Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

3 Vzdělávací obor: Matematika Třída: 6.D Vyučující: Mgr.Daniela Gongolová Datum: Téma vyučovací hodiny : „ Dělení desetinného čísla desetinným číslem beze zbytku„ „ Dělení desetinného čísla desetinným číslem beze zbytku„ Vybavení učebny : PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor

4 Zdroje informací COUFALOVÁ, Jana, Matematika pro šestý ročník ZŠ COUFALOVÁ, Jana, Matematika pro šestý ročník ZŠ

5 Dělení desetinného čísla číslem desetinným A) beze zbytku

6 Horákovi si koupili do pokoje několik stejných skříněk. Zvědavá sousedka se ptala „kolik Vám těch skříněk přivezou? “ Každý člen rodiny už měl připravenou odpověď, kterou chtěli sousedce trochu zamotat hlavu. Pan Horák : „ Každá skříňka stála dvě tisícikoruny, zaplatil jsem tedy 8 tisícikorun.“ Pan Horák : „ Každá skříňka stála dvě tisícikoruny, zaplatil jsem tedy 8 tisícikorun.“ 8 : 2 = 4 8 : 2 = 4 Paní Horáková : „ Manžel zaplatil 80 stokorunami a každá skříňka byla za 20 stokorun.“ Paní Horáková : „ Manžel zaplatil 80 stokorunami a každá skříňka byla za 20 stokorun.“ 80 : 20 = 4 80 : 20 = 4 Syn Pavel : „ Kdyby tatínek platil jenom desetikorunami, bylo by jich 800. Za každou skříňku by dal 200 desetikorun.“ Syn Pavel : „ Kdyby tatínek platil jenom desetikorunami, bylo by jich 800. Za každou skříňku by dal 200 desetikorun.“ 800 : 200 = : 200 = 4 Syn Marek : „ Skříňky byly po Kč a dohromady stály kč. Syn Marek : „ Skříňky byly po Kč a dohromady stály kč : = : = 4 Porovnejte výsledky u každé výpovědi a zkus odůvodnit ! Porovnejte výsledky u každé výpovědi a zkus odůvodnit !

7 Zapiš si do sešitu 34 : 17 = 2 34 : 17 = 2 Dělenec dělitel podíl Dělenec dělitel podíl Vynásobím deseti Vynásobím deseti 340 : 170 = : 170 = 2 Vynásobím tisícem Vynásobím tisícem : = : = 2 Výsledky jsou stejné Výsledky jsou stejné Podíl dvou čísel se nezmění, jestliže vynásobíme dělence i dělitele stejným číslem.

8 Počítej zpaměti 4,8 : 0,8 4,8 : 0,8 6 6,3 : 0,7 6,3 : 0,7 9 0,6 : 0,3 0,6 : 0,3 2 3,5 : 0,5 3,5 : 0,5 7 2 : 0,4 2 : 0,4 5 3 : 0,5 6 7 : 0, : 0,6 20 0,16 : 0, 2 0,8 0,36 : 0,6 0,6

9 Zkus ještě 0,45 : 0,9 0,45 : 0,9 0,5 0,5 6,3 : 0,3 6,3 : 0, ,5 : 0,9 13,5 : 0, : 0,2 18 : 0, : 0,7 30 0,48 : 0, : 0,5 20 2,4 : 0,4 6

10 Vypočítej : 5,6 : 0,7 = Dělence i dělitele vynásobíme stejným číslem tak, abychom dělili přirozeným číslem. Dělence i dělitele vynásobíme deseti. 56 : 7 = 56 : 7 = Dělíme přirozeným číslem. 56 : 7 = 8 56 : 7 = 8 Protože se vynásobením stejným číslem podíl nezměnil, získali jsme i podíl původních čísel. 5,6 : 0,7 = 8 5,6 : 0,7 = 8

11 Vypočítej písemně 4,32 : 0,72 = 4,32 : 0,72 = : 72 = 6 0 Nezapomeneme na zkoušku, kterou počítáme s původními čísly. s původními čísly. Zkouška: 0, ,32 4,32

12 Vypočítej písemně 3,54 : 0,6 = 3,54 : 0,6 =.10 35,4 :6 = 5 54,9 0 Zkouška 5,9. 0,6 3,54

13 Zapiš si zadání domácího úkolu Str. 80 / cv. 5 d, e Str. 80 / cv. 5 d, e

14 Hodnocení vyučovací hodiny Netradiční forma výuky. Netradiční forma výuky. Názornost. Názornost. Možnost vracet se k probrané látce. Možnost vracet se k probrané látce. Postupné zobrazení textu. Postupné zobrazení textu. Klady Zápory Klady Zápory

15 Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje orientaci v textu. Využití laserového ukazovátka usnadňuje orientaci v textu.


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google