Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Umělecký přehled I. Od počátku po středověk VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Umělecký přehled I. Od počátku po středověk VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra."— Transkript prezentace:

1 Umělecký přehled I. Od počátku po středověk VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

2 Seřaď jednotlivé umělecké slohy sestupně rokoko baroko gotika renesance antika otonská renesance manýrismus románský sloh umění starověkého Egypta Správné řešení: umění starověkého Egypta antika otonská renesance románský sloh gotika renesance manýrismus baroko rokoko VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

3 V jakém století platí tyto pravidla architektury a)Hlavním úkolem architektury bylo tříbení dvou základních stavebních typů – kostela a kláštera. Tyto stavby na sebe vázaly i ostatní umělecké druhy, podílející se na jejich výzdobě i liturgickém provozu. Nejběžnějším typem kostela se stala bazilika. b)Reprezentace panovníka znamenala budování nákladných paláců, domů a měst. Ty byly stavěny ze sušených i pálených cihel, a proto podlehly dříve zkáze a dochovaly se pouze v troskách. Monumentální chrámová a hrobní architektura se stavěla z kamene, jehož byl na obou březích Nilu dostatek. Správně řešení: a)od 11. století do 15. století (románský a gotický sloh) b)Asi 3000. př. n. l. až 300 n. l. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

4 Pojmenuj následující stavby Katedrála sv. Víta, Praha VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

5 Pojmenuj následující stavby Džoserova pyramida, Egypt VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

6 Pojmenuj následující stavby Hagia Sofia, Istanbul VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

7 Pojmenuj následující stavby Rotunda sv. Víta, Říp VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

8 Pojmenuj následující stavby Katedrála Notre Dame, Paříž VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

9 Které slovo do řady nepatří a proč a)Polykleitos, Apelles, Praxiteles, Lýsippos b)Cisterciáci, jezuité, benediktini, františkáni, kurtizáni c)Aischylos, Sofokles, Plautus, Euripides Správné řešení: a) Aleppes, byl to malíř; ostatní byli sochaři b)Kurtizáni; takový církevní řád neexistuje c)Plautus, římský autor; ostatní jsou Řekové VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

10 Kdo je autorem díla Opat Suger, katedrála Saint Denis VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

11 Kdo je autorem díla Jan van Eyck, Gentský oltář VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

12 Kdo je autorem díla Mistr Theodorik, Svatý Jeroným VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

13 Koho vidíš na obrázku? a)Alexandr Veliký b)Perikles c)Maxmilián I. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

14 Koho vidíš na obrázku? a)Matyáš z Arasu b)Matěj Rejsek c)Petr Parléř VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

15 Zamyšlení nad obrazem. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

16 Zamyšlení nad obrazem Jak zní celé jméno autora tohoto díla – Oplakávání Krista? Giotto di Bondone Jakou kompozici autor používá? Skalisko se zvažuje zprava do leva a roztažené paže Jana Křtitele zdůrazňují jeho spád směrem k bezvládnému tělu. Porovnej první polovinu obrazu s jeho spodní částí. Zatímco postavy smrtelníků jsou ochromené bolestí, andělé se volně pohybují po nebi. Výraz každého anděla je individiální. Kde spočívá emocionální těžiště obrazu? Leží mimo střed, je jím žalem sklíčená tvář Panny Marie. Kontrast její tváře s tváří Krista. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

17 Zdroje citací THEODORIK, Mistr. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Meister_Theoderich_von_Prag_002.jpg JASTROW. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bust_Pericles_Chiaramonti.jpg JAAGO. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Peter_parler.jpg BONDONE, Giotto Di. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Giotto_-_Scrovegni_-_-36-_- _Lamentation_%28The_Mourning_of_Christ%29.jpg GRAHAM-DIXON, Andrew. Umění. Praha: Euromedia Group, k.s. - Knižní klub, 2010, ISBN 978-80-242-2663-7. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

18 Zdroje citací WERNER, Berhold. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Saqqara_BW_5.jpg KARELJ. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hagia_Sophia_Istanbul_2013_1a.jpg ROMANM82. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:%C5%98%C3%ADp_- _rotunda_svat%C3%A9ho_Ji%C5%99%C3%AD_2013_obr1.jpg GAILLARD, Arnaud. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Notre_dame_paris1.JPG MARSYAS. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:NAMA_Ath%C3%A9na_Varvakeion.jpg AMIRWIKI. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:St_Denis_Front.jpg EYCK, Jan Van. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Retable_de_l%27Agneau_mystique.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Retable_de_l%27Agneau_mystique.jpg WARD, Eric. wikipedia.org [online]. [cit. 21.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Saint_Vitus_Cathedral_in_Prague,_Czech_Republi c.jpg VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501


Stáhnout ppt "Umělecký přehled I. Od počátku po středověk VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra."

Podobné prezentace


Reklamy Google