Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zpracoval Jaroslav

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zpracoval Jaroslav"— Transkript prezentace:

1 Zpracoval Jaroslav

2 Jaroslav Malsa: Marketingové činnosti, SME 2 Marketingové činnosti MSP Co je marketing?Co je marketing? –Zjednodušeně: snaha „prodat“ či pozitivně upozornit na výrobek, na sebe nebo firmu jako celek (product name, brand name) Marketing malých a velkých společnostíMarketing malých a velkých společností –Hlavní rozdíly? Náklady, forma marketingu –Kolik malých podniků využívá k propagaci televizní spoty, billboardy, inzerci v denících?

3 Jaroslav Malsa: Marketingové činnosti, SME 3 Soutěžní otázky Kolik bychom zaplatili za 30 sekundový TV spot, kdyby byl vysílán zítra večer ve 20:00 na ČT1? (Tolerance Kč)Kolik bychom zaplatili za 30 sekundový TV spot, kdyby byl vysílán zítra večer ve 20:00 na ČT1? (Tolerance Kč) – Kč Jaká peněžní částka bude uvedena na faktuře vystavené inzerentům, kteří dnes zveřejnili celostránkovou reklamu v MF DNES? (Tolerance Kč)Jaká peněžní částka bude uvedena na faktuře vystavené inzerentům, kteří dnes zveřejnili celostránkovou reklamu v MF DNES? (Tolerance Kč) – Kč (jiné dny v týdnu Kč)

4 Jaroslav Malsa: Marketingové činnosti, SME 4 Účinnost masové reklamy Marketingoví odborníci se shodují: ÚČINNOST KLESÁ!Marketingoví odborníci se shodují: ÚČINNOST KLESÁ! –Výzkumy: denně na nás působí až marketingových podnětů. Více než 90 % z nich vědomě nevnímáme. Masová reklama už neoslovuje.Masová reklama už neoslovuje. –Roste význam osobního a individualizovaného přístupu k zákazníkovi.

5 Jaroslav Malsa: Marketingové činnosti, SME 5 Na co zákazník uslyší? Co osloví Vás?Co osloví Vás? Telecom: reklamy, billboardy, rychlý internet, ale…Telecom: reklamy, billboardy, rychlý internet, ale… –…zkuste si zavolat na zákaznickou linku (Haló, jsme ve 21. století?) –Jde to jinak? Dobrý den, pane Malso. U telefonu X.Y., Komerční banka, a. s. Voláte pravděpodobně proto, abyste si aktivoval telefonické bankovnictví k Vašemu studentskému účtu. Je to tak?

6 Jaroslav Malsa: Marketingové činnosti, SME 6 Zákazníka oslovíte 1.Jeho jménem 1.Jeho jménem (již Dale Carnegie, 1937) 2.Znalostí jeho potřeb Individuální marketing = příležitost a konkurenční výhoda malých podniků –Přijatelné náklady –Princip WIN-WIN Spokojenost zákazníka, úspora podniku –CRM, rozvoj oboustranně výhodných vztahů

7 Jaroslav Malsa: Marketingové činnosti, SME 7 Předpoklady aplikace marketingu zaměřeného na zákazníka Znát své zákazníky; stávající i potenciálníZnát své zákazníky; stávající i potenciální –Znalost cílových segmentů, vývoje na trhu Vybrat si VIP zákazníkyVybrat si VIP zákazníky –Ne každý stojí o nás, ne o každého stojíme my –Realizovat situaci WIN-WIN, vzájemnou výhodnost vztahu Vyslyšet jejich požadavky a přáníVyslyšet jejich požadavky a přání –Dodávat produkty a služby přizpůsobené požadavkům zákazníka (customized)

8 Jaroslav Malsa: Marketingové činnosti, SME 8 Marketingový plán Sestavení každoročního přehledu (kde jsme a kam směřujme) Situační analýzaSituační analýza (zákazníci, konkurence…) Marketingové cíle a strategie k dosaženíMarketingové cíle a strategie k dosažení –Navýšení prodeje, obratu, uvedení výrobku… Akční programyAkční programy (způsoby realizace strategie) Rozpočet, vazba na plán odbytuRozpočet, vazba na plán odbytu Systém měření a kontrolySystém měření a kontroly PřílohyPřílohy

9 Jaroslav Malsa: Marketingové činnosti, SME 9 Program Marketing Malé a střední podniky mohou oslovit nové zákazníky i na trzích zahraničních. Pro zajištění úspěšnosti produktu v zahraničí je třeba provést analýzu doposud neznámého prostředí, přizpůsobit vlastní produkt a připravit vhodnou prezentaci. Podnik se snaží shromáždit maximum informací o zahraničních trzích, vytváří marketingové studie, připravuje propagační materiály, prezentuje vlastní firmu na zahraničních veletrzích a výstavách. Tyto činnosti jsou pro firmu finančně náročné. Český exportér může požádat o dotaci z programu Marketing a tím snížit část vzniklých nákladů. Minimální výše dotace je Kč, maximálně lze získat až milion korun. Celková výše dotace však nesmí překročit 46 % hranici míry podpory celkových uznatelných nákladů na projekt. Žádost o podporu z programu marketing je možno podávat v příslušné regionální kanceláři CzechInvest.Malé a střední podniky mohou oslovit nové zákazníky i na trzích zahraničních. Pro zajištění úspěšnosti produktu v zahraničí je třeba provést analýzu doposud neznámého prostředí, přizpůsobit vlastní produkt a připravit vhodnou prezentaci. Podnik se snaží shromáždit maximum informací o zahraničních trzích, vytváří marketingové studie, připravuje propagační materiály, prezentuje vlastní firmu na zahraničních veletrzích a výstavách. Tyto činnosti jsou pro firmu finančně náročné. Český exportér může požádat o dotaci z programu Marketing a tím snížit část vzniklých nákladů. Minimální výše dotace je Kč, maximálně lze získat až milion korun. Celková výše dotace však nesmí překročit 46 % hranici míry podpory celkových uznatelných nákladů na projekt. Žádost o podporu z programu marketing je možno podávat v příslušné regionální kanceláři CzechInvest.

10 Jaroslav Malsa: Marketingové činnosti, SME 10

11 Jaroslav Malsa: Marketingové činnosti, SME 11 A1A2A3A4A5A6A7A8A9A10A11A12 B1B2B3B4B5B6B7B8B9B10B11B12 C1C2C3C4C5C6C7C8C9C10C11C12 D1D2D3D4D5D6D7D8D9D10D11D12 E1E2E3E4E5E6E7E8E9E10E11E12 F1F2F3F4F5F6F7F8F9F10F11F12 G1G2G3G4G5G6G7G8G9G10G11G12 H1H2H3H4H5H6H7H8H9H10H11H12 I1I2I3I4I5I6I7I8I9I10I11I12


Stáhnout ppt "Zpracoval Jaroslav"

Podobné prezentace


Reklamy Google