků * 40 Kč = 9 sobot * 250 zákazníků * 40 Kč = Celkem = Restaurace Olymp 51 týdnů * 5 dnů * 60 zákazníků * 100 Kč = 51 týdnů * 5 dnů * 30 zákazníků * 60 Kč = 51 týdnů * 5 dnů * 20 zákazníků * 170 Kč = 51 týdnů * 2 dny * 30 zákazníků * 170 Kč = 51 týdnů * 2 dny * 30 zákazníků * 100 Kč = 51 týdnů * 2 dny * 60 zákazníků * 80 Kč = Celkem =

21 Rozbor analýzy trhu – tržní kapacita 3/3
Guardiano ristorante 51 týdnů * 7 dnů * 40 zákazníků * 250 Kč = Celkem Restaurace a pizzerie Petit Belveder 51 týdnů * 5 dnů * 40 zákazníků * 100 Kč = 51 týdnů * 7 dnů * 40 zákazníků * 200 Kč = Celkem (Zdroj: Restaurace pizzerie Petit Belveder - denní menu, 2009)

22 Rozbor analýzy trhu – tržní potenciál
Počet studentů a akademických pracovníků MZLU (v Černých Polích): Počet místních obyvatel: (MČ Brno-Sever + MČ Brno-Královo Pole) Z toho potenciálních zákazníků je ¼ = 5000 51 týdnů * 5000 zákazníků * 200 Kč = Kč Místní tržní potenciál je 51 milionů korun ročně. (zdroje: Základní údaje o městské části Brno - Královo Pole, 2009; Městská část města Brna, Brno - Sever, 2009)

23 tržní kapacita/trž.potenciál
Nasycenost trhu Nasycenost trhu tržní kapacita/trž.potenciál / = 0,62 Nasycenost trhu je zhruba 62%, což vyjadřuje, že vstup na trh je spojen s určitými riziky. Stále ale existuje na místním trhu nevyužitý tržní potenciál.

24 Rozhodovací analýza La Baguette Quido Menza Olymp Belveder Pekárna 631
La Baguette Quido Menza Olymp Belveder Pekárna v b v*b Doba obědů 8 7 56 6 48 4 32 3 24 Prostředí 10 70 28 42 9 63 49 Obsluha 81 72 Vzdálenost 80 5 40 Nekuřácké prostředí 100 50 Internet 20 Čistota 60 Kvalita jídla 90 30 Možnost posezení 64 631 537 400 430 466 475

25 Analýza substitutů Bagety z Menzy Bagety z Quida Pečivo
Párek v rohlíku Pizza Obědové saláty Gyros

26 5P - PRODUKT Základ výrobku Bageta (celozrnná, bílé pečivo)
2 velikosti baget (Malá, Velká) Složení: Zelenina (rajče, salát, pórek, paprika, okurka atd.) Sýry (eidam, niva, hermelín, ementál) Uzeniny (salám, slanina, šunka, kuřecí kousky) Dresing (česnekový, bylinkový, tisíc ostrovů atd.)

27 5P - PRODUKT Vlastní výrobek Obal: Rozšířený výrobek:
Bílý papírový sáček s logem + francouzská vlaječka v bagetě, ubrousek. Rozšířený výrobek: Výrobky jsou vytvářeny dle požadavků zákazníka přímo před ním.

28 5P - PRODUKT Značka: Kvalita: La Bagutte
Zajištěna denně čerstvými surovinami, vysokými nároky na skladování surovin, atd.

29 5P - CENA Strategie orientace na výrobu zboží  s unikátními vlastnostmi, náš výrobek je jedinečný a na trhu se podobný v podobné kvalitě nevyskytuje.

