Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Řešení SAP pro veřejnou správu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Řešení SAP pro veřejnou správu"— Transkript prezentace:

1 Řešení SAP pro veřejnou správu
Mgr. Jan Renc Product Manager, SAP ČR

2 oborová řešení SAP SAP podporuje 18 oborových řešení
Standardní produkt mySAP ERP Produkty se společným základem Správa dávek a poplatků Specifické produkty Řízení rozpočtu Stadt Wien

3 mySAP ERP powered by NetWeaver
Analytické aplikace Finanční řízení Správa majetku Řízení lidských zdrojů Provozní agendy SAP NetWeaver Spolupráce uživatelů Integrace informací Integrace procesů Aplikační platforma Nová generace řešení SAP Postaveno na bázi SAP NetWeaver Navrženo pro všechna oborová řešení Plně integrováno v rámci mySAP Business Suite Přináší výrazné výhody díky Uživatelsky přívětivé rozhraní Architektura schopná reagovat na nové požadavky Transparentnost a analytické nástroje Rozšiřitelné interní procesy Key Statements: mySAP ERP is SAP’s next generation ERP solution powered by SAP NetWeaver. The mySAP ERP solution is contained within the mySAP Business Suite.

4 Podpora rozhodování a datové sklady Příprava a financování programů
Analytické aplikace Strategické řízení Podpora rozhodování a datové sklady Příprava a financování programů Příprava rozpočtu Vyhodnocení programů Datový sklad; reporting Konsolidace dat Příprava rozpočtu Řízení znalostí Plánování a simulace Analytické aplikace Informační kokpity Propojení strategického a operativního řízení Balanced scorecards

5 Manažerské účetnictví Řízení hotovosti & Treasury
Finanční řízení Čerpání rozpočtu Řízení projektů Finanční účetnictví Manažerské účetnictví Řízení hotovosti & Treasury Treasury Reference Model (MMF, SB) Akruální princip Aktivní kontrola disponibility rozpočtových prostředků Kompletní rozpočtový a výdajový cyklus Zpracování dotací Úzká integrace jednotlivých modulů Ověřená podpora přechodu na EURO e-Commerce

6 Správa majetku Účtování o majetku Životní cyklus investice
Nákup Elektronický nákup Vedení zásob Správa majetku Správa nemovitostí Účtování o majetku Životní cyklus investice Simulace odpisů Správa nemovitostí (pronájem, profitabilita) Podpora čárových kódů (inventury) Optimalizace nákupu

7 Řízení lidských zdrojů
Správa organizace a pracovních míst Nábor pracovníků Administrace zaměstnanců Zúčtování mezd Personální vývoj a vzdělávání e-Learning Integrace personálního řízení a strategického podnikového řízení. Integrace personálního systému s řešeními logistickými, finančními a controllingovými. Zlepšená znalost personálních potřeb & rezerv. Analytické a strategické aplikace

8 Správa cestovních nákladů Správa vybavení a zařízení
Provozní agendy Spisová služba Správa cestovních nákladů Správa vybavení a zařízení ..... Úzká integrace s ostatními komponentami Zaměstnanecký portál Integrovaná spisová služba Katalog pracovních postupů Správa workflow

9 SAP Netweaver Efektivnější provoz firemních aplikací
Komplexní aplikační platforma SPOLUPRÁCE UŽIVATELŮ Mobilní přístup Portál Kooperativní nástroje INTEGRACE INFORMACÍ Business Intelligence Master Data Management Knowledge Mgmt. INTEGRACE PROCESŮ Integration Broker Bus. Process Mgmt. APLIKAČNÍ PLATFORMA J2EE Nezávislost na DB a HW ABAP Životní cyklus aplikací Efektivnější provoz firemních aplikací Zrychlení odezvy na požadavky zákazníků Zkvalitnění rozhodovacích procesů Lepší realizace strategických plánů Rozšiřitelnost Robustnost Podpora kompozitních aplikací

10 SAP Netweaver Spolupráce uživatelů Integrace informací
Personalizace, obsah dle rolí Mobilní přístup Spolupráce ve virtuálním prostředí Integrace informací Business Intelligence Knowledge Warehouse Master Data Management Integrace procesů správa procesů spolupráce mezi organizacemi Aplikační platforma bezpečnost a robustnost otevřenost a využití standardů podpora vývoje, správa aplikací podpora komunikace systémů (Exchange Infrastructure)

11 Procesní aspekty řešení
Datová konzistence napříč celou organizací Integrace produktů ostatních dodavatelů Centralizace a automatizace vnitřních agend Podpora vnitřních procesů nezávisle na informačních systémech Zprůhlednění finančních toků Integrace na bázi procesní logiky Správa uživatelů na základě jejich rolí

12 Technické aspekty řešení
Variabilní uživatelské rozhraní Nezávislost na dodavatelích HW a DB Certifikace spolupracujících produktů třetích stran Elektronický podpis Důraz na bezpečnost Standardní systémy s celosvětovou podporou Česká lokalizace (včetně podpory legislativy)

13 Reference – několik příkladů
Amerika City of Phoenix, Washington D.C., City of Richmond, City of Toronto, State of California, State of Arkansas, State of Pennsylvania, Florida Department of Revenue, US Army, US Navy, Guanjuato State Government Mexico, City of Vancouver Canada Evropa City of Basel, Ministry of Finance Germany, Hampshire County Council UK, Highways of Austria, Government of Finance Austria, Office for Foreign Affairs Germany, Ministry of Justice Netherlands, Ministry of Finance Netherlands, London Borough of Enfield UK, Government of Upper Austria, Government of Switzerland, City of Vienna Austria Česká Republika Ministerstvo vnitra, Magistrát města Plzně, Magistrát města Liberce, Nejvyšší kontrolní úřad

14 Ministerstvo vnitra projekt EKIS
ing. Luděk Tenkrát Ředitel projektu, MV ČR

15 Proč zavádět integrované IS do veřejné správy
Popis a definice procesů Odstranění duplicit v datech Optimalizace výkonu činností Jednotná informační základna Aktuální kontrola čerpání Propojení jednotlivých agend Zdroj informací pro řízení

16 Resort ministerstva vnitra
vlastní ministerstvo Policie Hasičský záchranný sbor Školy (SPŠ a PA) Archivy Muzeum Příspěvkové organizace

17 Systémová architektura
mySAP ERP

18 Základní termíny 4/1998 Zahájení projektu
7/1998 –9/1998 Pilotní projekt 1/1999 Produktivní start 11/2000 Upgrade systému 11/2001 Zahájení projektu 10/2003 Produktivní start 1/ Zpracování platů a mezd Finanční účetnictví Správa majetku Personalistika

19 Forma a rozsah projektu
Pronájem hardware, software a služeb Finanční účetnictví, Správa majetku 900 uživatelů SAP uživatelů Lotus Notes účetních dokladů ročně kmenových záznamů majetku 38 samostatných právnických subjektů Personalistika 750 uživatelů SAP uživatelů WEB kmenových záznamů zaměstnanců archivovaných záznamů zaměstnanců


Stáhnout ppt "Řešení SAP pro veřejnou správu"

Podobné prezentace


Reklamy Google