Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: český jazyk Ročník: 8.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: český jazyk Ročník: 8."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: český jazyk Ročník: 8. Téma: Přívlastek Autorka: Mgr. Renata Fialová

2 Přívlastek 8. ročník Autorka: Renata Fialová ZŠ a MŠ – T.G.Masaryka Brodek u Konice

3 Jaké jsou rostliny a věci? Doplňte barvu, velikost atd. Jaké jsou rostliny a věci? Doplňte barvu, velikost atd. tráva růže boty věž deska čepice tužka bříza petrklíč světlo papír lípa lilie váza tabule obilí

4 Čí jsou věci? kniha šaty telefon počítač zahrada mýdlo tužka nůžky kniha pravítko sešit pero

5 strom starý na zahradě PK s n zábradlí dřevěnéze dřeva PK s n lyže norskéz Norska PK s n buchty babiččinyod babičky PK s n Pozorujte přívlastek shodný (PK ) a neshodný (PK Pozorujte přívlastek shodný (PK ) a neshodný (PK s n ):

6 Přívlastky shodné nahraďte neshodnými: 1. Ze zahrady se ozýval ptačí zpěv. 2. Sluneční skvrny mají prý vliv na náš život. 3. Věžní hodiny odbíjely půlnoc. 4. Od rybníka bylo slyšet žabí skřehotání. 5. Honza miloval nejvíce makové buchty. 6. Říční voda zaplavila ulice. 7. Mařenka dostala od Jeníka perníkové srdce. ptáků na slunci na věži žab s mákem v řece z perníku

7 Přívlastky shodné nahraďte neshodnými: 1. Kožené boty jsou dost drahé. 2. Maminka uvařila heřmánkový čaj. 3. Šumavská příroda je nádherná. 4. Nocí se rozlehlo kočičí mňoukání. 5. Kancelářský nábytek se zde neprodává. 6. Pravidelně sleduji televizní přenosy. 7. V supermarketu prodávají francouzské sýry. z kůže z heřmánku na Šumavě kočky do kanceláře v televizi z Francie

8 Pozorujte ve větách přívlastek: a) postupně rozvíjející b) několikanásobný 1. Děti zpívaly u táboráku české, anglické a slovenské písně. 1.Maminka mi koupila teplou zimní bundu. 2. Mám rád dobré kynuté knedlíky. 3. Pozoroval jsem nové vojenské letadlo. PK – postupně rozvíjející 2. Maminka mi koupila vanilkovou, čokoládovou a jahodovou zmrzlinu. a) Přívlastek postupně rozvíjející nikdy ……………….. 3. Viděli jsme osobní, nákladní i sportovní auta. PK - několikanásobný b) Přívlastek několikanásobný ………………………………. neoddělujeme čárkou! oddělujeme čárkou!

9 Podtrhněte několikanásobné a postupně rozvíjející přívlastky: 1. Koráli jsou drobní mořští živočichové, kteří žijí v prosluněných a mělkých mořích. 2. Všichni živí tvorové potřebují k dýchání kyslík. 3. Choulostivější a cizokrajné druhy zeleniny se u nás dají pěstovat jen ve sklenících. 4. Včelí mateří kašička je bohatá na vitamíny a bílkoviny. 5. Lidé vykáceli v minulosti většinu javorových, bukových i dubových lesů. postupně rozvíjející několikanásobný + postupně rozvíjející několikanásobný

10 Použité zdroje: [cit. 15. července 2010] [cit 15. července 2010] Literatura: Obrázky: [cit. 15. července 2010] [cit. 15. července 2010] Hauser Přemysl a kol. Čeština hravě Cvičebnice pro 8. ročník základní školy a nižší gymnázium. 1. vydání. Praha: Pansofia s400/kytka.jpg [cit. 15. července 2010]


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: český jazyk Ročník: 8."

Podobné prezentace


Reklamy Google