Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě Petr Korviny Festival vzdělávání Labyrint.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě Petr Korviny Festival vzdělávání Labyrint."— Transkript prezentace:

1 Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě Petr Korviny Festival vzdělávání Labyrint

2 eLearning na Slezské univerzitě Co to je eLearning na Slezské univerzitě Co to je eLearning na Slezské univerzitě Proč eLearning? Proč eLearning? Pro koho je tato forma výuky určena Pro koho je tato forma výuky určena studující při zaměstnání, studující při zaměstnání, ženy na mateřské dovolené, ženy na mateřské dovolené, tělesně postižení, tělesně postižení, …

3 Organizace a struktura Samostatný ústav v rámci organizace (fakulty, univerzity) – ÚDiV Samostatný ústav v rámci organizace (fakulty, univerzity) – ÚDiV organizační a technické zajištění studia organizační a technické zajištění studia metodická podpora tutorům metodická podpora tutorům společná i individuální školení společná i individuální školení pomoc při tvorbě distančních výukových materiálů (distanční texty, animace, elektronické testy,...) pomoc při tvorbě distančních výukových materiálů (distanční texty, animace, elektronické testy,...) správa a provoz CMS Moodle, koordinace s dalšími elektronickými službami, apod. správa a provoz CMS Moodle, koordinace s dalšími elektronickými službami, apod.

4 Specifika eLearningu 3 tutoriály, prezenční zkoušky 3 tutoriály, prezenční zkoušky 40, 160, 160 studentů v jednotlivých ročnících 40, 160, 160 studentů v jednotlivých ročnících úspěšnost po prvním roce 67% do 2. ročníku úspěšnost po prvním roce 67% do 2. ročníku eLearning souběžně s prezenčním studiem eLearning souběžně s prezenčním studiem delší zkouškové období pro eLearning delší zkouškové období pro eLearning dotazníky pro lepší zpětnou vazbu za každý semestr dotazníky pro lepší zpětnou vazbu za každý semestr

5 CMS Moodle OpenSource charakter OpenSource charakter nezávislost na OS nezávislost na OS široká uživatelská a vývojářská komunita široká uživatelská a vývojářská komunita snadná údržba a administrace snadná údržba a administrace intuitivní ovládáni pro uživatele intuitivní ovládáni pro uživatele

6

7

8 Problémy studentů lidský prvek resp. jeho nedostatek při výuce lidský prvek resp. jeho nedostatek při výuce možnost souběžného studia v prezenční formě možnost souběžného studia v prezenční formě důraz na komunikaci s tutory a spolužáky (ale nepřehánět !) důraz na komunikaci s tutory a spolužáky (ale nepřehánět !) technické problémy technické problémy CMS Moodle, Faust, mail, … CMS Moodle, Faust, mail, …www.opf.slu.cz věk uživatelů a jejich zkušenosti věk uživatelů a jejich zkušenosti selhávání techniky samotné selhávání techniky samotné organizační problémy výuky organizační problémy výuky úspěšnost prvního ročníku cca 65% úspěšnost prvního ročníku cca 65%

9 Tutoři proces zaučování do užívání systému se týká nejenom studentů proces zaučování do užívání systému se týká nejenom studentů postupné zaučování postupné zaučování společné semináře i individuální přístup společné semináře i individuální přístup ÚDiV a podpora tutorů technická a metodická ÚDiV a podpora tutorů technická a metodická rozdílná „vhodnost“ kurzů (předmětů) pro výuku eLearningu rozdílná „vhodnost“ kurzů (předmětů) pro výuku eLearningu organizace organizace

10 Administrátoři a správci vše, co je problémem předešlých dvou skupin, je zároveň i problémem administrátorů a správců vše, co je problémem předešlých dvou skupin, je zároveň i problémem administrátorů a správců propojení několika informačních systémů s CMS Moodle a udržení „při životě“ propojení několika informačních systémů s CMS Moodle a udržení „při životě“ rozdělení odpovědnosti a kompetencí za fungování počítačové sítě a jednotlivých služeb rozdělení odpovědnosti a kompetencí za fungování počítačové sítě a jednotlivých služeb eLearning eLearning zkoušky zkoušky zápis předmětů, apod. zápis předmětů, apod.

11 Informace tato prezentace tato prezentace Moodle na OPF Moodle na OPF Testovací Moodle Testovací Moodle Příručka k Moodle na OPF Příručka k Moodle na OPF Animované příručky Animované příručky kontakt: Petr Korviny, , kontakt: Petr Korviny, ,

12 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě Petr Korviny Festival vzdělávání Labyrint."

Podobné prezentace


Reklamy Google