Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Protikrizová strategie Jiří Havel. 25. ledna 20092 Motto ČSSD: Na krizi nesmí doplácet ti, kteří ji nezavinili!

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Protikrizová strategie Jiří Havel. 25. ledna 20092 Motto ČSSD: Na krizi nesmí doplácet ti, kteří ji nezavinili!"— Transkript prezentace:

1 Protikrizová strategie Jiří Havel

2 25. ledna Motto ČSSD: Na krizi nesmí doplácet ti, kteří ji nezavinili!

3 Hlavní problém  Hrozba dlouhodobé či chronické recese (Velká deprese, Japonsko 90 let)  Hrozba přeměny recese v krizi  Hrozba přerůstání hospodářské krize ve společenskou krizi  Hrozba fatální politické radikalizace a konfliktu (fašismus zrodila frustrace střední třídy)

4 Cíle opatření  Zmírnění následků recese  Prevence prohlubování recese  Posilování soudržnosti

5 Kohezní opatření  Opatření, která zmírňují dopad krize, ale jejich hlavním cílem je soudržnost či oslovení určité skupiny -Zrychlení odpisů -DPH u podnikatelských aut (ODS) -Snížení sociálního pojistného (ODS) -Zvýšení platů, podpor a důchodů -Plošná opatření zlepšující cash flow podnikatelů -Zvýšení míry solidarity, daňové progrese

6 Chybějící systémová opatření v případě prohlubování recese  Zpřesnění regulace finančního sektoru  Zrychlení navyšování kapitálu finančních institucí  Zjednodušení restrukturalizace bank a podniků  Vytvoření restrukturalizační instituce  Vytvoření úvěrové garanční instituce pro podniky  Rekonstrukce infrastruktury a rozvoj jaderné energetiky

7 Efektivní podpora domácí poptávky Povzbuzení poptávky státními zakázkami a zvýšením příjmů je účinné Kalouskova chybná interpretace podílu importu na HDP, že 75 % spotřeby tvoří dovoz, svědčí o hrubé nevzdělanosti. Skutečnost za rok 2007:  Na celkových dodávkách se v ČR dovoz podílí cca 22 %  Spotřeba domácností se uspokojuje dovozem pouze z necelých 20 %  Efekt má podpora obyvatel s nižšími příjmy (nízký sklon k úsporám)  Efekt má nákup pracovně náročného zboží a služeb (opravy, rekonstrukce)

8 Příklady podpory poptávky Vládní zakázky a výdaje  Opravy a rekonstrukce veřejných budov  Zateplení  Podpora školství, výzkumu a vývoje Příjmové politiky  Snížení daní nízkopříjmovým  Zvýšení dětských přídavků, půjčky pro mladé páry a studenty  Zvýšení důchodů

9 Děkuji za pozornost !

10


Stáhnout ppt "Protikrizová strategie Jiří Havel. 25. ledna 20092 Motto ČSSD: Na krizi nesmí doplácet ti, kteří ji nezavinili!"

Podobné prezentace


Reklamy Google