Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Vítám první magisterské studenty oboru marketingová komunikace v novém akademickém roce 2009 / 2010 Ať se nám podaří společné dílo! doc.PhDr. Dušan Pavlů,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Vítám první magisterské studenty oboru marketingová komunikace v novém akademickém roce 2009 / 2010 Ať se nám podaří společné dílo! doc.PhDr. Dušan Pavlů,"— Transkript prezentace:

1 1 Vítám první magisterské studenty oboru marketingová komunikace v novém akademickém roce 2009 / 2010 Ať se nám podaří společné dílo! doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

2 2 AKTUÁLNÍ OTÁZKY GLOBALIZACE doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ

3 3 AKTUÁLNÍ OTÁZKY GLOBALIZACE Co považují naši občané za skutečný problém České republiky?

4 4 AKTUÁLNÍ OTÁZKY GLOBALIZACE

5 5 AKTUÁLNÍ OTÁZKY GLOBALIZACE

6 6 AKTUÁLNÍ OTÁZKY GLOBALIZACE STEM A IVO PROSINEC , ČR 1.681, SR NALÉHAVOST SPOLEČENSKÝCH PROBLÉMŮ VE VĚDOMÍ OBČANŮ PODÍL OSOB, KTERÉ DANÝ PROBLÉM UVEDLY JAKO NEJNALÉHAVĚJŠÍ ČESKÁ REPUBLIKASLOVENSKÁ REPUBLIKA Nezaměstnanost53%Životní úroveň, sociální jistoty77% Kriminalita38%Nezaměstnanost59% Morálka a korupce34%Zdravotnictví34% Zdravotnictví16%Kriminalita17% Politická kultura16%Školství16% Legislativa, dodržování práva14%Ekonomika, privatizace15% Výkonnost hospodářství, privatizace 14%Bydlení5%

7 7 EUROBAROMETR - ČERVENEC 2004 VÝZKUM NÁZORŮ OBČANŮ 25 ZEMÍ EU NA NĚKTERÉ OTÁZKY SPOJENÉ S EU / obyvatel ČR starších 15 let, kvótní výběr Vnímání EU v % AKTUÁLNÍ OTÁZKY GLOBALIZACE TÉMAČRNČSEU 15 Svoboda studia,práce, cestování62 51 Demokracie Ekonomická prosperita Byrokracie Zvýšená kriminalita Kulturní diverzita Sociální ochrana23 11 Ztráta kulturní identity211214

8 8 AKTUÁLNÍ OTÁZKY GLOBALIZACE NĚKTERÉ EKONOMICKÉ OTÁZKY Kodaň červen 2004 – 10 největších globálních problémů 1.Nákazy – boj s virem HIV/AIDS 2.Hlad – zajištění dostatečné výživy, potravinové doplňky 3.Protekcionismus-odstraňování obchodních bariér 4.Nákazy – boj proti malárii 5.Hlad – vývoj nových zemědělských technologií 6.Hygiena-voda – vodohospodářské technologie pro malozemědělce 7.Hygiena-voda – čištění odpadních vod, místní zajištění pitné vody 8.Hygiena-voda-optimalizace spotřeby vody v zavlažovacích systémech 9.Správa- snižování startovacích nákladů pro mladé podnikatele 10.Migrace- usnadnění pohybu pro kvalifikované pracovní síly

9 9 AKTUÁLNÍ OTÁZKY GLOBALIZACE Heidi a Alvin Tofflerovi – JAK NALOŽIT S BYROKRATY Svět = globální krize institucí Je-li potřeba něco změnit – velké organizace mají velkou vnitřní rezistenci Čtyři nezbytné podmínky revoluce 1.Instituce musí čelit vnější krizi 2.Instituce potřebuje mít kolem sebe loajální opozici – včas signalizují potřebu změny 3.Musí existovat alternativní vize a lidé, kteří jsou schopni jej „prodat“ 4.Instituce potřebuje smělé vůdce ochotné riskovat kariéru a reputaci v boji za opravdovou transformaci

