Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Podpora prodeje PODPR/ P9 Retail management. Moderní výměna obchodních dat. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Podpora prodeje PODPR/ P9 Retail management. Moderní výměna obchodních dat. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,"— Transkript prezentace:

1 1 Podpora prodeje PODPR/ P9 Retail management. Moderní výměna obchodních dat. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2012

2 2 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Významy pojmů Podpora prodeje PODPR/ P8 Retail = obchod v drobném, za maloobchodní ceny Retail manager = manager prodeje maloobchodu, který je pověřen správou sortimentu, organizací opatření k podpoře prodeje, školením a motivačním program prodejců. Retail management = řízení obchodního podnikání

3 3 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Elektronická výměna dat představuje Podpora prodeje PODPR/ P8 Elektronická výměna dat představuje moderní komunikační technologii založenou na bezpapírovém obchodním styku. Je to způsob, jak zajistit rostoucí požadavky na rychlost, spolehlivost a v neposlední řadě i zlevnění výměny obchodních dat. Prakticky denně je v nepřetržitém procesu obchodních transakcí generováno a dále zpracováváno tisíce dokumentů: objednávky faktury různé nabídkové listy, ceníky, přepravní instrukce nebo informace o stavu zásob Informace o toku finančních prostředků.

4 4 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Elektronická výměna dat definice Podpora prodeje PODPR/ P8 Zatímco v minulosti postačilo, aby tyto informace těsně následovaly nebo v lepším případě doprovázely fyzický tok zboží, dnešní systémy řízení pracují na bázi předem získaných a maximálně přesných informací o budoucím vývoji požadavků zákazníka. Elektronickou výměnu dat (EDI) lze jednoduše definovat jako: elektronickou výměnu obchodních a jiných dokumentů v podobě strukturovaných zpráv mezi dvěma nezávislými obchodními partnery.

5 5 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova myCASH™ Retail Management Podpora prodeje PODPR/ P8 Informační systém myCASH™ představuje jedno z nejvyspělejších pokladních řešení pro moderní styl maloobchodního prodeje. Poskytuje rozsáhlou funkcionalitu a dlouholeté zkušenosti desítek úspěšných obchodníků a společností pro široké spektrum prodejen, od jednotlivých provozoven, lokálních prodejních uskupení až po rozsáhlé maloobchodní sítě a obchodní řetězce.. Přináší nejen softwarové řešení problematiky, ale především významné know-how a best practises v oblasti úspěšného maloobchodu.

6 6 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova myCASH™ Retail Management Podpora prodeje PODPR/ P8 myCASH™ zavádí do prodejen intuitivní a snadno ovladatelný prodejní terminál s možností ovládání dotykovým displejem. Pro podmínky většiny maloobchodních prodejen bylo ovládání navrženo tak, aby nebylo nutné použití myši, v mnoha případech ani klávesnice. Zajímavým rozšířením je zapojení druhého monitoru, který je obrácen směrem k zákazníkovi s prezentací akčních nabídek a novinek v nabídce prodejce s využitím animací či videa formou upoutávek a reklamních šotů. V oblasti logistiky nabízí myCASH™ rozsáhlé možnosti evidence zboží dle šarží, velikostí, výrobních čísel, barev, jakostí a dalších kritérií s přehlednou evidencí umístění v sekcích a na prodejně.

7 7 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Mezi hlavní přínosy celého řešení myCASH™ patří: Podpora prodeje PODPR/ P8 Zrychlení a zjednodušení obsluhy – ovládání celého řešení dotykem prstu pomocí dotykových displejů Centrální správa informačního toku a snížení její náročnosti Efektivní a dynamické přehledy, nástroje pro analýzu dat Manažerské reportingové nástroje Marketingová podpora v místě prodeje – zákaznický displej Zefektivnění a zrychlení příjmu zboží Odbourání serverové správy přímo v prodejnách Zvýšení bezpečnosti prodejen – integrace IP kamer do systému Odolnost systému vůči chybám obsluhy Obousměrná komunikace s ekonomickým a skladovým systémem

8 8 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova … a další přínosy řešení myCASH™… Podpora prodeje PODPR/ P8 Podpora pružné cenové politiky, akčních nabídek, novinek a slev na budoucí nákup Podpora průběžné i rychlé inventury Podpora věrnostních systémů a zákaznických karet Podpora platby v hotovosti, stravenkami, ceninami, platebními a kreditními zákaznickými kartami Podpora vystavení faktur a dobropisů na pokladně Podpora prodeje více zahraničních měn Podpora speciálních čárových kódů (v kódu je definována cena nebo hmotnost) Podpora sortimentu bez čárového kódu, prodej pomocí galerie (obrázků)

9 9 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova … a ještě další přínosy řešení myCASH™ Podpora prodeje PODPR/ P8 Podpora odložení prodeje (odložení rozpracovaného nákupu a prodej druhého s pozdějším návratem k prvnímu nákupu) Podpora platebního terminálu Podpora pružné cenové politiky Podpora vážení zboží Kontrola aktuálního stavu pokladny Převod hotovosti mezi pokladnou a trezorem Integrace IP kamer Identifikace příchodů a odchodů zákazníků

10 10 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Čárové kódy Podpora prodeje PODPR/ P8 Komplexní podpora čárových kódů již patří v maloobchodě k samozřejmostem, ale pokladní systém myCASH™ dotáhl jejich využití až na maximum možného. Pomocí čárových kódů je identifikovatelné nejenom zboží, ale také prodavači, obsluha, věrnostní karty nebo prodejní doklady.

