Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ………………………………………………………………… Číslo a název operačního programu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ………………………………………………………………… Číslo a název operačního programu:"— Transkript prezentace:

1 Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ………………………………………………………………… Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název prioritní osy: 7.1 Počáteční vzdělávání Číslo a název oblasti podpory: Zvyšování kvality ve vzdělávání Číslo a název výzvy: 02 Jihomoravský kraj – Výzva č. 2 pro GP oblast podpory 1.1 Název projektu: Rozvoj kariérového poradenství na Vyškovsku – jak správně zvolit další vzdělávací cestu? Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.02/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

2

3  OBSAH:  1) Stručný popis typové pozice  2) Trh práce  3) Obvyklé pracovní podmínky  4) Kvalifikační požadavky  5) Obecné způsobilosti  6) Osobnostní požadavky  7) Zdravotní požadavky  8) Možnosti studia a získání kvalifikace na Vyškovsku

4 Kvalifikační úroveň: Střední vzdělání s výučním listem Obor činnosti: Strojírenství

5  Ohýbání a rovnání kovů.  Válcování kroužků na rozválcovačkách.  Příprava materiálů, pracovních pomůcek a zařízení.  Ohřívání materiálů v kovářských pecích a výhních.  Výroba strojních součástí, nářadí a nástrojů ručním kováním na kovadlině.

6  Výroba strojních součástí, nářadí a nástrojů strojním kováním na bucharech a kovacích lisech.  Zkružování tyčí a profilových materiálů.  Lisování složitých výlisků.

7

8 Mzdy v regionu: Ve 2. čtvrtletí roku 2010 byla střední hodnota měsíční hrubé mzdy v ČR Kč (rozmezí od do Kč). Statistika volných míst: Ve 2. pololetí roku 2010 bylo v nabídce úřadů práce 17 volných míst.

9

10 Člověk je vystaven zátěži teplem, hlukem, vibracemi a prachem. Je nutné počítat se značným zatížením trupu a páteře s převahou statické práce. Významným faktorem je celková fyzická zátěž.

11 Odborná příprava a certifikáty:  Nejvhodnější : střední vzdělání s výučním listem v oboru – strojní kovář, kovářské práce – kovář, podkovář, kovářské a podkovářské práce  Pro vykonávání většiny pracovních činností v této typové pozici se zpravidla požaduje osvědčení: – Obsluha plynových zařízení

12 Odborné dovednosti:  O rientace v normách a v technických podkladech pro zhotovování výkovků.  Volba postupu práce a technologických podmínek ohřevu materiálu v kovářských pecích a výhních, kování nářadí, nástrojů a různých strojních součástí.  Seřizování, ošetřování a údržba kovářských pecí, výhní, kovacích lisů a bucharů.  Ruční kování ostří pluhů, zubů a krojidel, plochých sekáčů, razidel, listových pružin, profilových nožů na obrábění kovů, skob, hřebíků, petlic různého nářadí, vykovávání prasklých rámů bran a smyků a další...

13 Odborné znalosti:  Technické kreslení ve strojírenství a v kovovýrobě  Kovové materiály a slitiny a jejich vlastnosti (např. tvrdost, pružnost, houževnatost aj.)  Strojní součásti a polotovary a jejich parametry (rozměry, jakost povrchu aj.)  Technologie kovářství a kovárenství

14 U této typové pozice se požaduje vysoká úroveň technických způsobilostí:  Prostorová představivost složitějších předmětů, zařízení a staveb.  Sledování více parametrů technického procesu najednou.  Rozpoznávání principů a funkcí technických zařízení.

15  V ysoké požadavky na rozlišování nerovností povrchu, rozlišování tvaru předmětů a odolnost zátěži.  Dále na rozlišování barev a barevných odstínů, prostorové vidění, udržování rovnováhy, koncentraci pozornosti, rozdělení pozornosti, praktické myšlení, samostatnost a přesnost a preciznost.

16  Tuto pozici nemohou vykonávat lidé, kteří mají tato onemocnění:  Závažná chronická onemocnění kůže a očí, lidé, kteří mají problémy s dýcháním a jsou málo fyzicky zdatní

17  Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola technická, Brno,Sokolská 1 (umělecké zpracování kovů)  Střední odborná škola obchodní a Střední odborné učiliště řemesel, Moravský Krumlov, nám. Klášterní 127 (podkovář, zemědělský kovář)  Střední škola řemeslná v Jaroměři  Střední škola technická Jihlava  Střední průmyslová škola strojnická, Plzeň, Klatovská 109

18    

19 T ento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. DĚKUJI ZA POZORNOST Zpracoval: Lukáš Pospíšil Škola: Základní škola,Vyškov,Nádražní 5


Stáhnout ppt "Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ………………………………………………………………… Číslo a název operačního programu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google