Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU090113 Název: Intervaly Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU090113 Název: Intervaly Autor: Mgr. Ludmila Lorencová."— Transkript prezentace:

1 Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Intervaly Autor: Mgr. Ludmila Lorencová Datum ověření: Třída: 5. V Doporučený čas:25 minut Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Gymnázium Broumov“ v OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, reg. č. CZ.1.07/1.5.00/ Stručná anotace Prezentace je určena k osvojení a procvičení základních operací s intervaly.

2 Intervaly

3 Základní pojmy Číselná osa – přímka, která slouží k zobrazení reálných čísel. Na ose zvolíme bod 0 – počátek číselné osy, představuje reálné číslo 0 Vpravo znázorňujeme kladné čísla – kladná poloosa Vlevo znázorňujeme záporné čísla – záporná poloosa Číselná osa – přímka, která slouží k zobrazení reálných čísel. Na ose zvolíme bod 0 – počátek číselné osy, představuje reálné číslo 0 Vpravo znázorňujeme kladné čísla – kladná poloosa Vlevo znázorňujeme záporné čísla – záporná poloosa Záporná poloosa Kladná poloosa počátek

4 Základní pojmy Interval- souvislá podmnožina oboru reálných čísel určená svými mezemi (dolní a horní mez) Je možné na číselné ose znázornit úsečkou, přímkou nebo polopřímkou krajní body úsečky či počáteční bod polopřímky do dané podmnožiny mohou, ale nemusí, patřit Interval- souvislá podmnožina oboru reálných čísel určená svými mezemi (dolní a horní mez) Je možné na číselné ose znázornit úsečkou, přímkou nebo polopřímkou krajní body úsečky či počáteční bod polopřímky do dané podmnožiny mohou, ale nemusí, patřit

5 Druhy intervalů 1. Omezené intervaly – na číselné ose znázorňujeme úsečkou a)uzavřené b)polouzavřené c)otevřené 2. Neomezené intervaly – na číselné ose znázorňujeme polopřímkou, přímkou ka)#Intervalov.C3.A1_aritmetika 1. Omezené intervaly – na číselné ose znázorňujeme úsečkou a)uzavřené b)polouzavřené c)otevřené 2. Neomezené intervaly – na číselné ose znázorňujeme polopřímkou, přímkou ka)#Intervalov.C3.A1_aritmetika

6 Omezené intervaly a) uzavřený b) polouzavřený c) otevřený

7 Neomezené intervaly

8 Na číselné ose znázorněte a zapište následující množiny:

9 Zapište jako interval množinu všech: a) a)reálných čísel b) kladných reálných čísel c) nezáporných reálných čísel d) reálných čísel menších než -7

10 Zapište intervalem následující množiny (pokud lze): nelze zapsat intervalem

11 Zdroje: Polák J.: Přehled středoškolské matematiky. SPN Praha 1991 Petáková J.: Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Prometheus Praha 2009 Bušek I.,Calda E.: Matematika pro gymnázia: základní poznatky z matematiky. Prometheus Praha https://khanovaskola.cz/


Stáhnout ppt "Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU090113 Název: Intervaly Autor: Mgr. Ludmila Lorencová."

Podobné prezentace


Reklamy Google