Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Environmentální výchova jako možnost konstruktivistického poznávání přírody v primární škole Zdeňka Chocholoušková Ladislav Podroužek Michaela Dolenská.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Environmentální výchova jako možnost konstruktivistického poznávání přírody v primární škole Zdeňka Chocholoušková Ladislav Podroužek Michaela Dolenská."— Transkript prezentace:

1 Environmentální výchova jako možnost konstruktivistického poznávání přírody v primární škole Zdeňka Chocholoušková Ladislav Podroužek Michaela Dolenská Plzeň, 14. listopadu 2008

2 SOKRATES/COMENIUS/ SOFIA ( Cp FR- COMENIUS-C2.1) « Science orchestration preparing holistic-inducting actualisation »

3 Projekt EU – 5 univerzit: University of Cyprus, Nicossia, Kypr St Patrick’s College, Dublin, Irsko Univerza Ljubjana, Lublaň, Slovinsko Zapadočeská Universita, Plzeň, Česká republika UCO (Catholic University), Angers, Francie

4 Kypr Dr. N. Valanides Slovinsko Dr. B. Bajd Kypr Dr. C.Angeli Irsko Dr. H. Gash Dr. T. Mc. Cloughin Česká republika Dr. Z. Chocholoušková Mgr. P. Prknová Francie P.Picot, B David Dr. S. Robert Kypr, Limassol, 2007

5 Cílová skupina : stupeň ZŠ základních škol 164 – nižší stupeň středních škol 693 žáků prvního stupně ZŠ a 675 žáků nižšího stupně SŠ 261 učitelů 1. stupně ZŠ 241 učitelů nižšího stupně SŠ

6 Klíčová otázka: Jsou učitelé přírodních věd schopni a ochotni experimentovat a používat jiné přístupy ve vyučovacím procesu?

7 Témata vyučovacích modulů v jednotlivých zemích: ZeměModul 1Modul 2 Irsko Síla Hustota Kypr Světlo a stínSpalování Slovinsko Poznávání rostlinFotosyntéza Česká republika VodaVýživa Francie Světlo a stínDýchání

8 Proč se říká Zemi „MODRÁ PLANETA“?

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23 Co jsme viděli? Déšť na ulici Mračna před tornádem Západ slunce u moře Ledová kra na moři Ledovec Oblázkové dno Mráčky Oblaka z letadla Padající kapka Sněhová vločka Kroupy Jinovatka Kresba mrazu na skle

24 Otázky pro všeználky Napište, co jste právě viděli na obrázcích. Vytvořte z napsaných pojmů skupinky, podle vašeho uvážení. Připište, co jednotlivé obrázky ve skupinkách spojuje. Už víte o čem si dnes budeme povídat?

25 Příklady skupinek

26

27

28 Otázky pro neználky Každý z vás nyní napíše, co vás na těchto obrázcích zaujalo. Pokud chceš znát odpověď, přihlaš se a řekni otázku. Možná ti odpoví spolužák, učitel nebo encyklopedie.

29 VODA Voda se na naší Zemi vyskytuje v různých podobách: mrak, pára, sníh, led, kroupa, kapka, déšť, moře, řeka, louže, jinovatka Tyto podoby jsou dány skupenstvím vody Pevné skupenství – led, sníh, kroupa Kapalné skupenství – voda, kapka Plynné skupenství – pára, mrak

30 VODA Za jakých podmínek vzniká led? Za jakých podmínek vzniká pára?

31 Už víš proč se říká Zemi „MODRÁ PLANETA“?

32 Děkuji za pozornost …. Otázky?


Stáhnout ppt "Environmentální výchova jako možnost konstruktivistického poznávání přírody v primární škole Zdeňka Chocholoušková Ladislav Podroužek Michaela Dolenská."

Podobné prezentace


Reklamy Google