Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 Rodina a význam pro vývoj jedince a společnosti  Typy výchovy v rodině  Výchova volného času v rodině  Stát a rodinná politika  Církev ve službách.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " Rodina a význam pro vývoj jedince a společnosti  Typy výchovy v rodině  Výchova volného času v rodině  Stát a rodinná politika  Církev ve službách."— Transkript prezentace:

1

2  Rodina a význam pro vývoj jedince a společnosti  Typy výchovy v rodině  Výchova volného času v rodině  Stát a rodinná politika  Církev ve službách pro rodiny

3  Rodina je základem společnosti, je strukturovaný celek  Všichni členové rodiny jsou odpovědní za výchovu dětí (Athonny Giddens)  Dítě se naučí orientovat v různých životních situacích díky vztahům v rodině  Rodina je základem společnosti  Definice rodiny není zmíněna v zákoně o rodině  Co dělá rodinu rodinou?

4  Rodina – strukturovaný celek(Plaňava, 2000)  Biologicko-reprodukční funkce  Výchovná funkce  Rekreační a regenerační funkce  Sociálně-ekonomická funkce  Socializační funkce  Emocionální funkce  Ochranná a domestikační funkce: zaopatřovací, pečovatelská funkce. Domestikační funkce spočívá ve vytvoření faktického zázemí,…

5  Biologicko-reprodukční funkce:  Rodina je považována jako nejoptimálnější prostředí pro realizaci reprodukce lidského druhu  pokles porodnosti v ČR je trvalým trendem  porodnost-stale-klesa-a-s-ni-i- miminkovsky-byznys/ porodnost-stale-klesa-a-s-ni-i- miminkovsky-byznys/

6  Jedna z nejdůležitějších funkcí rodiny  Jeden z hlavních účelů rodiny  Předat potomkům hodnoty, normy společenského chování. „vést je ke vzdělání a stát se pro ně výchovným vzorem i oporou v situacích, kdy to budou potřebovat.“ (Procházka, 2012)  Rodičovská autorita ve výchově  Typy výchovy: autoritářská výchova, volná (liberální) výchova, demokratická výchova

7  Styl výchovy s důrazem na uplatnění autority rodičů vůči dětem  Je omezen emocionální vztah rodiče-děti  Dopady: únik dětí z rodiny, uplatnění autority v dospívajícím věku dítěte je problematické - dítě se nenaučí samostatně orientovat v různých životních situacích

8  Opakem autoritářské výchovy  Dítě se může stát agresorem a nenaučí se poznat hranice

9  Jedná se o styl výchovy s uplatněním rodičovské autority a zároveň nechává dětem prostor pro osobní svobodu  Efekt demokratické výchovy není zaručený  Důležité je, aby si rodiče správně zvolili výchovnou formu

10  (co všechno vytváří náš styl výchovy)  vyzkumy/zz-hodnotove-orientace-deti-ve- veku-6-15let.pdf vyzkumy/zz-hodnotove-orientace-deti-ve- veku-6-15let.pdf

11  Trávení volného času má velký význam při vytváření osobnosti dítěte a podporuje jeho pozitivní socializaci  Nelze každou volnočasovou aktivitu považovat za prevenci rizikového chování mladého člověka

12  vyzkumy/zz-hodnotove-orientace-deti-ve- veku-6-15let.pdf vyzkumy/zz-hodnotove-orientace-deti-ve- veku-6-15let.pdf  nt/pub/cs/clanky/nazory-rodicu-na-traveni- volneho-casu-u-deti-92.html nt/pub/cs/clanky/nazory-rodicu-na-traveni- volneho-casu-u-deti-92.html  nt/pub/cs/clanky/graf-pokud-chces-zahnat- nudu-jakou-cinnosti-si-vyberes-57.html nt/pub/cs/clanky/graf-pokud-chces-zahnat- nudu-jakou-cinnosti-si-vyberes-57.html  nt/pub/cs/clanky/graf-kolik-casu-stravi-ve- vsedni-den-deti-u-internetu-55.html (kolik času děti tráví u internetu) nt/pub/cs/clanky/graf-kolik-casu-stravi-ve- vsedni-den-deti-u-internetu-55.html

13  vzájemné uspokojování duševních potřeb dětí a jejich vychovatelů  trvalost a hloubka citových vztahů  společná budoucnost  společenství prostoru, času a prožitků  výchovná interakce: vzájemné působení jednoho na druhého  soužití a sdílení  Harmonické soužití a vzájemné pochopení dělá rodinu rodinou!

14  Příspěvky na děti, rodičovský přípěvek,daňové úlevy,…  ze/clanek.phtml?id= ze/clanek.phtml?id=  cesku/clanek.phtml?id= cesku/clanek.phtml?id=  Stát by měl najít více komplexních řešení na rodinnou politiku,…

15

16  „Rodina je společenstvím života se svébytnou soudržností… rodina není součtem osob, které ji utvářejí, nýbrž je jejich společenstvím. A společenství je víc než součet. A jako taková musí být uznávána, zejména dnes, kdy převažuje obrana individuálních práv.“ (bl. Jan Pavel II. Familiaris consortio)  Rodina je „malá církev“  Manželství je základem rodinného života  Pouť rodin ve Vatikáně 2013:

17  31-porodnost-stale-klesa-a-s-ni-i-miminkovsky- byznys/ 31-porodnost-stale-klesa-a-s-ni-i-miminkovsky- byznys/  (http://www.portal.cz/scripts/detail.php?id=283 10)http://www.portal.cz/scripts/detail.php?id=   vyzkumy/zz-hodnotove-orientace-deti-ve-veku- 6-15let.pdf vyzkumy/zz-hodnotove-orientace-deti-ve-veku- 6-15let.pdf  vyzkumy/zz-hodnotove-orientace-deti-ve-veku- 6-15let.pdf vyzkumy/zz-hodnotove-orientace-deti-ve-veku- 6-15let.pdf

18  nt/pub/cs/clanky/nazory-rodicu-na-traveni- volneho-casu-u-deti-92.html nt/pub/cs/clanky/nazory-rodicu-na-traveni- volneho-casu-u-deti-92.html  nt/pub/cs/clanky/graf-pokud-chces-zahnat- nudu-jakou-cinnosti-si-vyberes-57.html nt/pub/cs/clanky/graf-pokud-chces-zahnat- nudu-jakou-cinnosti-si-vyberes-57.html  nt/pub/cs/clanky/graf-kolik-casu-stravi-ve- vsedni-den-deti-u-internetu-55.html nt/pub/cs/clanky/graf-kolik-casu-stravi-ve- vsedni-den-deti-u-internetu-55.html  ze/clanek.phtml?id= ze/clanek.phtml?id=797016

19   Mtějček, Z., dítě a rodina v psychologickém poradenství.1. vydání, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, s. ISBN:  Procházka, Miroslav. Sociální pedagogika. 1. vydání. Praha: Grada, s. ISBN  Giddens, A., sociologie. 1. vydání. Praha: Argo s. ISBN:  Karaus, B., Člověk - prostředí - výchova : k otázkám sociální pedagogiky Blahoslav Kraus, Věra Poláčková et al. Praha: Paido, s. ISBN:


Stáhnout ppt " Rodina a význam pro vývoj jedince a společnosti  Typy výchovy v rodině  Výchova volného času v rodině  Stát a rodinná politika  Církev ve službách."

Podobné prezentace


Reklamy Google