Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Koordinační středisko pro resortní zdravotnické informační systémy - KSRZIS Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb podle: ISO.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Koordinační středisko pro resortní zdravotnické informační systémy - KSRZIS Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb podle: ISO."— Transkript prezentace:

1 Koordinační středisko pro resortní zdravotnické informační systémy - KSRZIS Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb podle: ISO a ISO 9 001, ISO , ISO , ISO Ing. Robert Fialka, MBA

2 Koordinační středisko pro resortní zdravotnické informační systémy - KSRZIS Úvod – představeni KSRZIS Legislativa Stav zavedení systémových standardu ISO Obsah normy Komu je norma určená Procesy managementu služeb Nejdůležitější procesy Nejdůležitější dokument Zhodnocení Závěr

3 Úvod KSRZIS – organizační složka Státu zřízená Ministerstvem Zdravotnictví Vývoj, rozvoj a provoz IS ve zdravotnictví Provoz Národního zdravotnického systému – NZIS Provoz zdravotních, hygienických a specializovaných registrů 12 zaměstnanců

4 Legislativa Zákon č. 20/1966 Sb. O péči o zdraví lidu Zákon č. 258/2000 Sb. O ochraně veřejného zdraví Zákon č. 285/2002 Sb. O darování, odběrech a transplantací tkání a orgánů Zákon č. 101/2000 Sb. O ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů

5 Stav zavedení systémových standardu ISO  ISO – systém řízení kvality  ISO – systém řízení bezpečnosti informací Prosinec 2008  – systém řízení informačních služeb

6 Obsah normy  Požadavky na systém managementu  Plánování a implementace managementu služeb  Plánování a implementace nových nebo měněných služeb  Procesy dodávky služeb  Procesy vztahů  Procesy řešení  Řídicí procesy  Proces uvolnění

7 Komu je norma určená  organizacím, které vyhlašují výběrová řízení pro svoje služby  organizacím, které vyžadují shodný přístup od všech poskytovatelů služeb v dodavatelském řetězci  poskytovateli služeb při porovnávání jejich systémů managementu IT služeb  jako srovnávací základna pro nezávislé ohodnocení  organizací, která potřebuje prokázat schopnost poskytovat služby, které splňují požadavky uživatelů  organizací, která usiluje o zlepšení služeb pomocí efektivní aplikace procesů pro monitorování a zlepšování kvality služeb

8 Procesy managementu služeb

9 Nejdůležitější procesy  Management úrovně služeb Cíl: Stanovit, odsouhlasit, zaznamenávat a řídit úrovně služeb.  Management kontinuity a dostupnosti služeb Cíl: Zajistit, že jsou vůči zákazníkům za všech okolností splněny dohodnuté závazky v oblasti kontinuity a dostupnosti služeb.  Management kapacit Cíl: Zajistit, aby poskytovatel služeb měl po celou dobu dostatečnou kapacitu ke splnění odsouhlasených současných i budoucích požadavků odrážejících potřeby byznysu zákazníků.  Management bezpečnosti informací Cíl: V rámci všech činností spojených se službami efektivně řídit bezpečnost informací. Procesy dodávky služeb

10 Nejdůležitější dokument Předmět dohody (provoz IS) Funkční a technické vlastnosti informačního systému (příručky) Provozní doba služby (dostupnost aplikace) např.: 24 hod/denně, 7 dnů v týdnu Provozní doba poskytování servisní podpory služby např.: 7:00 hod – 15:30 hod, v pracovní dny Plánovaná (dohodnutá), neplánovaná přerušení služby Limitní pracovní zátěže Kontaktní údaje a hlášení přerušení nebo snížení úrovně služby Doba reakce a doba vyřešení snížené úrovně nebo výpadku služby Atd Dohoda o poskytované úrovni služeb Service level agrement - SLA

11 Zhodnocení Klady Pravidelné schůzky Zmapování a popsání základních procesů Aktualizace a zlepšování Vytvoření potřebných dokumentů Řešení neshod Zápory Administrativní zatížení Vyčleněná osoba na systém řízení Finanční náročnost

12 Závěr Děkuji za Vaši pozornost Ing. Robert Fialka, MBA


Stáhnout ppt "Koordinační středisko pro resortní zdravotnické informační systémy - KSRZIS Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb podle: ISO."

Podobné prezentace


Reklamy Google