Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DB Schenker v České republice

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DB Schenker v České republice"— Transkript prezentace:

1 DB Schenker v České republice
708 zaměstnanců roční obrat mil Kč za rok 2008 18 pracovišť zásilek za rok 2008 Děčín Liberec Jablonec nad Nisou tun za rok 2008 Mladá Boleslav Rudná u Prahy Praha Hradec Králové Bor u Tachova Strančice Modletice Ostrava Kunín Šenov u Nového Jičína Plzeň Brno České Budějovice 43 přímých sběrných linek 900 přepravních jednotek 1

2 KREDITNÍ LIMITY, NASTAVOVÁNÍ SPLATNOSTÍ
- NOVÝ ZÁKAZNÍK – prověření bonity DC-group score - pokud je lepší než 3,5, kreditní limit 500 TCZK - každý zákazník s pohl. >50TCZK musí být pojištěn Lokální kreditní limit 500 TCZK – 1400 TCZK dle hodnoty pojištění nebo individuálně (pak ale tolerovaná doba po splatnosti max. 14 dní) Regionální (Jihovýchodní Evropa) kreditní limit 1400 – 6750 TCZK Podléhá schválení RHO Vídeň (pl. morálka, DC-group score, pojištění, marže, produkt) DB – kreditní limit – úvěrový výbor v DB (Essenu) (> 6750 TCZK) Nastavení splatnosti – podle marže, rizikovosti (pojištění, platební morálce atd.) V Schenkeru standard 14/30 dní Delší než 45 musí schvalovat finanční ředitel na doporučení ved. fin. oddělení //finanční náklady vs. marže, resp. objemy) Pokud se jedná o Regionální/DB limit i reg. vedení v Schenker AG (Rak.) resp. DB PŘEKROČENÍ CL ŘEŠÍ FINANČNÍ ODDĚLENÍ, zastavování obchodů PŘEKROČENÍ SPLATNOSTÍ >14 Dní ŘEŠÍ FINANČNÍ ODDĚLENÍ

3 UKÁZKA TOP AGINGU (stejně vypadá report v PIVOTALu) každých 14 dní pro obchodní oddělení – pro jejich porady

4 DC-SCORE

5 PROPOJENÍ PROVOZNÍCH SYSTÉMŮ A SAPu systém PIVOTAL a reporting finančního oddělení, rozdělení kompetencí Obchodní/provozní úsek nepracuje se systémem SAP Pracuje v provozním systému NORIS a TRIS (logistika) každou noc datová dávka obousměrně, tj. disponent ví přesně informaci o pohledávkách (celkem, po splatnosti) disponent ví o kreditním limitu, event. jeho překročení údaje o provedených službách/fakturách do SAPu Podle podrobné a propracované METODIKY POHLEDÁVEK přesně ví, že v případě překročení kreditního limitu, faktur po splatnosti: A,B zákazníci (obrat větší než 100 TCZK měsíčně) – kontaktovat obchod C zákazníci – (ne) povoluje přepravu/službu přímo finanční oddělení Pro tyto zákazníky má každý obchodní garant podrobné reporty: „Top Aging, Inkasky“ každý týden/14 dní Od 2Q2009 jsou tato data každé ráno dostupná v systému PIVOTAL Pravidelná školení pracovníků obchodu a provozu o systému pohledávek.

6 Funkce Kredit v NORISu (Ctrl K)
Nejdůležitější údaj v kreditní tabulce je řádek „STAV“ - nadřazen všem ostatním Informace zda je společnost v konkurzu, soudně vymáhána nebo mimosoudně (inkasní agentura) – v žádném případě není možné přijmout objednávku, doručit zásilku bez předchozího souhlasu finančního oddělení!

7 Management pohledávek domácích 04/2009 - vymáhání
0-den dní dní dní dní dní dní 90. den Po předžalobní výzvě následuje žaloba Vystavená faktura Informace o neplacení zákazníka musí být předána pojišťovně Pojištěné pohledávky nad Kč musí být předány inkasní agentuře Do 45 dne předžalobní upomínka E-podání žaloby k platebnímu rozkazu u nepojištěných subj. do 1 mi. Kč Do 8. dne po splatnosti – 1. upomínka Do 16. dne – 2. upomínka Do 24 dne – upomínka OBCHODNÍ ODD. – A (event. B) zákazníci Začínají na základě reportů, upozornění Fin. odd. vymáhat pohledávku Prostor pro vlastní vymáhání finančním oddělením (zejména C a B zákazníků) – telefonické, faxové. Kategorie A zákazníků v režimu supportu pro Sales odd. a dopadů do Cash-flow. Tj. zasílání Agingů, balancí, podpora a upozorňování Area Sales Managerů + Provozu, dodržování Creditní Metodiky Kreditní reporty: INKASKY/AGING – týdenní report veškerých otevřených pohledávek a sumárních agingů na jednotlivé Area Sales Managery Credit Report – aging zákazníků > EUR pro regionální Controlling Vídeň, týdně Top Aging – měsíčně zasílán na Obchodní oddělení (hlavní/nejhorší zákazníci) – dále diskutovány na interních poradách Obchodu BLACK LIST – seznam vymáhaných společností – pro platbu předem SYSTÉMY: NORIS – provozní systém, pokud zákazník překonává kreditní limit, má pohledávky po splatnosti – nutno kontaktovat pracovníky finančního/obchodního oddělení k povolení přijetí zakázky PIVOTAL (CRM system) – zprovoznění základních funkcionalit + agingu FINANČNÍ ODD. – A+B zákazníci Informační podpora pro Obchod – koordinační úloha -> komunikace z Obchodem na denní bázi + zasílání standardizovaných reportů Spíše ptaní se zákazníků, zda-li mají všechny faktury, vše co potřebují a kdy můžeme očekávat platbu (tj. z řešíme pohledávky spíše z hlediska cash-flow)


Stáhnout ppt "DB Schenker v České republice"

Podobné prezentace


Reklamy Google