11 11 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Čárový kód Podpora prodeje PODPR/ P8 Čárový kód je prostředek pro automatizovaný sběr dat. Je tvořen černotiskem vytištěnými pruhy (v některých novějších verzích kódu mozaikou) definované šířky, umožňující přečtení pomocí technických prostředků – čteček (pro jednorozměrné kódy) či skenerů (pro jedno- i dvourozměrné kódy). Patent na čárový kód byl poprvé udělen v roce Podle způsobu, jakým se konkrétní znak kóduje do skupiny pruhů, se kódy dělí do skupin.

12 Ukázky nejběžnějších čárových kódů GS1 DataMatrix: EAN-13 EAN-8 Ukázky GS1 DataMatrix:

13 13 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Čárový kód Podpora prodeje PODPR/ P8 Nejpoužívanější skupiny kódů jsou: Code 2/5 (poprvé použit v roce 1968) prokládaný 2/5 (Interleaved 2 of 5; Codabar) (1972) UPC (1973) Code 3/9 (1974) EAN (1976) - European Article Numbering Code 11 (1978) Code 128 (1981) Code 93 (1982) V současné době je definováno přibližně 200 různých standardů čárových kódů.

14 14 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Čárový kód EAN - European Article Numbering Podpora prodeje PODPR/ P8 Čárový kód EAN (evropský systém číslování zboží) musí být pro používání v komerční sféře registrovaný. Organizace, které registruje čárový kód EAN a současně hlídá standardy tohoto kódu je GS1 International. V České republice vystupuje pod jménem GS1 Česká republika. Kódy EAN-13 jsou používány po celém světě k označování jednotlivých druhů zboží. Z kódu EAN-13 lze zjistit zemi původu výrobce nebo způsob užití daného zboží.

15 15 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Konstrukce čárového kódu EAN Podpora prodeje PODPR/ P8 Každý čárový kód je tvořen sekvencí čar a mezer s definovanou šířkou. Nositelem informace je nejenom tištěná čára, ale i mezera mezi jednotlivými dílčími čarami. Krajní skupiny čar mají specifický význam – slouží jako synchronizační pro čtecí zařízení, které podle nich generuje signál Start/Stop. Technická specifikace pak vyžaduje ochranné světlé pásmo bez potisku před a za synchronizačními čarami.

16 16 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Čárový kód EAN Podpora prodeje PODPR/ P8 V EAN-13 jednotlivé symboly kódují 13 číslic, které jsou rozděleny do čtyřech částí: Systémová číslice, první dvě nebo tři číslice, obvykle identifikují zemi, kde je zaregistrovaný výrobce (nemusí označovat zemi původu výrobku). Kód výrobce, skládající se ze čtyř nebo pěti číslic v závislosti na systémovém kódu. Kód výrobku, skládající se z pěti číslic. Kontrolní číslice. Je dopočítána pomocí funkce modulo 10 (jedná se tedy o tzv. samodetekující kód). 859 Česká republikaČeská republika

17 17 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Zadání pro konstrukci čárového kódu EAN Podpora prodeje PODPR/ P8 Typ: Lineární, spojitý, numerický – zakódovatelné znaky: 0 až 9 dle ASCII (48- 57). Možnosti využití: Identifikace spotřebitelských, obchodních jednotek. Délka datového pole: Pevná – 13 znaků; pole dodatkového symbolu může následovat. Struktura kódu zleva: 3 pozice mezinárodního prefixu (pro ČR 859) + 4 až 6 pozic neměnné identifikace firmy (smluvně přidělena GS1 Czech Republic) + 3 až 5 pozic identifikace položky (definovaná firmou) + K, povinná kontrolní číslice. Závazný formát symbolu: Levá ochranná zóna + levý ochranný znak + šest datových znaků + středový ochranný znak + šest datových znaků + pravý ochranný znak + pravá ochranná zóna. Krajní levý datový znak (13. pozice) je zakódován nepřímo a do struktury formátu nezasahuje. Výška čar všech ochranných znaků přesahuje spodní linii čar symbolu o 5X*.

18 18 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Výhody čárových kódů Podpora prodeje PODPR/ P8 Přesnost Při ručním zadávání dat dochází k chybě průměrně při každém třístém zadání, při použití čárových kódů se počet chyb snižuje až na jednu milióntinu, přičemž většina z těchto chyb může být eliminována, je-li do kódu zavedena kontrolní číslice, která ověřuje správnost čtení všech ostatních číslic. Rychlost Srovnáme-li rychlost pořízení dat z čárového kódu s klávesnicovým zadáním, zjistíme, že i ta nejlepší písařka je nejméně třikrát pomalejší než jakýkoliv snímač. Cena Náklady na nosič informace (obvykle papír) jsou ve srovnání s jinými médii zcela zanedbatelné.

19 19 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Výhody čárových kódů Podpora prodeje PODPR/ P8 Flexibilita Čárové kódy lze používat v nejrůznějších, a to i extrémních prostředích a terénech. Je možné je tisknout na materiály odolné vysokým teplotám nebo naopak extrémním mrazům, na materiály odolné kyselinám, obroušení, nadměrné vlhkosti. Jejich rozměry mohou být dokonce přizpůsobeny tak, aby mohly být užity i na miniaturní elektronické součástky. Produktivita, efektivnost a dosledovatelnost Využíváním čárových kódů v maloobchodě se produktivita odbavování u pokladny zvýší o desítky procent. Dále je možné kdykoliv zjistit stav zásob jednotlivého zboží na skladě. (Efektivita práce se zvýší až o 400%).

20 20 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova text Podpora prodeje PODPR/ P8 Zdroje: ean_scheme.htm znaku.


Stáhnout ppt "1 Podpora prodeje PODPR/ P9 Retail management. Moderní výměna obchodních dat. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,"

Podobné prezentace


Reklamy Google