Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

UMOŽNĚNÍ CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ VE VENKOVSKÝCH PODMÍNKÁCH S KRAKONOŠEM U POČÍTAČE Prezentace českého rozvojového partnerství UMOŽNĚNÍ CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "UMOŽNĚNÍ CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ VE VENKOVSKÝCH PODMÍNKÁCH S KRAKONOŠEM U POČÍTAČE Prezentace českého rozvojového partnerství UMOŽNĚNÍ CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ."— Transkript prezentace:

1 UMOŽNĚNÍ CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ VE VENKOVSKÝCH PODMÍNKÁCH S KRAKONOŠEM U POČÍTAČE Prezentace českého rozvojového partnerství UMOŽNĚNÍ CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ VE VENKOVSKÝCH PODMÍNKÁCH a jeho projektu S KRAKONOŠEM U POČÍTAČE Jan Rychlík Úřad práce v Semilech

2 Česká republika Liberecký kraj Okres Semily  Horská a podhorská oblast  Potenciál pro rozvoj cestovního ruchu  Úpadek zemědělství a textilního průmyslu  Nekvalifikovanost pro nové druhy práce  Špatná dopravní obslužnost  Nižší ekonomická úroveň  Převážně venkovská populace  Nedostatek pracovních a vzdělávacích příležitostí na venkově Euroregion NISA PROJEKTOVÁ VÝCHODISKA Náš EQUAL projekt: Modulární systém celoživotního vzdělávání v Euroregionu NISA umožňující odstranění informační negramotnosti a zaměstnání osob ze znevýhodněných a diskriminovaných skupin na trhu práce.

3 I.DISTRIBUCE A ORGANIZACE MODULÁRNÍHO SYSTÉMU CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ VE VENKOVSKÝCH PODMÍNKÁCH VALIDOVANÉ PRODUKTY II. MANAGEMENT FUNKČNÍHO LOKÁLNÍHO PARTNERSTVÍ VE VENKOVSKÝCH PODMÍNKÁCH

4 PRODUKTOVÉ CÍLE Usnadnit přístup ke vzdělávání i lidem z venkova  Nabídka vzdělávacích příležitostí co nejblíže místu bydliště školených, v jejich vlastních obcích Zajištění vzdělávacích kurzů odpovídajících potřebám a požadavkům jednotlivců tak, aby došlo k získání či obnovení potřebných znalostí Vytvoření efektivního partnerství k ověření inovativního modelu celoživotního vzdělávání pro venkovské oblasti v praxi Budování sítě relevantních subjektů schopných poskytovat vzdělávání ve venkovských podmínkách

5 Modulární systém celoživotního vzdělávání ve venkovských podmínkách Základní principy:  zdarma pro všechny  ideální čas konání  blízkost bydliště  doprovodné podpůrné služby Nezbytné vstupy:  Kvalitní lidské zdroje  Mobilní PC učebny

6 Partnerský přístup Nejlepší cesta k dosahování cílů OBCE (10 x) Prostory a zázemí Informování veřejnosti Diseminace a mainstreaming Bělá Chuchelna Košťálov Mírová pod Kozákovem Paseky nad Jizerou Roprachtice Studenec Víchová nad Jizerou Vítkovice Vysoké nad Jizerou MOST KE VZDĚLÁNÍ (NGO) Administrace a každodenní řízení Koordinace, kontrola a evaluace aktivit EXPERTI A TVŮRCI POLITIKY (4x) Odborné poradenství Evaluace projektu a RP Diseminace a mainstreaming Liberecký kraj Odbor školství, mládeže a tělovýchovy Euroregion NISA Správa Krkonošského NP AIVD ČR VZDĚLÁVACÍ ORGANIZACE (4x) Příprava a realizace vzdělávacích kurzů Certifikace absolventů ISŠ ve Vysokém n.J., příspěvková organizace VCT Turnov o.p.s. RS Semily s.r.o. SŠHL Frýdlant pracoviště Hejnice a Harrachov, příspěvková organizace V širším slova smyslu jsou partnery také cílové skupiny, které vstupují do procesu společného rozhodování během celého projektového cyklu.

7 KLÍČOVÉ ASPEKTY Produkty jsou inovativní: přivedení vzdělávacích aktivit do regionu, zapojení obcí. Projekt vzniká na základě společného rozhodování: sdílená odpovědnost, průběžné informování, navazování důvěry mezi partnery, prohlubování kooperace. Produkty jsou realizovány jako adekvátní (vhodné): vychází z analýzy a specifikace potřeb cílové skupiny, adekvátní plánování kurzů, vhodný čas. Produkty jsou užitečné: přináší adekvátní řešení potíží regionu, účastníci jsou na základě zkušenosti ochotni podílet se na financování, projekt vzbuzuje zájem o další vzdělávání, v obcích se rozvíjí nové sociální vazby.

8 KLÍČOVÉ ASPEKTY Přístupnost je hlavní vlastností projektu: Projekt je realizován v místě bydliště, v časech, které respektují zaměstnání těchto lidí, vzdělávací kurzy se flexibilně přizpůsobí potřebě účastníků během doby realizace, kurzy vychází z poznatků andragogiky, lektoři se dále učí, důraz je kladen na praktickou využitelnost. Rovnost přístupu je zajištěna maximální otevřeností všem zájemcům o vzdělávání: Produkt je otevřený všem potenciálním účastníkům, je v místě bydliště, vytváří prostředí pro vyrovnávání nerovností na trhu práce. Kromě toho jsou zajišťovány zvláštní služby pro osoby pečující o dítě (hlídání dětí), které přímo směřují k vyrovnávání genderových nerovností. Produkt je přenositelný! Jednoduchostí umožňuje přenositelnost do všech regionů, které jsou postihnuty obtížnou dopravní obslužností. Dostupnost se ukazuje jako jeden z principů, které mohou významně ovlivnit postoje lidí vůči vzdělávání a navázání důvěry ke vzdělavatelům.

9 ÚSPĚCHY A OCENĚNÍ PROJEKTU Projekt vybrán Evropskou komisí jako příklad dobré praxe Helen Tubb - případová studie Prezentace na mezinárodní konferenci OPEN DAYS 2007 / European Week of Regions and Cities / Brusel Vítězství v celostátní soutěži „Dobrá rada nad zlato 2007“ (www.topregion.cz)

10 PLÁNY A VIZE DO BUDOUCNA Mainstreaming dobrých praxí v zavádění vzdělávacích příležitostí do venkovských oblastí Hledání možností pokračování v období 2007 – 2013 ve spolupráci i s novými relevantními a zainteresovanými subjekty (nejen z ČR, ale i z dalších států Evropy, zvláště pak z nových členských států EU) Ovlivnění tvorby politiky v oblasti celoživotního vzdělávání

11 Děkuji za pozornost. Mgr. Jan Rychlík Ředitel ÚP v Semilech Web: Tel./fax:


Stáhnout ppt "UMOŽNĚNÍ CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ VE VENKOVSKÝCH PODMÍNKÁCH S KRAKONOŠEM U POČÍTAČE Prezentace českého rozvojového partnerství UMOŽNĚNÍ CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ."

Podobné prezentace


Reklamy Google