Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketing sociálních sítí Přeji hezký den Jana Látalová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketing sociálních sítí Přeji hezký den Jana Látalová."— Transkript prezentace:

1 Marketing sociálních sítí Přeji hezký den Jana Látalová

2 Co je to sociální marketing Sociální marketing je strategie, která používá marketingových principů a technik pro podporu změn chování cílových skupin, s cílem zlepšení společnosti a budování trhů výrobků nebo služeb. (Kotler and Lee 2004)

3 Výzkum 1. Jak využíváte internet Kde Kdy S jakým cílem Se pohybujete na internetu – stránkách 2. Do které skupiny patříte – jste členem …?

4 SWOT – sociálních sítí SILNÉ SLABÉ Příležitosti Hrozby

5 Co je to sociální marketing Firma i nezisková organizace si rozšiřují okruh sympatizantů (zákazníků, klientů, dárců), a to formou společné marketingové kampaně a navíc aktivně zapojuje zákazníky do procesu spotřebitelského rozhodování. CRM využívá reklamy, PR a ostatních marketingových nástrojů. Firmám umožňuje odlišit se od konkurence a zvýšit prodej, pro neziskové organizace znamená nový finanční zdroj a zviditelnění. To je klasická win-win situace

6 Světové sociální sítě Facebook MySpace Bebo FriendSter Hi5 Orkut PerfStpo Yahoo! 360 Zorpia Netlog LinkedIN Twitter

7 Firmy přesouvají finanční prostředky z tradičních makretingových aktivit do marketingu poskytovaného sociálními médii. Proč? Pomáhá řídit reputaci vaši společnosti či značky. Buduje povědomí o vaší značce a vytváří její obraz v mysli vašich stávajících i potencionálních zákazníků. Umožňuje vám být blíže k vašim zákazníkům. Můžete díky němu získat jejich přání a na ty reagovat. Stačí jen diskutovat, konverzovat.. Nabízí kreativní a efektivní cestu, jak vidět to, co nebylo dříve možné (umožňuje nahlédnout do mysli zákazníků). Nabízí nové a levné způsoby, jak podporovat vaše zákazníky. Je typicky mnohem levnější než tradiční reklama. Nabízí různé možnosti, jak měřit a sledovat výkon.

8 Marketing nové éry Komunitnost je vaší přirozenou součástí Komunitní marketing –zapojení celé sociální sítě, kterou vaše organizace vytváří prostřednictvím vás samých, vašich kolegů, rodin, známých, příznivců, ostatních neziskovek, mecenášů (zřizovatelů, donátorů firemních i privátních), obchodních partnerů do přímé komunikace NEJEN prostřednictvím internetu

9 Co je internet? Není to pouhý kanál sloužící k přenosu informací (něco jako televize nebo rozhlas) Je to nástroj rychlého sdílení zajímavých informací mezi velkým množstvím lidí

10 Komunita v akci - IKEA Domov, nejdůležitější místo Ingvar Kamprad: lepší všední život více lidem Levný, hezký, moderní nábytek Pro rodinu (IKEA Family, pro maminky, pro děti) Šetrnost k životnímu prostředí (ochrana stromů, recyklovaný papír, tříděný odpad…) Týmový duch Chráněná dílna IGNIS Prodej svíček, ovčí vlny, potřeb pro plstění, materiálů na panenky Kurzy plstění, výroby panenek, vyprávění pohádek Kdo plstí a kdo je příznivcem waldorfství, o nich ví

11 Jak budovat komunitu Buďte interaktivní Rozšiřujte sféru svého vlivu Ať se o vás mluví Buďte zajímaví Zapalte oheň Spoluvytvářejte Zapomeňte na kontrolu

12 Ať se o vás mluví Slovní doporučení prostě funguje!!!! Reputaci nezískáte přesvědčováním jedinců (např. reklamou) – je otázkou skupinového sdílení na úrovni myšlení a cítění Mluvte s těmi, kdo chtějí mluvit s vámi Radujte se z toho, že mluvené slovo si žije svým vlastním životem Sdílejte své vášně a posedlosti Jak se o vás mluví? Doporučil byste svoji společnost rodinnému příslušníkovi nebo příteli?

13 Věřte a buďte zajímaví Přijměte osobní odpovědnost za to, co dělá vaše organizace Vnímejte, že žijeme ve světě přebytku (informací, výběru, kvality…) Prohlubujte společenský význam své organizace Pomozte lidem budovat jejich sociální identitu a naplňovat jejich sociální potřeby Následujte s vášní svoji víru a vtiskněte ji do každého kroku, který vaše organizace (a přirozeně i vy sami) děláte Myslete ekonomicky, ekologicky a hrajte férově Přejte každému jeho chvíli slávy Nemluvte, dělejte! Proč ráno vstáváte z postele? Je vaše organizace pro lidi lákavá?

14 Zapalte oheň Řiďte se zkušenostmi i intuicí Hledejte nové kontexty Žijte názory „svých“ lidí Dělejte nesamozřejmé –chovejte se jinak Počítejte s kritikou Pro co hoří vaše organizace?


Stáhnout ppt "Marketing sociálních sítí Přeji hezký den Jana Látalová."

Podobné prezentace


Reklamy Google