Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0052Číslo sady 25 Číslo.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0052Číslo sady 25 Číslo."— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0052Číslo sady 25 Číslo DUM 3.2_25_13 Předmět Písmo Tematický okruh Propagační text Název materiálu Písmo Autor Zuzana Koděrová Datum tvorby 27. 1. 2014 Ročník ARR 1 Anotace Žáci jsou v prezentaci seznámeni s tvorbou propagačního textu jeho použitím v současné reklamě a propagaci. Metodický pokyn: prezentace, výklad s pracovními listy 1, 2 pro žáky cílová skupina žáků: 16 – 19 let Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Koděrová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).“ ©c.zuk

2 Písmo ©c.zuk

3 Propaga č ní texty ©c.zuk

4 marketing a znalost trhu, reklamní strategie firem ovlivňuje texty v reklamě a propagaci, textař pracuje pod vlivem druhu zakázky a objednatele práce. sám se mnohdy neprosazuje s dobrými úmysly v textech, designu, či výbornou image profesionality! Tvorba propagačního textu vítězí vždy účelovost Téměř vždy zvítězí vkus (nebo nevkus) zadavatele reklamní práce! ©c.zuk Archiv autora

5 Tvůrce textů musí dobře znát: produkt (aby jej popsal, kvalitně vyjádřil) Archiv autora ©c.zuk cíl reklamy, propagace – na co to bude cílovou skupinu – pro koho, co jsou zač… obsah propagačního textu – co by to mělo být ©c.zuk Archiv autora

6 konkrétní, jasný, jednoduchý, nenáročný ©c.zuk Obsah propagačního textu je: přesvědčivý – „tutovka“ poutavý a plný nápadu vtipný, pokud to žádá situace pravdivý – faleš a klam se vždy provalí jako lavina Archiv autora

7 ©c.zuk zdvořilý, decentní nikoho neuráží jazykově čistý srozumitelný Obsah propagačního textu je: Archiv autora zajímavý Archiv autora r.1960 r. 1974 ©c.zuk archiv autora Dnešní používané texty, tvary písma, barva i kompozice nás dokonale ovládají jako podání prvotní informace

8 ©c.zuk …je taková doba …konzumujeme přece všichni…..? Archiv autora Použití textu kdykoli a kdekoli….. Firmy chtějí používat vytvořený text jako neustálý model jejich reklamy Text se má vrýt do paměti zákazníka Text dělají jeho barvy a tvar Text je hrdina reklamy – má i důraz Občas nám může v reklamě chybět Archiv autora

9 ©c.zuk Text pro nejvíce věkových skupin! Text bývá i stupidní…co na tom? Archiv autora …je taková doba …konzumujeme přece všichni….. ©c.zuk Archiv autora

10 ©c.zuk Občas nám může text hodně chybět Hádáme, co tam asi je…? Je dobré patřičný text uplatnit tam, kde zákazník může tápat.. Pak to chce ten správný nápad a profesionalitu! Archiv autora

11 Výběr druhu písma závisí i na autorovi Na jeho vkusu, věku, odbornosti ©c.zuk Archiv autora ©c.zuk Archiv autora, galerie: c.zuk

12 Používáme vhodně i nejnovější moderní písma ©c.zuk Ručně tvoříme zajímavými výtvarnými technikami Archiv autora ©c.zuk Grafitti Airbru sh současnost chce to své

13 Dobrý úmysl designu i prosazení parádního textu může zkazit vkus zadavatele, nevzdávej to! Archiv autora ©c.zuk prosaď se proti konzumnímu textu a pojídačům vkusu…… BUĎ JINÝ…NENAPODOBITELNÝ A ORIGINÁLNÍ Archiv autora, galerie: c.zuk

14 ©c.zuk Pracovní list 1 Vymysli a nakresli volnou technikou: Barevný reklamní leták pro fiktivní firmu s krátkým textem (nebo sloganem…) – zboží volitelné použij zajímavou kombinaci barev nakresli písmo i zboží libovolnou technikou (může být i pouze jeden kus zboží, nejedná se o služby) formát A4, kompozice podle tebe na šířku nebo na výšku

15 ©c.zuk Pracovní list 2 Vymysli a nakresli volnou technikou: Barevný reklamní leták pro fiktivní firmu s krátkým textem (nebo sloganem…) – nabízené služby volitelné Příklad: cestování, sport, kultura…apod. použij zajímavou kombinaci barev, námětu leták nakresli libovolnou technikou (může být i pouze jedna nabízená služba, nikoli více) text letáku vytvoř podle sebe, volný výběr písma formát A4, kompozice podle tebe na šířku nebo na výšku

16 Použitá literatura [1] archiv autora, KODĚROVÁ, Zuzana. Fotografie: galerie ©c. zuk 2000-2014. Autorem fotografií, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Koděrová. Autor (Zuzana Koděrová) souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu. ©c.zuk


Stáhnout ppt "Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0052Číslo sady 25 Číslo."

Podobné prezentace


Reklamy Google