30 5P - CENA Náklady na šunkovou bagetu 280 g : Cena 49,90 Kč
Pečivo 6,00 Kč Dressing 1,50 Kč Šunka, sýr 7,00 Kč Zeleninová obloha 2,00 Kč Obal 1,50 Kč Jednotková cena práce 7,50 Kč Jednotková cena provozních nákladu 5,50 Kč Náklady 31,00 Kč Předpokládaný zisk 18,90 Kč Cena 49,90 Kč

31 5P – MÍSTO (distribuce) Brno, Černá pole, zastávka Zemědělská (tram. č.9 a 11) Bagety jsou dostupné přímo v prodejně, která bude lákat své zákazníky zajímavou reklamou (billboard) Distribuci k zákazníkovi zprostředkuje příjemná obsluha, která naplní bagetu vším, co si zákazník navolí, jedná se tedy o osobní prodej. Distribuce sortimentu a zásobování bude zajištěno manažerem obchodu.

32 5P - PEOPLE Proč? Požadavky na zaměstnance:
Produkt nelze prodávat bez výrazné účasti prodejce. Požadavky na zaměstnance: Příjemné, vstřícné chování a vystupování Příjemný vzhled Zručnost, šikovnost Samostatnost Důraz na spolehlivost dodavatelů surovin

33 5P – PROPAGACE 1/4 Marketing představuje 10% celkového obratu (tj , – Kč) Nástroje marketingové komunikace: Reklama( Kč) Podpora prodeje( Kč) Sponzoring akcí( Kč)

34 5P – PROPAGACE 2/4 Reklama Letáky - letáky podobné tomu, který vidíte na tomto snínku. Budou rozdávány brigádníky okolo univerzitních prostor. Případná možnost brigádníka v kostýmu bagety, sloužící k upoutání mladých potencionálních zákazníků( náklady Kč)

35 5P – PROPAGACE 3/4 Reklama v místním rádiu
- konkrétně bychom se zaměřili na místní rádio Kiss Hády, oblíbené rádio mladých lidí. Vyhovující vysílací čas je před 8:00 a po 19:00, kdy se studenti připravují do školy a nebo z ní přicházejí. (náklady Kč) Plakáty s informacemi o firmě - pronajmutí reklamních ploch blízko univerzity a v městské části Brno Černá Pole na naše plakáty s detailními informacemi o firmě ( Kč)

36 5P – PROPAGACE 4/4 Podpora prodeje:
Zvýhodněné nabídky pro studenty (náklady na informování pomocí přetisku letáků okolo Kč) Ochutnávky baget a oblohy ( Kč) Sponzoring: Sponzoring akcí pro studenty - zřízení stánku s našimi potravinami Sponzoring univerzitních akcí Do sponzoringu zahrneme asi Kč ročně

37 Shrnutí práce Soustřeďujeme se na studenty a zaměstnance, kterým chceme nabídnout alternativu rychlého stravovaní. Nabízíme zdravé bagety za chutnou cenu, jaké nikde jinde nenajdete.

38 Literatura Základní údaje o městské části Brno - Královo Pole. [online] [cit ]. Dostupný z WWW: Městská část města Brna, Brno - Sever. [online] [cit ]. Dostupný z WWW: Restaurace pizzerie Petit Belveder - denní menu. [online] [cit ]. Dostupný z WWW: Výroční zpráva o hospodaření MZLU v Brně za rok Brno: MZLU v Brně, 2008, 66 s. ÚSTAV PRO INFORMAČNÍ SYSTÉM MZLU V BRNĚ. ELearningové osnovy [online] [cit ]. Dostupný z WWW: <https://is.mendelu.cz/auth/elis/student/seznam_osnov.pl?studium=31082;obdobi=169;osnova=1031>. NĚMEC, Robert. Marketingový mix - jeho rozbor, možnosti využití a problémy - RobertNemec.com [online] [cit ]. Dostupný z WWW: <http://marketing.robertnemec.com/ marketingovy-mix-rozbor/>.

39 DĚKUJEME ZA POZORNOST Nemáte chuť na bagetu ?


Stáhnout ppt "La Baguette s. r. o. Připravili: Marcela Pálková Simona Poláková"

Podobné prezentace


Reklamy Google