Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Struktura obchodního dopisu Vypracovaly: Lenka Kubisková Jitka Těšínská Lenka Novotná Lenka Novotná.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Struktura obchodního dopisu Vypracovaly: Lenka Kubisková Jitka Těšínská Lenka Novotná Lenka Novotná."— Transkript prezentace:

1 Struktura obchodního dopisu Vypracovaly: Lenka Kubisková Jitka Těšínská Lenka Novotná Lenka Novotná

2 Proč se píší obchodní dopisy? nahrazuje osobní kontakt nahrazuje osobní kontakt přesvědčit adresáta o výhodnosti návrhu a přimět ho k brzkému rozhodnutí přesvědčit adresáta o výhodnosti návrhu a přimět ho k brzkému rozhodnutí usnadňuje jednání mezi vzdálenými objekty usnadňuje jednání mezi vzdálenými objekty Typy: nabídky, reklamace, žádosti, odpovědi na stížnosti, blahopřání…

3 Sloh obchodního dopisu Pravdivý -věcná správnost,nepravdivé údaje ztratí důvěryhodnost Pravdivý -věcná správnost,nepravdivé údaje ztratí důvěryhodnost Logický - logické navazování,vzbudit zájem adresáta, popsat situaci,vyjít ze zjištěných skutečností,pak následují naše argumenty, důvody, připomínky Logický - logické navazování,vzbudit zájem adresáta, popsat situaci,vyjít ze zjištěných skutečností,pak následují naše argumenty, důvody, připomínky Přehledný – kratší odstavce se čtou lépe než dlouhé, jeden odstavec má vyjadřovat jednu myšlenku (i když bude obsahovat jen jednu větu) Přehledný – kratší odstavce se čtou lépe než dlouhé, jeden odstavec má vyjadřovat jednu myšlenku (i když bude obsahovat jen jednu větu) Srozumitelný – snažíme se vyjádřit myšlenky jednoznačně, bez zbytečného zdůvodňování a zavádění do jiných problematik Srozumitelný – snažíme se vyjádřit myšlenky jednoznačně, bez zbytečného zdůvodňování a zavádění do jiných problematik Stručný – omezíme se na podstatné, Vyhýbáme se rozvláčnosti a mnohomluvnosti, která může vzbudit netrpělivost adresáta,stručnost však nesmí být na úkor srozumitelnosti Stručný – omezíme se na podstatné, Vyhýbáme se rozvláčnosti a mnohomluvnosti, která může vzbudit netrpělivost adresáta,stručnost však nesmí být na úkor srozumitelnosti Přirozený – Příznivý dojem vyvoláme nestrojeným vyjadřováním Přirozený – Příznivý dojem vyvoláme nestrojeným vyjadřováním

4 Části obchodního dopisu 4 základní části 4 základní části  záhlaví (název firmy, její sídlo, vyřizovatel, kontaktní údaje, datum)  předmět dopisu (tučně nebo jen podtrženě)  text dopisu (oslovení, důvod dopisu, návrh řešení)  ukončující náležitosti ( razítko, podpis, funkce pisatele, označení příloh) ( razítko, podpis, funkce pisatele, označení příloh)

5 Jak to nemá vypadat: DESET LET R&D SE KONEČNĚ VYPLÁCÍ Píšu tento dopis, abych Vám představil skutečně úžasný kávovar, který jsem vivinul. Nejprve musím říct, že je OPRAVDU úžasný, protože jsem celé roky studoval všemožné kávovary - od překapávačů přes presovače až po elektrické kávovary. Pak jsem svůj výzkum rozšířil i na kávovary pro restaurace, abych zjistil, jak se káva připravuje ve velkých řetězcích kaváren. A nyní, PO SEDMI LETECH, celý tento můj VÝZKUM konečně přináší své ovoce. Vyvinul jsem přístroj EZ CAFE, a říkám vám, že ve srovnání s ním všechny ostatní kávovary, které jste kdy viděli, vypadají jako nedochůdčata.

6 Použité zdroje sales-kit/how-to-write-a-winning-sales-letter.mspx sales-kit/how-to-write-a-winning-sales-letter.mspx Obchodní korespondence pro střední školy, Fortuna, 2001 Obchodní korespondence pro střední školy, Fortuna, 2001 Olga Kuldová, Emílie Fleischmannová; Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti; Fortuna, Praha 1997 Olga Kuldová, Emílie Fleischmannová; Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti; Fortuna, Praha 1997


Stáhnout ppt "Struktura obchodního dopisu Vypracovaly: Lenka Kubisková Jitka Těšínská Lenka Novotná Lenka Novotná."

Podobné prezentace


Reklamy Google