Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Struktura Romana Straussová Využití struktury u dětí s PAS.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Struktura Romana Straussová Využití struktury u dětí s PAS."— Transkript prezentace:

1 Struktura Romana Straussová Využití struktury u dětí s PAS

2 Struktura Týká se Týká se 1) orientace v čase, 2) orientace v prostoru, 3) motivace Předvídatelnost a vizualizace: dítěti se snažíme pro něj srozumitelným způsobem sdělit Předvídatelnost a vizualizace: dítěti se snažíme pro něj srozumitelným způsobem sdělit CO má dělat KDE JAK to má dělat JAK DLOUHO PROČ (motivace – odměna) Tím mu dává potřebné bezpečí Tím mu dává potřebné bezpečí

3 Samostatnost Vím,co mám dělat Nepotřebuji verbální vedení, neustálé upozorňování, co bude následovat, co mám udělat Videoukázka svačina

4 Proč se ve výchově dětí s PAS máme zdržovat strukturou? Dítě nemusí být neustále někam „vláčeno“ Dítě nemusí být neustále někam „vláčeno“ Lépe rozumí tomu, kam má jít a co má dělat, nepotřebuje slovní instrukce Lépe rozumí tomu, kam má jít a co má dělat, nepotřebuje slovní instrukce To zvyšuje jeho samostatnost - z pasivního objektu se dítě stává aktivním subjektem – naším partnerem To zvyšuje jeho samostatnost - z pasivního objektu se dítě stává aktivním subjektem – naším partnerem

5 Orientace v čase Denní režimy (týdenní režimy, diáře) Denní režimy (týdenní režimy, diáře) Cestovní proužky a cestovní knihy Cestovní proužky a cestovní knihy Procesuální schémata Procesuální schémata Vymezení času minutkou, přesýpacími hodinami, písničkou, počtem prvků… Vymezení času minutkou, přesýpacími hodinami, písničkou, počtem prvků…

6 Denní režim „CO se teď se mnou bude dít?“, „CO bude potom?“ (dítě může i nesouhlasit – v každém případě ale ví) „CO se teď se mnou bude dít?“, „CO bude potom?“ (dítě může i nesouhlasit – v každém případě ale ví) Učí dítě porozumět tomu, že každá činnost má svůj začátek, průběh a KONEC – tím zlepšuje jeho soustředění Učí dítě porozumět tomu, že každá činnost má svůj začátek, průběh a KONEC – tím zlepšuje jeho soustředění POZDRAV (karta v režimu) POZDRAV (karta v režimu)

7 Postupně přecházíme k týdenním režimům, kalendářům, diářům Postupně přecházíme k týdenním režimům, kalendářům, diářům

8 Cestovní proužek/cestovní kniha Zajišťují předvídatelnost venku (na procházce) Zajišťují předvídatelnost venku (na procházce) Aby se dítě cítilo bezpečně, nemusí trvat na stále stejné trase, jistotu mu poskytuje obrázkový plán cesty Aby se dítě cítilo bezpečně, nemusí trvat na stále stejné trase, jistotu mu poskytuje obrázkový plán cesty Co dělat, když se cesta změní? Co dělat, když se cesta změní?

9 Vymezení času Dítě se činnosti nemusí bát, bude trvat jen určitou dobu Dítě se činnosti nemusí bát, bude trvat jen určitou dobu Vymezení doby Vymezení doby - KUCHYŇSKOU MINUTKOU - PŘESÝPACÍMI HODINAMI - PAPÍROVÝMI HODINAMI - PÍSNIČKOU - POČTEM PRVKŮ (5 kostek, 2 lžičky...)


Stáhnout ppt "Struktura Romana Straussová Využití struktury u dětí s PAS."

Podobné prezentace


Reklamy Google