Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – dělitelnost přirozených čísel 1 VY_42_INOVACE_01 Sada 4 Základní škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – dělitelnost přirozených čísel 1 VY_42_INOVACE_01 Sada 4 Základní škola."— Transkript prezentace:

1 Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – dělitelnost přirozených čísel 1 VY_42_INOVACE_01 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

2 Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: společný nácvik spočítání slovní úlohy v rámci opakování, využití získaných znalostí o rozkladu přirozených čísel na součin prvočísel a výběru prvočísel pro stanovení největšího společného dělitele Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: opakování učiva 6. ročníku - dělitelnost přirozených čísel Metodický postup: 3. Snímek - pozorné přečtení slovního zadání 4. Snímek – navedení dětí ke správné analýze příkladu (největší společný dělitel) 5. Snímek - rozdělení příkladu na dvě části (1. a 2. krok) 6. Snímek – žáci počítají samostatně do sešitu, kontrola na kliknutí myši 7. Snímek – vedeme žáky k řešení 2. části 8. Snímek – kontrola řešení 2. části příkladu podle tabule, klikání myší Společné shrnutí

3 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ V květinářství mají uvázat stejné kytice. K dispozici mají 162 bílých, 54 rudých a 180 růžových růží. a) Kolik stejných kytic mohou uvázat? b) Kolik kterých růží bude v jedné kytici?

4 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Bílé, rudé i růžové růže potřebujeme rozdělit na stejný počet skupin. Které otázce se budeme věnovat jako první? Proč? Jak jsme tento typ úlohy řešili v 6. ročníku?

5 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Pokud musí být v každé kytici stejný počet jednotlivých růží, musí být jejich počet dělitelný stejným číslem. Hledáme největšího společného dělitele! 1. Krok - vypočítáme počet kytic

6 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Zapiš do sešitu a vypočítej: Rozlož na součin prvočísel a urči největšího společného dělitele těchto čísel: 162 = 54 = 180 = D(162; 54; 180)= = 54

7 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Krok - vypočítáme počet jednotlivých barev růží Pokud máme rozdělit 162 bílých růží do 54 kytic, pak v jedné kytici bude … Pokud máme rozdělit 54 rudých růží do 54 kytic, pak … Pokud máme rozdělit 180 růžových růží do 54 kytic, pak … Jak zjistíš počet jednotlivých barev růží? Zapiš do sešitu a vypočítej: Počet bílých růží v jedné kytici Počet rudých růží v jedné kytici Počet růžových růží v jedné kytici

8 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Počet bílých růží v jedné kytici: 162 : 54 = 3 Počet rudých růží v jedné kytici: 54 : 54 = 1 Počet růžových růží v jedné kytici: 180 : 54 = 5 V květinářství uvázali 54 stejných kytic. V každé kytici byla 1 rudá růže, 3 bílé a 5 růžových růží.

9 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Citace:


Stáhnout ppt "Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – dělitelnost přirozených čísel 1 VY_42_INOVACE_01 Sada 4 Základní škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google