Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Finanční instituce a zdravý selský rozum 27. 6. 2014 Patrik Nacher, www.bankovnipoplatky.com www.bankovnipoplatky.com.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Finanční instituce a zdravý selský rozum 27. 6. 2014 Patrik Nacher, www.bankovnipoplatky.com www.bankovnipoplatky.com."— Transkript prezentace:

1 Finanční instituce a zdravý selský rozum Patrik Nacher,

2 Myšlenka dne Americký komik Will Rogers řekl: Za celou lidskou historii existují tři velké objevy: oheň, kolo, banka.

3 Některé paradoxy finančního světa: VINÍK A OPAČNÝ NÁSLEDEK. HODNOTY A VLIV. VLIV A ZÁVISLOST NA STÁTU. VIRTUÁLNÍ SVĚT A REÁLNÝ BANKROT. NEJBOHATŠÍ A NEJZADLUŽENĚJŠÍ.

4 Některé paradoxy spotřebitelské ŠKODÍ, ALE PRODÁVAT SE MŮŽE. NEZADLUŽOVAT, ALE UTRÁCET. MODERNIZACE, ALE KRATŠÍ ŽIVOTNOST. VÝVOJ MEDICÍNY, ALE NEJSOU ZDROJE.

5 Vývoj člověka Homo habilis Homo erectus Homo sapiens sapiens Homo economicus Homo debitor

6 Negativní motivace (byť logická) k zadlužení Charakter člověka (závist, srovnávání, lákadla) Čas (jsme smrtelní)

7 Finanční gramotnost a zdravý selský rozum Známe ze škol: Znalostní Procesní Chybí: Etika, morálka Intuice, zdravý selský rozum

8 Úvěr Je nutné splatit a k tomu něco navíc, je nutné si je brát obezřetně jako kdybychom sami někomu půjčovali, zbytečné úvěry zmenšuje svobodu, zbytečný úvěr nezvyšuje naše bohatství.

9 Investování, spoření Neexistuje investice bez rizika, neexistuje zázračná investice, zázračná možnost zbohatnutí, diverzifikace investic, binární opce.

10 Banky a zdravý selský rozum Dlouhodobě udržitelný vývoj versus krátkodobé zisky aneb skutečně nám technika pomáhá? Jiný úhel pohledu: Technologický vývoj a pokrok nám pomáhá, ale zároveň nás oslabuje a svazuje, snižuje naše smysly, vnímání. Zvyšuje naši lenost a pohodlnost. Chtějí banky takové klienty? Robotické funkce snižují personální náklady bank, ale zvyšují odosobnění služeb. Mohou vznikat jednotlivé, dílčí nespravedlnosti vůči jednotlivým klientům, které robot (počítač) nedokáže rozlišit a odlišit. Je to správně? Neosobní přístup živých zaměstnanců, servilní, ale přitom chladný, naučené postupy, robotické jednání, automatizované rozhodování. Často v rozporu s marketingovými a reklamními kampaněmi. Cítí se pak klient dobře?

11 Banky a nezdravý selský rozum Nepřesné informace na webu, polovičaté informace v reklamách, zvýraznění jen pozitivních atributů a naopak relativizace těch nepříjemných informací. Proč? U finančních produktů jde o vztah na dlouhou dobu, tam se chytristika nevyplácí. Jazyková ekvilibristika u poplatků či hospodářských výsledků. Je normální, že doba konjunktury je vystřídána dobou poklesu. – posun z 6 Kč na 5 Kč = snížení poplatku – posun z 2 Kč na 5 Kč = sjednocení ceny služby – meziroční zvýšení zisku = meziročně došlo k 10% zvýšení zisku – meziroční snížení zisku = banka i přes krizi dokázala vytvořit zisk ve výši 7 mld. Kč

12 12 Kolumbie / Helm Bank 12 Rebranding poboček, které mají působit na všechny lidské smysly Využití barev a obrázků Použití hudby, která má vliv na chování klientů Využití vůní Zdroj: https://www.grupohelm.com/index.html

13 13 Kanada / North Shore Credit Union 13 Inovativní design poboček Krb s ohněm, křesla, fontána, vlhké ručníky, hudba, bar s kávou a dalšími nápoji, dětská zóna, minigalerie apod. Přesun ke komplexnímu finančnímu poradenství Zdroj: https://www.nscu.com/

14 14 Singapur / FRANK 14 Retailové obchody, 130 designů karet pro mladé lidi Limitované či jedinečné (1 ks) edice Slevy v obchodech, při skupinových nákupech větší Možnost vytváření spořicích cílů ve svém účtu Zdroj:

15 15 USA / Umpqua Bank 15 Komunitní pobočky Interaktivní zeď zobrazující finanční nástroje a produktové informace i video umělců Nabídka produktů od místních obchodníků Káva, web Hotline přímo na prezidenta banky Zdroj:

16 16 Španělsko / La Caixa 16 Bezkontaktní bankomaty a platby Videa pro sluchově a speciální klávesnice pro zrakově postižené Internetové bankovnictví v 19 jazycích a s 900 operacemi Vlastní „store“ s 40 mobilními aplikacemi Zdroj:

17 17 Brazílie / Banco Bradesco 17 Nová hi-tech pobočka v Sao Paulo Bankomat ověřuje biometrické údaje (otisk ruky) a posílá výpisy do u Digitální avataři s možnosti přepnutí na „živého“ člověka Ovládání přes dotykové obrazovky Robotický uvaděč Zdroj:

18 18 Libanon / Bank Audi 18 Koncept pobočky bez personálu „Novo“ Využití bankomatů k různým transakcím – vybírání peněz, vkládání peněz a šeků, přístup k účtu apod. Možnost prohlížet si bankovní produkty a služby online včetně objednání na místě Možnost konzultací přes videokonference v soukromé místnosti Zdroj:

19 Kalendář neochoty pro věci nové Neochotných manažerů velkých společností, bank, pojišťoven či úředníků, kteří permanentně nemají čas, poté, co se pevně usadili do svých funkcí, je kolem nás spousta. Pojďme se podívat na jejich kalendář:

20 Leden povánoční akce, administrace předchozího kalendářního roku, zimní dovolená Únor příprava nových projektů, vyhodnocení minulé sezóny, reporty, brandstormingy Březen jarní prázdniny, příprava na letní sezónu, jedno jednání za druhým Duben projekty team buildingu, reporty za předchozí rok, mítingy, vyhodnocení a později přehodnocení prvního kvartálu na základě výsledků poslední dekády března Květen není se na co vymlouvat, příprava na letní dovolenou Červen letní dovolená jedné části firmy / vedení firmy (bez druhé nemůže o ničem rozhodnout) Červenec letní dovolená druhé části firmy / vedení firmy (bez první nemůže o ničem rozhodnout) Srpen nahromadění práce po letních dovolených, příprava na předvánoční sezónu Září zahájení nové sezóny, příprava rozpočtu na další rok, reporty Říjen příprava na předvánoční obchodní shon, kontrola první varianty budgetu Listopad předvánoční obchodní shon, reporty, schválení konečné verze budgetu Prosinec předvánoční obchodní shon, vánoční svátky, přepracování schválené verze budgetu

21 Rozloučení S dobrými nápady choďte do firem v květnu. Vynaleznete-li lektvar nesmrtelnosti, zlikvidujete půjčky. Chcete-li se odlišit, používejte zdravý selský rozum. Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "Finanční instituce a zdravý selský rozum 27. 6. 2014 Patrik Nacher, www.bankovnipoplatky.com www.bankovnipoplatky.com."

Podobné prezentace


Reklamy Google