Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10) Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10) Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková."— Transkript prezentace:

1 55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10) Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová NÁSOBENÍ - JEDEN Z ČINITELŮ JE NÁSOBKEM ČÍSLA 10 DĚLENÍ – DĚLENEC I DĚLITEL JSOU NÁSOBKY ČÍSLA 10

2 55.2 Co už umíme Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Doplň. 350 mm = ___ cm 400 cm = ___ dm 200 l = ___ hl 3 500 l = ___ hl 1 600 cm = ___ m 750 dm = ___ m 40 : 10 520 : 10 3 700 : 10 500 : 100 8 200 : 100 45 300 : 100 90 : 10 740 : 10 28 300 : 10 800 : 100 6 300 : 100 71 000 : 100 Vypočítej.

3 55.3 Co si řekneme nového Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Pamatuj: Dané číslo vynásobíme tisícem tak, že k tomuto číslu připíšeme tři nuly. např. 5. 1000 = 5000 19. 1 000 = 19 000265. 1 000 = 265 000320. 1 000 = 320 000 Dané číslo vynásobíme desetitisícem tak, že k tomuto číslu připíšeme čtyři nuly. např. 4. 10 000 = 40 000 18. 10 000 = 180 000316. 10 000 = 3 160 000 Při násobení čísla stotisícem připíšeme k násobenému číslu pět nul. např. 3. 100 000 = 300 000 3. 100 000 = 300 0005. 100 000 = 500 0007. 100 000 = 700 000 Jeden z činitelů je násobkem čísla 10

4 55.4 Nové termíny a názvy Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Pamatuj! Číslo, které má na místě jednotek, desítek, stovek a tisíců nuly, dělíme desetitisícem tak, že _________________________. Číslo, které má na místě jednotek, desítek, stovek, tisíců a desetitisíců nuly, dělíme 100 000 tak, že ___________________. 4 000 : 1 000 = 4protože 4. 1 000 = 4 000 27 000 : 1 000 = 27protože 27. 1 000 = 27 000 Číslo, které má na místě jednotek, desítek i stovek nuly, dělíme tisícem tak, že toto číslo napíšeme bez těchto tří nul. Dělenec i dělitel jsou násobky čísla 10

5 55.5 Procvičení Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Doplň správně druhého činitele (čísla 10, 100, 1 000, 10 000, 100 000). Děl daná čísla: a) deseti, b) stem, c) tisícem 2 000, 32 000, 78 000, 100 000, 925 000, 1 000 000, 804 000 8. ______ = 80 000 6. ______ = 6 000 7. ______ = 700 000 29. ______ = 290 67. ______ = 67 000 41. ______ = 4 100 ______. 13 = 1 300 ______. 9 = 90 000 ______. 5 = 500 000 V jedné krabičce je sto kancelářských sponek. Kolik sponek je ve dvou (pěti, sedmi, deseti, patnácti, padesáti) krabičkách?

6 55.6 Něco navíc pro šikovné Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Podle receptu je na cukroví potřeba 400 g mouky, 200 g tuku, 300 g cukru a 4 vejce. Babička peče toto cukroví z trojnásobných dávek. Jaké množství potravin spotřebuje? Jaké množství jednotlivých surovin by bylo potřeba na dvojnásobnou dávku cukroví?

7 55.7 CLIL Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Complete: sum of moneybank bills, coinscount 1 000 500 100 10

8 55.8 Test znalostí Správné odpovědi: 1.c 2.a 3.d 4.b Test na známku Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika

9 55.9 Použité zdroje, citace 1.Kolektiv autorů. Matematika pro 4. ročník základních škol, 2. díl. Praha: Alter, 1996. 2.Obrázky z databáze klipart. 3.Josef Molnár, Hana Mikulenková. Matematika pro 4. ročník, pracovní sešit, 2. díl. Olomouc: Prodos, 1996 4. http://colnect.com/cs/banknotes/banknote/3362-5000_Korun-1997-99_Issue-%C4%8Cesk%C3%A1_republika (slide 7)http://colnect.com/cs/banknotes/banknote/3362-5000_Korun-1997-99_Issue-%C4%8Cesk%C3%A1_republika 1.Kolektiv autorů. Matematika pro 4. ročník základních škol, 2. díl. Praha: Alter, 1996. 2.Obrázky z databáze klipart. 3.Josef Molnár, Hana Mikulenková. Matematika pro 4. ročník, pracovní sešit, 2. díl. Olomouc: Prodos, 1996 4. http://colnect.com/cs/banknotes/banknote/3362-5000_Korun-1997-99_Issue-%C4%8Cesk%C3%A1_republika (slide 7)http://colnect.com/cs/banknotes/banknote/3362-5000_Korun-1997-99_Issue-%C4%8Cesk%C3%A1_republika

10 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 55.10 Anotace AutorMgr. Monika Mrkusová Období01 – 06/2013 Ročník4. ročník Klíčová slovaPřirozené číslo, násobení, dělení, násobek čísla deset AnotacePrezentace popisující postup při pamětném násobení a dělení, kdy jeden z činitelů je násobkem čísla 10.


Stáhnout ppt "55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10) Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková."

Podobné prezentace


Reklamy Google