Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky."— Transkript prezentace:

1 „EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiáluLineární rovnice jednoduché Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_38_14 Jméno autoraMgr. Ivana Linhartová Název školy Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace

2 Matematika – lineární rovnice jednoduché Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Mgr. Ivana Linhartová Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. Střední škola živnostenská Sokolov

3 Jak řešit lineární rovnice?  Na rovnoramenných vahách je rovnováha: 2 kg

4 Jak řešit lineární rovnice?  Rovnováha se neporuší, přidáme-li na obě strany vah stejně těžké závaží.  Rovnováha se neporuší, když z obou stran vah, odebereme stejně těžké závaží. 2 kg + 1 kg 1 kg

5 Jak řešit lineární rovnice?  Také kořen rovnice zůstává nezměněn, když: a)K oběma stranám rovnice přičteme stejné číslo. b)Od obou stran rovnice odečteme stejné číslo. Zkouška je součástí řešení každé rovnice. Počítáme hodnotu levé a pravé strany rovnice. Za neznámou dosazujeme kořen vždy do původní rovnice.

6 Jak řešit lineární rovnice?  Pozoruj řešení rovnic: Př. 1  x – 300 = 200 /+ 300  x – =  x = 500  Zk: L = x – 300 = 500 – 300 = 200 P = 200 L = P K oběma stranám rovnice přičteme číslo 300.

7 Jak řešit lineární rovnice?  Pozoruj řešení rovnic: Př. 2  x = 1000 /- 400  x =  x = 600  Zk: L = x = = 1000 P = 1000 L = P Od obou stran rovnice odečteme číslo 400.

8 Jak řešit lineární rovnice?  Urči z paměti kořen rovnice a proveď zkoušku: u + 7 = 10y + 30 = 80 c – 4 = 16z – 10 = 40

9 Jak řešit lineární rovnice?  Při řešení rovnice se snaž mít členy s neznámou na jedné straně rovnice a čísla na druhé straně rovnice. Využívej ekvivalentních úprav. 5x – 12 = 3x + 8/+12 5x – = 3x x = 3x + 20/-3x 5x – 3x = 3x + 20 – 3x 2x = 20/:2 x = 10 Zk: L = 5x – 12 = – 12 = 50 – 12 = 38 P = 3x + 8 = = = 38 L = P

10 Jak řešit lineární rovnice? 6x – 8 = -4x + 32/+8 6x = -4x x = 40/:10 x = 4 Zk: L = 6x – 8 = 6. 4 – 8 = 24 – 8 = 16 P = -4x + 32 = = = 16 L = P

11 Vypočítej u tabule 7x + 5 = 2x + 259x + 14 = 5x + 34 Kdo chytrý je, ten hloupý není.

12 Seznam použité literatury a pramenů: Autor: Mgr. Ivana Linhartová SŠŽ Sokolov Objekty, použité k vytvoření sešitu, jsou součástí SW MS Office nebo pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain), nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. HUDCOVÁ, Milada; KUBIČÍKOVÁ, Libuše. Sbírka úloh z matematiky : pro SOU a SOŠ. 1. Praha : Prometheus, s. ISBN HUDCOVÁ, Milada; KUBIČÍKOVÁ, Libuše. Sbírka úloh z matematiky : pro SOU a SOŠ. 1. Praha : Prometheus, s. ISBN


Stáhnout ppt "„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky."

Podobné prezentace


Reklamy Google