Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

11 DB Schenker v České republice 708 zaměstnanců roční obrat 2 659 mil Kč za rok 2008 230 915 zásilek za rok 2008 900 přepravních jednotek 43 přímých sběrných.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "11 DB Schenker v České republice 708 zaměstnanců roční obrat 2 659 mil Kč za rok 2008 230 915 zásilek za rok 2008 900 přepravních jednotek 43 přímých sběrných."— Transkript prezentace:

1 11 DB Schenker v České republice 708 zaměstnanců roční obrat mil Kč za rok zásilek za rok přepravních jednotek 43 přímých sběrných linek tun za rok pracovišť Brno Praha Děčín Plzeň Liberec České Budějovice Mladá Boleslav Ostrava Kunín Šenov u Nového Jičína Hradec Králové Bor u Tachova Rudná u Prahy Jablonec nad Nisou Strančice Modletice

2 2 KREDITNÍ LIMITY, NASTAVOVÁNÍ SPLATNOSTÍ - NOVÝ ZÁKAZNÍK – prověření bonity DC-group score - pokud je lepší než 3,5, kreditní limit 500 TCZK - každý zákazník s pohl. >50TCZK musí být pojištěn Lokální kreditní limit 500 TCZK – 1400 TCZK dle hodnoty pojištění nebo individuálně (pak ale tolerovaná doba po splatnosti max. 14 dní) Regionální (Jihovýchodní Evropa) kreditní limit 1400 – 6750 TCZK Podléhá schválení RHO Vídeň (pl. morálka, DC-group score, pojištění, marže, produkt) DB – kreditní limit – úvěrový výbor v DB (Essenu) (> 6750 TCZK) Nastavení splatnosti – podle marže, rizikovosti (pojištění, platební morálce atd.) V Schenkeru standard 14/30 dní Delší než 45 musí schvalovat finanční ředitel na doporučení ved. fin. oddělení //finanční náklady vs. marže, resp. objemy) Pokud se jedná o Regionální/DB limit i reg. vedení v Schenker AG (Rak.) resp. DB PŘEKROČENÍ CL ŘEŠÍ FINANČNÍ ODDĚLENÍ, zastavování obchodů PŘEKROČENÍ SPLATNOSTÍ >14 Dní ŘEŠÍ FINANČNÍ ODDĚLENÍ

3 3 UKÁZKA TOP AGINGU (stejně vypadá report v PIVOTALu) každých 14 dní pro obchodní oddělení – pro jejich porady

4 4 DC-SCORE

5 5 PROPOJENÍ PROVOZNÍCH SYSTÉMŮ A SAPu systém PIVOTAL a reporting finančního oddělení, rozdělení kompetencí Obchodní/provozní úsek nepracuje se systémem SAP -Pracuje v provozním systému NORIS a TRIS (logistika) - každou noc datová dávka obousměrně - každou noc datová dávka obousměrně, tj. - disponent ví přesně informaci o pohledávkách (celkem, po splatnosti) - disponent ví o kreditním limitu, event. jeho překročení - údaje o provedených službách/fakturách do SAPu -Podle podrobné a propracované METODIKY POHLEDÁVEK přesně ví, že -v případě překročení kreditního limitu, faktur po splatnosti: -A,B zákazníci (obrat větší než 100 TCZK měsíčně) – kontaktovat obchod -C zákazníci – (ne) povoluje přepravu/službu přímo finanční oddělení Pro tyto zákazníky má každý obchodní garant podrobné reporty: „Top Aging, Inkasky“ každý týden/14 dní Od 2Q2009 jsou tato data každé ráno dostupná v systému PIVOTAL Pravidelná školení pracovníků obchodu a provozu o systému pohledávek.

6 6 Funkce Kredit v NORISu (Ctrl K) Nejdůležitější údaj v kreditní tabulce je řádek „STAV“ - nadřazen všem ostatním Informace zda je společnost v konkurzu, soudně vymáhána nebo mimosoudně (inkasní agentura) – v žádném případě není možné přijmout objednávku, doručit zásilku bez předchozího souhlasu finančního oddělení!

7 7 Kreditní reporty: INKASKY/AGING – týdenní report veškerých otevřených pohledávek a sumárních agingů na jednotlivé Area Sales Managery Credit Report – aging zákazníků > EUR pro regionální Controlling Vídeň, týdně Top Aging – měsíčně zasílán na Obchodní oddělení (hlavní/nejhorší zákazníci) – dále diskutovány na interních poradách Obchodu BLACK LIST – seznam vymáhaných společností – pro platbu předem SYSTÉMY: NORIS – provozní systém, pokud zákazník překonává kreditní limit, má pohledávky po splatnosti – nutno kontaktovat pracovníky finančního/obchodního oddělení k povolení přijetí zakázky PIVOTAL (CRM system) – zprovoznění základních funkcionalit + agingu Management pohledávek domácích 04/ vymáhání 90. den 0-den 15-dní 30 dní 45 dní 90 dní 120 dní 180 dní Vystavená faktura Do 8. dne po splatnosti – 1. upomínka Do 16. dne – 2. upomínka Do 24 dne – 3. upomínka Pojištěné pohledávky nad Kč musí být předány inkasní agentuře Informace o neplacení zákazníka musí být předána pojišťovně Po předžalobní výzvě následuje žaloba OBCHODNÍ ODD. – A (event. B) zákazníci Začínají na základě reportů, upozornění Fin. odd. vymáhat pohledávku FINANČNÍ ODD. – A+B zákazníci Informační podpora pro Obchod – koordinační úloha -> komunikace z Obchodem na denní bázi + zasílání standardizovaných reportů Spíše ptaní se zákazníků, zda-li mají všechny faktury, vše co potřebují a kdy můžeme očekávat platbu (tj. z řešíme pohledávky spíše z hlediska cash-flow) Prostor pro vlastní vymáhání finančním oddělením (zejména C a B zákazníků) – telefonické, faxové. Kategorie A zákazníků v režimu supportu pro Sales odd. a dopadů do Cash-flow. Tj. zasílání Agingů, balancí, podpora a upozorňování Area Sales Managerů + Provozu, dodržování Creditní Metodiky Do 45 dne předžalobní upomínka E-podání žaloby k platebnímu rozkazu u nepojištěných subj. do 1 mi. Kč


Stáhnout ppt "11 DB Schenker v České republice 708 zaměstnanců roční obrat 2 659 mil Kč za rok 2008 230 915 zásilek za rok 2008 900 přepravních jednotek 43 přímých sběrných."

Podobné prezentace


Reklamy Google