Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_F2 - 14 OBOJŽIVELNÍCI 2 AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : červenec 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_F2 - 14 OBOJŽIVELNÍCI 2 AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : červenec 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost."— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_F OBOJŽIVELNÍCI 2 AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : červenec 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1vyučovací hodina v součinnosti s elektronickou verzí učebnice FRAUS Přírodopis 7 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

2 OBOJŽIVELNÍCI

3 VNITŘNÍ STAVBA TĚLA TS  dutina ústní – jazyk přirostlý vepředu, lepkavý; drobné zoubky; sliny  hltan, jícen, žaludek, střeva, játra a slinivka břišní  KLOAKA: společný vývod TS,RS,VS  otvor řitní

4

5 DS  dospělci  plícemi a kůží  v zimě jen kůží  pulci  žábramiNS  mozek, mícha, nervy

6 CS  srdce  2 síně a jedna komora => mísí se krev  2 krevní oběhy  plicní – malý  tělní – velký  smíšená krev (málo kyslíku)

7 RS => RS => rozmnožují se pohlavně ŽÁBY  oplození vnější (ve vodě)  vývoj oplozené vajíčko v rosolovitém obalu larva = PULEC 1.vnější keříčkovité žábry 2.vnitřní žábry ŽÁBA - zaniká ocas - plíce - nejdřív zadní končetiny

8

9 MLOCI, ČOLCI  oplození vnitřní  oplozené vajíčko PULEC dospělec  ocas celý život  první přední končetiny

10 ZÁSTUPCI ŽÁBY  skokan hnědý  skokan zelený  ropucha obecná  rosnička zelená  skokan skřehotavý  kuňka žlutobřichá OCASATÍ  mlok skvrnitý (i živorodý)  čolek obecný – pohlavní dvoutvárnost

11 DOBROVOLNÝ DOMÁCÍ ÚKOL Přeložte:  Amphibians rank among the animals in danger. Human is their greatest enemy.  Die Amphibien gehören zu den bedrohtenen Tierarten. Ihr grösste Feind ist der Mensch.

12 ŘEŠENÍ DDÚ  Obojživelníci se řadí mezi ohrožená zvířata. Jejich největší nepřítel je člověk.

13  HM:&imgrefurl=http://domskola.bloger.cz/Obrazkovy-material/Vyvoj- zaby&docid=UPWXg1WKd3LkjM&imgurl=http://domskola.bloger.cz/obrazky/domskola.bloger.cz /frog-life- cyclejj.jpg&w=512&h=503&ei=MmQhULu8MsrNswa9rICoCA&zoom=1&iact=rc&dur=611&sig= &page=1&tbnh=135&tbnw=137&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:3,s:0,i:93&tx =70&ty=68 HM:&imgrefurl=http://domskola.bloger.cz/Obrazkovy-material/Vyvoj- zaby&docid=UPWXg1WKd3LkjM&imgurl=http://domskola.bloger.cz/obrazky/domskola.bloger.cz /frog-life- cyclejj.jpg&w=512&h=503&ei=MmQhULu8MsrNswa9rICoCA&zoom=1&iact=rc&dur=611&sig= &page=1&tbnh=135&tbnw=137&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:3,s:0,i:93&tx =70&ty=68  grefurl=http://www.biolib.cz/cz/taxonimage/id10880/%3Ftaxonid%3D315&docid=NkDU0LUVvsLo RM&imgurl=http://www.biolib.cz/IMG/GAL/10880.jpg&w=700&h=525&ei=k2QhUNTuL4fFswaL84DI Dw&zoom=1&iact=hc&vpx=191&vpy=186&dur=2159&hovh=194&hovw=259&tx=150&ty=112&sig = &page=1&tbnh=135&tbnw=201&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0,i: 110 grefurl=http://www.biolib.cz/cz/taxonimage/id10880/%3Ftaxonid%3D315&docid=NkDU0LUVvsLo RM&imgurl=http://www.biolib.cz/IMG/GAL/10880.jpg&w=700&h=525&ei=k2QhUNTuL4fFswaL84DI Dw&zoom=1&iact=hc&vpx=191&vpy=186&dur=2159&hovh=194&hovw=259&tx=150&ty=112&sig = &page=1&tbnh=135&tbnw=201&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0,i: 110  mgrefurl=http://www.colci.cz/cze/colekobecny&docid=qxChy4It52NulM&imgurl=http://www.c olci.cz/obrazky/pulec.jpg&w=703&h=265&ei=AWUhULK_LobUtAbx_YCICA&zoom=1&iact=hc&v px=376&vpy=168&dur=2047&hovh=138&hovw=366&tx=229&ty=89&sig= &page=1&tbnh=89&tbnw=236&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:13,s:0,i:111 mgrefurl=http://www.colci.cz/cze/colekobecny&docid=qxChy4It52NulM&imgurl=http://www.c olci.cz/obrazky/pulec.jpg&w=703&h=265&ei=AWUhULK_LobUtAbx_YCICA&zoom=1&iact=hc&v px=376&vpy=168&dur=2047&hovh=138&hovw=366&tx=229&ty=89&sig= &page=1&tbnh=89&tbnw=236&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:13,s:0,i:111  mgrefurl=http://openkava.sweb.cz/stavba/kostra.htm&docid=gg_crHAElUe64M&imgurl=http:// openkava.sweb.cz/images/3d_2.jpg&w=523&h=471&ei=omYhUIDuA4rLtAatuICABw&zoom=1&i act=hc&vpx=168&vpy=144&dur=1520&hovh=213&hovw=237&tx=164&ty=137&sig= &page=1&tbnh=142&tbnw=132&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0,i:70 mgrefurl=http://openkava.sweb.cz/stavba/kostra.htm&docid=gg_crHAElUe64M&imgurl=http:// openkava.sweb.cz/images/3d_2.jpg&w=523&h=471&ei=omYhUIDuA4rLtAatuICABw&zoom=1&i act=hc&vpx=168&vpy=144&dur=1520&hovh=213&hovw=237&tx=164&ty=137&sig= &page=1&tbnh=142&tbnw=132&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0,i:70ZDROJE


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_F2 - 14 OBOJŽIVELNÍCI 2 AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : červenec 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost."

Podobné prezentace


Reklamy Google