Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

KONFLIKT Božena Genrtová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "KONFLIKT Božena Genrtová."— Transkript prezentace:

1 KONFLIKT Božena Genrtová

2 Obsah: definice konfliktu roviny konfliktu druhy konfliktu
příklady konfliktů chování v konfliktu konstruktivní prvky optimální řešení řešení

3 „Hádka je nejhorší formou komunikace.“
Jonathan Swift

4 konflikt z lat. confligó, conflictum je srážka či střet zájmů a protichůdných sil na cestě k cíli
konflikt sám je neutrální – o vývoji rozhodují jeho účastníci každý máme jinou povahu a jinak se chováme → je naprosto normální, že si nerozumíme, vzácné je porozumění, ztotožnění

5 učíme se, že konflikt je nežádoucí; naopak je
přirozený Dave Logan: Jiné názory nejsou nepřáteli. Jsou to spojenci, kteří pomohou vytvořit lepší myšlenky.

6 Roviny konfliktu racionální emocionální (pocitová, interpretační)
(obsahová, věcná) emocionální (pocitová, interpretační)

7 Druhy konfliktu Interpersonální Intrapersonální (mezi lidmi) (vnitřní)
mezi dvěma pozitivními silami mezi pozitivní a negativní mezi 2 negativními silami dvojitý konflikt kladné a negativní motivace Interpersonální (mezi lidmi) konflikt není nežádoucí nevyhýbat se mu strach z mylného řešení

8 Příklady konfliktů konflikt vztahů konflikt hodnot konflikt zájmů
konflikt informací konflikt role

9 Chování v konfliktu popření, únik řešení konfrontace

10 Konfrontace - nástroje
podsouvání generalizace „podpásovky“ kvazi argumenty demagogie vytahování starých věcí urážení blízkých

11 Konstruktivní prvky konfliktu při dobrém vedení
prověřuje kvalitu vztahu stimuluje zájem zdroj změn, zabraňuje stagnaci řeší problémy → zájem o řešení uvolňuje napětí ve vztazích dospívá se k cíli

12 Negativní prvky konfliktu
pocity (ohrožení, vzteku, úzkosti, … ) stavy

13 Fáze hádky fáze úvodní : oznam, že se chceš hádat
fáze střední: říkej, co si myslíš, odreaguj se a kritizuj fáze koncová: uznej vlastní chyby, najdi na druhém něco pěkného

14 Optimální řešení konfliktu
je splnitelné, realistické předchází opakovanému vzniku konfliktu vstřícný krok – kompromis výsledek by měl být pro všechny přijatelný zákaz používání tzv. podpásovek

15 Předcházení konfliktu
souhlasný výrok: souhlasíte s druhou osobou. změkčující výrok: dáte najevo, že chápete její stanovisko. náznak: naznačíte, že chcete také něco říci. důvody vašeho stanoviska: vysvětlíte svůj postoj. negativní výrok: řeknete ne. nabídka kompromisu: pokud můžete, nabídnete náhradní řešení.

16 Způsoby řešení konfliktů
1) dle Plamínka Pasivita Násilí Delegace Jednání

17 Uplatnění zájmů obou stran
2) dle Eggerta Uplatnění moci Uplatnění práv Uplatnění zájmů obou stran

18 Seznam použitých zdrojů
EGGERT, M. A.; FALOZON, W. (2005): Řešení konfliktů. Praha, Portál. EGGERT, Max A.; FALZON, Wendy. Řešení konfliktů. [s.l.] : Portál, s. ISBN S PLAMÍNEK, Jiří. Řešení konfliktů a umění rozhodovat. [s.l.] : Copyright, s. ISBN [online]. [cit ]. Dostupné z: onflikt%C5%AF


Stáhnout ppt "KONFLIKT Božena Genrtová."

Podobné prezentace


Reklamy Google