10 10 AKTUÁLNÍ OTÁZKY GLOBALIZACE OBSTOJÍ EVROPA V SOUTĚŽI S USA ? ČTYŘI PRAKTICKÁ DOPORUČENÍ PRO ZMĚNU Chris Patten – Kdy začneme investovat do pracovních míst zítřka? 1.VÍCE VYDÁVAT NA VÝZKUM A VÝVOJ 2.MĚLO BY VZNIKNOUT EVROPSKÉ VÝZKUMNÉ CENTRUM 3.VĚTŠÍ KOOPERACE MEZI UNIVERZITAMI A VÝZKUMNÝMI INSTITUCEMI A PODNIKY – CO ZDE MŮŽE MK + ŽURNALISTIKA? 4.OŽIVIT PŘESHRANIČNÍ SPOLUPRÁCI MEZI EVROPSKÝMI UNIVERZITAMI A VÝZKUMNÝMI INSTITUCEMI Carl Bildt – Evropě pomůže, že je pod dvojím tlakem Evropský průmysl, konkurence, změny

11 11 AKTUÁLNÍ OTÁZKY GLOBALIZACE EVROPSKÁ RADA – BŘEZEN 2005 Jak dohnat bohatší USA? 1.Připravit se na stárnutí evropské populace a konkurenci levné ASIE 2.Soustředit se na vyšší zaměstnanost a tak předejít sociálním nepokojům 3.Propojit trh služeb, energie a dopravy 4.Snížit dotace průmyslu a věnovat peníze na vývoj a výzkum 5.Rozšířit rychlý internet 6.Uvolnit hranice pro pohyb pracovních sil

12 12 AKTUÁLNÍ OTÁZKY GLOBALIZACE JAK SE VĚŘÍ INFORMAČNÍM ZDROJŮM V EVROPĚ A VE SVĚTĚ? LEDEN V USA, Japonsku a zemích EU jen 30% uvedlo, že výkonný nebo finanční ředitel firmy je pro ně důvěryhodný zdroj 2.USA – 48% - informace firem jsou důvěryhodné, na druhém místě vláda, na třetím místě s 32% média 3.V Evropě – firmám věří 36% 4.Všude – vyjma Číny se nejvíce věří nevládním organizacím 5.USA – UPS věří 92% - Evropa – 52 6.Coca-Cola – 69% USA, 45% Evropa 7.Evropa – Shell – 40%, Danone -50%, Siemens-60% Jak si firmy mohou vylepšit image? USA – filantropie SRN – příznivý obraz v médiích Co z toho vyplývá? Není možné, aby nadnárodní firma měla jednotnou komunikační politiku pro celý svět

13 13 AKTUÁLNÍ OTÁZKY GLOBALIZACE TŘI HLAVNÍ ČINITELÉ ÚSPĚŠNOSTI EVROPSKÝCH PODNIKŮ 1.Globalizace 2. Fokusace 3. Zlepšování procesů

14 14 AKTUÁLNÍ OTÁZKY GLOBALIZACE 9 PRINCIPŮ OSN PRO ODPOVĚDNOST NADNÁRODNÍCH KORPORACÍ LIDSKÁ PRÁVA 1.Podpora a respektování ochrany lidských práv 2.Firmy se nepodílejí na porušování lidských práv PRACOVNÍ STANDARDY 3. Firmy podporují svobodu sdružování a uznávají právo na kolektivní vyjednávání 4. Firmy odstraní všechny formy nucení či povinné práce 5. Odstraní dětskou práci 6. Odstraní diskriminaci týkající se zaměstnávání OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ 7. Podporují ochranu životního prostředí 8. Iniciují aktivity vedoucí k větší odpovědnosti vůči životnímu prostředí 9. Podporují rozvoj a rozšiřování technologií, které jsou šetrné vůči ŽP

15 15 AKTUÁLNÍ OTÁZKY GLOBALIZACE PŘESUN VÝROBY–KATASTROFA NEBO KONKURENČNÍ NAKOPNUTÍ?


Stáhnout ppt "1 Vítám první magisterské studenty oboru marketingová komunikace v novém akademickém roce 2009 / 2010 Ať se nám podaří společné dílo! doc.PhDr. Dušan Pavlů,"

Podobné prezentace


Reklamy Google