Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní mediální termíny. pouze část celku (%) = rating Cílová skupina celá cílová skupina (např. ženy 25+, sociální profil BCD) lidé z cílové skupiny,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní mediální termíny. pouze část celku (%) = rating Cílová skupina celá cílová skupina (např. ženy 25+, sociální profil BCD) lidé z cílové skupiny,"— Transkript prezentace:

1 Základní mediální termíny

2 pouze část celku (%) = rating Cílová skupina celá cílová skupina (např. ženy 25+, sociální profil BCD) lidé z cílové skupiny, kteří viděli spot

3 Umístíme-li 30sec. TV spot na vybranou TV stanici, víme, že stál např ,- Kč a že jej vidělo lidí … Z nich bylo příslušníků cílové skupiny* *(určitá část populace, kterou chceme zasáhnout naší reklamní kampaní, v našem případě to jsou ženy ve věku od 20 do 40 let).. a jelikož máme v České republice dohromady žen , vidělo náš spot 44 % z tohoto počtu. Spot tedy měl zásah (Rating) 44 %. SPOT DOSÁHL 44 GRP* *(Gross Rating Points - vlastně procenta, ale ne docela) Cílová skupina

4 KanálDélkaDatumČasCena Zásah (Reach) GRPCPTCPP NOVA : ,7% ČT : ,0% NOVA : ,2% NOVA : ,8% NOVA : ,0% NOVA : ,5% Prima : ,1% NOVA : ,2% NOVA : ,0% NOVA : ,0% Prima : ,2% NOVA : ,0% Celkem , GRP´s Týdenní kampaň Náklady na tuto kampaň Kč Intenzita kampaně222,7 GRP

5 TRP´s QRP´s Frekvence (OTS/OTH) REACH (%) = Reach (%) x Frekvence (OTS/OTH) = GRP / Reach (%) = GRP / Frekvence GRP´s Se znalostí alespoň 2 z těchto veličin snadno dopočítáme 3. Trojčlenka stále funguje ?

6 = počet kontaktů jedince z cílové skupiny s reklamním sdělením (kampaní) za určité období distribuce frekvence udává počty jedinců či procenta cílové skupiny pro jednotlivé úrovně: právě 1 kontakt, právě 2 kontakty, 3, 4, …. Frekvence počet kontaktů

7 7 Net Reach Net Reach = procento lidí z cílové skupiny, které vidělo naší reklamu alespoň jednou. Maximální hodnota nemůže být vyšší než 100%!

8 Čím vyšší efektivní frekvence, tím složitější je navýšit Reach. Počet lidí, kteří viděli spot vícekrát, je logicky nižší. Efektivní frekvence Efektivní frekvence X Net Reach

9 OTS/OTH (Opportunity to See/Hear) průměrný počet kontaktů jedinců z cílové skupiny, kteří měli možnost reklamní sdělení vidět (slyšet) za určité období (zahrnují se pouze lidé, kteří se s kampaní setkali alespoň jednou) OTS = GRP / Net Reach udává intenzitu kampaně

10 CPT / CPP Náš spot stál ,- Kč a vidělo ho příslušníků cílové skupiny. Oslovení příslušníků CS nás v tomto případě stálo 440 Kč neboli CPT bylo 440,- Kč CPT – Cost per Thousand (cena za tisíc zásahů), někdy CPM – Côut pour mille Vzorec: cena spotu / = CPT / = 440 A protože příslušníků cílové skupiny je 50% celé cílové skupiny, náklady na oslovení 1% cílové skupiny, neboli CPP byly 8 800,- Kč CPP – Cost per Point (cena za jeden reatingový bod)

11 cena za tisíc kontaktů cílové skupiny za období/kampaň/médium cenovým základem bývá spot 30“, u tiskového média celostrana (černobílá u deníků, barevná u magazínů) slouží k porovnání cenové efektivity médií, kampaní, časových úseků podle absolutního zásahu využívá se při porovnávání více trhů (rozdílné velikosti stejných cílových skupin) CPT (Cost per Thousand)

12 = cena za jeden bod (procento - point) cílové skupiny analogie CPT (relativizace k velikosti cílových skupin) CPP = CPT * počet jedinců cílové skupiny v tisících odpovídající jednomu % využívá se k porovnávání efektivity médií, kampaní, časových úseků pro různé cílové skupiny CPP (Cost per Point) cena 1 spotu / inzerátu rating 15+CPP 15+ Televizní spot , Novinový titul (běžná 1/1, bw) Časopis (1/1, 4C) Celoplošná rozhlasová stanice , Billboard (průměr, měsíc) ,12 195

13 ATS (Average Time Spent) Průměrná doba, kterou jedinec stráví s daným médiem (sledoval, poslouchal, četl) za určitý časový úsek (většinou den). Vztahuje se buď k celé skupině nebo pouze k lidem, kteří se s médiem setkali.

14 Afinita Index (poměr) ratingu či GRP cílové skupiny k základní populaci (většinou 15+) za období/médium/pořad Ukazuje vhodnost média, pořadu, času pro vybranou cílovou skupinu (čím je index větší, tím je pořad vhodnější) Jeden ze základních ukazatelů efektivity kampaně rating 15+rating ženy 20-30afinita TV soap opera1,94,52, Odborný časopis3,61,70, TV seriál2,93,11, Celkem8,49,31,303203

15 Share = podíl cílové skupiny, média, segmentu, produktu na celkové sledovanosti, GRP, inzerce, prodejích za určitý časový úsek S.O.V. (Share of Voice) S.O.S. (Share of Spends) S.O.M. (Share of Market) mediální výdaje (v tis. Kč)S.O.SGRP 15+S.O.V. T-Mobile ,3%73831,2% Telefonica O ,5% ,7% Vodafone ,3%61626,1% Celkem ,0% ,0%

16 16 Share – příklad Inzerent se stejným rozpočtem může dosáhnout vyššího SoV např. využitím kratší stopáže (která je levnější), ale i využitím slev v „low season“ apod. Je důležité např. pro č. 2 na trhu, pokud chce dohnat č. 1. Problém je, že s menšími formáty klesá dopad reklamního sdělení. RozpočetStopážGRPsSoSSoV Zadavatel X50 mil. Kč30“ %33% Zadavatel Y50 mil. Kč10“ %67%


Stáhnout ppt "Základní mediální termíny. pouze část celku (%) = rating Cílová skupina celá cílová skupina (např. ženy 25+, sociální profil BCD) lidé z cílové skupiny,"

Podobné prezentace


Reklamy Google