Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vitamíny rozpustné ve vodě. Vitamín C Nezbytný k životu a udržení tělesného zdraví Projevy nedostatku: zvýšená únava, nízká odolnost, kazivost zubů, Projevy.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vitamíny rozpustné ve vodě. Vitamín C Nezbytný k životu a udržení tělesného zdraví Projevy nedostatku: zvýšená únava, nízká odolnost, kazivost zubů, Projevy."— Transkript prezentace:

1 Vitamíny rozpustné ve vodě

2 Vitamín C Nezbytný k životu a udržení tělesného zdraví Projevy nedostatku: zvýšená únava, nízká odolnost, kazivost zubů, Projevy přebytku: maximálně podráždění žaludku Šípek, citrusy (limeta, citrón, pomeranč, grapefruit), brambory nebo rajčata, papája, brokolice, černý rybíz, jahody, květák, špenát, kiwi, brusinky

3 Je nutnou součástí výživy Projevy nedostatku: beri-beri, únava, nechuť k jídlu Obiloviny, maso, kvasnice, med a ořechy Vitamín B 1

4 Důležitý pro dobrý stav kůže, očí, funkce srdce a dalších orgánů. Jelikož má významný vliv na metabolismus cukrů, tuků a aminokyselin, ovlivňuje celkovou energetickou přeměnu v organismu Projevy nedostatku: zánětem ústních koutků, zánětem rtů nebo jazyka, záněty spojivek, mazotokem a světloplachostí Kvasnice, mléko, tvaroh, vejce, ledviny, ořechy, játra, hovězí a vepřové maso Vitamín B 2

5 Deriváty hrají klíčovou roli v energetickém metabolismu buňky Projevy nedostatku: nespavost, nechutenství, bolesti břicha Kvasnice, játra, tuňák, krůtí maso, semena slunečnice, fazole a hrách. Je přítomen v mléce, vejcích, listové zelenině, brokolici i mrkvi Vitamín B 3

6 Účastní se metabolických přeměn Přidává se do krémů a šampónů Projevy nedostatku: burning foot syndrom Vitamín B 5

7 Je koenzymem řady enzymů, které metabolisují aminokyseliny Játra, vepřové maso, makrely, vejce, droždí, banány, brambory, zelí, špenát, kapusta, zelenina, avokádo, mrkev, ořechy, obiloviny a celozrnný chléb Vitamín B 6

8 nezbytný pro syntézu nukleových kyselin Projevy nedostatku: megaloblastická anémie Listová zelenina (špenát, brokolice, růžičková kapusta apod.) Vitamín B 9

9 Zlepšuje paměť a koncentraci Projevy nedostatku: chudokrevnost, hubnutí, zhoršování paměti Vejce, mléko, sýry, maso Vitamín B 12

10 DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST!


Stáhnout ppt "Vitamíny rozpustné ve vodě. Vitamín C Nezbytný k životu a udržení tělesného zdraví Projevy nedostatku: zvýšená únava, nízká odolnost, kazivost zubů, Projevy."

Podobné prezentace


Reklamy Google