Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

5.Měření trhu. Význam měření trhu  Hodnocení konkurenceschopnosti společnosti  Vytvoření podkladu pro finanční plán – odhad příjmů společnosti  Sestavení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "5.Měření trhu. Význam měření trhu  Hodnocení konkurenceschopnosti společnosti  Vytvoření podkladu pro finanční plán – odhad příjmů společnosti  Sestavení."— Transkript prezentace:

1 5.Měření trhu

2 Význam měření trhu  Hodnocení konkurenceschopnosti společnosti  Vytvoření podkladu pro finanční plán – odhad příjmů společnosti  Sestavení podkladu pro stanovení strategie společnosti na základě potenciálu trhu a potenciálu prodeje

3 Obsah měření trhu  Absolutní ukazatelé trhu  Relativní ukazatelé trhu  Absolutní potenciál trhu  Relativní potenciál trhu  Základní typy prognóz  Základní prognostické metody

4 5.1 Absolutní ukazatelé trhu  velikost trhu  potenciál trhu  prognóza trhu  velikost prodeje  potenciál prodeje  prognóza prodeje

5 Schéma struktury absolutních ukazatelů trhu Jeden dodavatel Všichni dodavatelé Minulost, současnost Budoucnost maxodhad Velikost prodeje Velikost trhu Potenciál prodeje Prognóza prodeje Potenciál trhu Prognóza trhu

6 Schéma měření absolutních ukazatelů trhu Potenciál trhu Prognóza trhu Velikost trhu Potenciál prodeje Prognóza prodeje Velikost prodeje čas Objem prodeje (Kč) Propad primární poptávky Propad selektivní poptávky

7 Potenciál trhu  horní limit poptávky uspokojitelné všemi dodavateli na daném relevantním trhu Vývoj trhu personálních počítačů Počet PC (mil.ks) Penetrace trhu Potenciál trhu Difúze

8 Potenciál trhu a současná tržní poptávka Současná tržní poptávka neznalost nedostupnost nepoužitelnost bez užitné hodnoty vysoké náklady Max.počet potencionálních zákazníků Proniknutý trh Nevyužitá tržní příležitost

9 Bariéry nevyužití tržního potenciálu  neznalost potenciální zákazníci neví o výrobku nebo nechápou užitné hodnoty výrobku  dostupnost potenciální zákazníci znají výrobek, jsou schopni a ochotni ho koupit, ale výrobek v dané geografické lokalitě není k dispozici  nepoužitelnost ačkoliv zákazníci si mohou dovolit koupit výrobek a chápou jeho přínos, nemají dostatek znalostí a zdrojů, jak ho použít

10 Bariéry nevyužití tržního potenciálu  bez užitné hodnoty klíčová užitná hodnota výrobku není pro většinu potenciálních zákazníků významná  vysoké náklady nemohou si výrobek dovolit koupit z důvodu nízké kupní síly

11 5.2 Relativní (poměrové) ukazatele trhu  Tržní podíl (TP) TP = velikost prodeje/velikost trhu  Penetrace (PN) PN = velikost trhu/potenciál trhu  Prognóza TP (PTP) PTP=Prognóza prodeje/prognóza velikosti trhu

12 5.2.1 Penetrace trhu  penetrace trhu vyjadřuje, jaký podíl z celkového počtu domácností vlastní daný výrobek (v případě výrobků dlouhodobé spotřeby), v tomto případě nás zajímá vlastnictví výrobku, ne jeho pouhý nákup  penetrace trhu může rovněž vyjadřovat, jaký podíl z celkového počtu domácností pravidelně nebo příležitostně nakupuje daný výrobek (jedná se o výrobek krátkodobé spotřeby např. cornflakes)  penetrace trhu se udává v procentech


Stáhnout ppt "5.Měření trhu. Význam měření trhu  Hodnocení konkurenceschopnosti společnosti  Vytvoření podkladu pro finanční plán – odhad příjmů společnosti  Sestavení."

Podobné prezentace


Reklamy Google