Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Struktura inzertního oznámení Zdeněk Bretšnajdr Klára Fuxová Šárka Škrétová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Struktura inzertního oznámení Zdeněk Bretšnajdr Klára Fuxová Šárka Škrétová."— Transkript prezentace:

1 Struktura inzertního oznámení Zdeněk Bretšnajdr Klára Fuxová Šárka Škrétová

2 Co je inzerát? Krátké placené oznámení, reklama v tisku Krátké textové či obrazové sdělení, které je obvykle za úplatu zveřejněno v nějakém vhodném informačním médiu slovnik-cizich-slov.abz.cz cs.wikipedia.org/wiki/

3 Inzerát Vznik inzerátu 1. polovina 17. století Dodnes jeden z nejvýznamnějších a nejužívanějších způsobů ovlivňování zákazníka Finanční náklady na inzerci tvoří ve většině ekonomicky rozvinutých zemích podstatnou část

4 Výhody inzerátu Trvalost v čase Relativně velké množství informací Kontakt se zákazníkem Výběr média Relativní cenové dostupnost

5 Faktory ovlivňující úspěšnost Výběr média Způsob propojení inzerce s jinými reklamními prostředky a médii Počet opakování a intervaly mezi nimi Velikost inzerátu Grafické řešení

6 Jak psát inzerát Musíme mít jasno co chceme inzerátem sdělit Z nejvýznamnějších vlastností produktu vytvořit argumenty a zvolit si jeden za hlavní Píšeme srozumitelně, jasně, přesvědčivě a respektujeme potřeby cílové skupiny Inzerát je neoddělitelně spojen se svým médiem, proto se musí přizpůsobit charakteru a stylu média

7 Struktura inzerátu 1. Titulek 2. Hlavní text (Body copy) 3. Závěr inzerátu 4. Kontaktní údaje

8 1. Titulek Slouží k upoutání pozornosti Titulek často rozhodne o tom, zda si přečteme i další text Titulek slouží také jako orientace ve velkém množství inzerátů Vytvořením nápaditého, vtipného titulky máme téměř vyhráno

9 1. Titulek Jak vytvořit dobrý titulek Titulek by měl předesílat o čem inzerát pojednává Titulek musí být přesvědčivý Odlišnost titulku od ostatních upoutá pozornost

10 1. Titulek Různé druhy Obrázek může být součástí titulku Titulek jako slogan Název firmy v titulku

11 2. Hlavní text (Body copy) Navazuje na titulek a podrobněji sděluji náš záměr Může mít různou délku (dnes omezován poplatkem za využitou tiskovou plochu) Množství textu v inzerátech mimo jiné určuje typ reklamy

12 2. Hlavní text (Body copy) Dělení: S odrážkami – umožňuje rychlý přístup k informacím a šetří místo „Vyprávěcí“ – vypráví celý příběh pomocí celých vět, souvětí, odstavců a dává možnost tvůrčím nápadům Inzeráty plakátového typu – minimum textu, slouží i připomínání značky, nabídky jednoduchých produktů atd.

13 3. Závěr inzerátu Poslední informace, která nejčastěji utkví v paměti čtenáře Je výhodné uvést v závěru inzerátu to nejpodstatnější, hlavní argument Často se zde objevuje firemní slogan

14 4. Kontaktní údaje Adresa Telefonní číslo Fax Údaje je možno opsat, vystřihnout, okopírovat

15 Typy inzerátů: Obraz nad textem - Určeny především k propagaci značky, připomínání značky a budování její image - Vhodné především do barevných obrázkových časopisů Text nad obrazem - Přinášejí větší množství věcných informací o produktu - Vyskytují se hlavně v denním tisku a odborných časopisech

16 Psaní inzerátu Lineární postup Celostní postup Při rozhodování, který způsob zvolit, bereme ohledy na předmět nabídky, cílovou skupinu a typ média

17 Lineární postup Informace jsou uváděny postupně Drží se kontinuální linie Inzerát působí usedle Postup vhodný pro inzeráty určené konzervativnějším a starším čtenářům Inzeráty psané tímto způsobem se objevují v Hospodářských novinách

18 Celostní postup Informace nemají předem určené pořadí, jsou čtenáři předloženy naráz Čtenář má pocit svobody, sám si může volit v jakém pořadí bude informace vnímat Postup vyhovuje mladším, aktivnějším čtenářům Nevýhodou je povrchnost a přehlédnutí některých informací

19 Kupony Umožňují přímý kontakt se zákazníkem Obsahem kuponu může být objednávkový formulář, anketní otázka nebo může jít o soutěžní kupon Firma získává informace o svých zákaznících Jde o formu zpětné vazby v komunikaci mezi subjektem reklamy a zákazníkem

20 Inzertní seriály Jeden inzerát rozčleněný na několik částí, jsou zveřejňovány postupně v určených intervalech za sebou Účinnost inzertních seriálů je poměrně velká Vhodné použít v případě, že informací o produktu je více než by byl schopen pojmout jeden inzerát a pokud si to může firma finančně dovolit

21 Podmínky inzertního seriálu Inzeráty musí být uveřejňovány ve stejném listu Inzeráty musí zachovávat stejnou velikost, formát a grafickou úpravu Inzeráty mají buď stejný titulek, nebo se titulek může obměňovat, v druhé případě je vhodné používat v titulku nějaký opakující se prvek

22 Kde můžeme inzerovat V časopisech V novinách Na internetu Na veřejných prostranstvích Na billboardech atd

23 Kolik stojí inzerce Například: - Inzerát v časopisu Reflex - celá stránka, jeden výtisk cca Kč - Hospodářské noviny - Celá inzertní stránka HN, jeden výtisk cca Kč

24 Ukázka inzerátu ÚČETNÍ A DAŇOVÉ PORADENSTÍ nabízíme vedení účetnitví, daňové evidence, mezd a zpracování daňového přiznání. Přijímáme nové klienty. Kontakt : Telefon:

25 Zdroje PhDr Zdeněk Křížek, Ing. Ivan Crha; Jak psát reklamní text; Vydavatelství Grada 2003 pef.czu.cz/~panek/AT2007/AT.htm Ringier.cz

26 Děkujeme za pozornost


Stáhnout ppt "Struktura inzertního oznámení Zdeněk Bretšnajdr Klára Fuxová Šárka Škrétová."

Podobné prezentace


Reklamy Google