Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Podpora prodeje PODPR/ P9

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Podpora prodeje PODPR/ P9"— Transkript prezentace:

1 Podpora prodeje PODPR/ P9
Retail management. Moderní výměna obchodních dat. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2012

2 Významy pojmů Retail = obchod v drobném, za maloobchodní ceny
Podpora prodeje PODPR/ P8 Významy pojmů Retail = obchod v drobném, za maloobchodní ceny Retail manager = manager prodeje maloobchodu, který je pověřen správou sortimentu, organizací opatření k podpoře prodeje, školením a motivačním program prodejců. Retail management = řízení obchodního podnikání 2 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 2

3 Elektronická výměna dat představuje
Podpora prodeje PODPR/ P8 Elektronická výměna dat představuje Elektronická výměna dat představuje moderní komunikační technologii založenou na bezpapírovém obchodním styku. Je to způsob, jak zajistit rostoucí požadavky na rychlost, spolehlivost a v neposlední řadě i zlevnění výměny obchodních dat.  Prakticky denně je v nepřetržitém procesu obchodních transakcí generováno a dále zpracováváno tisíce dokumentů: objednávky faktury různé nabídkové listy, ceníky, přepravní instrukce nebo informace o stavu zásob Informace o toku finančních prostředků. 3 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 3

4 Elektronická výměna dat definice
Podpora prodeje PODPR/ P8 Elektronická výměna dat definice Zatímco v minulosti postačilo, aby tyto informace těsně následovaly nebo v lepším případě doprovázely fyzický tok zboží, dnešní systémy řízení pracují na bázi předem získaných a maximálně přesných informací o budoucím vývoji požadavků zákazníka. Elektronickou výměnu dat (EDI) lze jednoduše definovat jako: elektronickou výměnu obchodních a jiných dokumentů v podobě strukturovaných zpráv mezi dvěma nezávislými obchodními partnery. 4 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 4

5 myCASH™ Retail Management
Podpora prodeje PODPR/ P8 myCASH™ Retail Management Informační systém myCASH™ představuje jedno z nejvyspělejších pokladních řešení pro moderní styl maloobchodního prodeje. Poskytuje rozsáhlou funkcionalitu a dlouholeté zkušenosti desítek úspěšných obchodníků a společností pro široké spektrum prodejen, od jednotlivých provozoven, lokálních prodejních uskupení až po rozsáhlé maloobchodní sítě a obchodní řetězce. . Přináší nejen softwarové řešení problematiky, ale především významné know-how a best practises v oblasti úspěšného maloobchodu. 5 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 5

6 myCASH™ Retail Management
Podpora prodeje PODPR/ P8 myCASH™ Retail Management myCASH™ zavádí do prodejen intuitivní a snadno ovladatelný prodejní terminál s možností ovládání dotykovým displejem. Pro podmínky většiny maloobchodních prodejen bylo ovládání navrženo tak, aby nebylo nutné použití myši, v mnoha případech ani klávesnice. Zajímavým rozšířením je zapojení druhého monitoru, který je obrácen směrem k zákazníkovi s prezentací akčních nabídek a novinek v nabídce prodejce s využitím animací či videa formou upoutávek a reklamních šotů.  V oblasti logistiky nabízí myCASH™ rozsáhlé možnosti evidence zboží dle šarží, velikostí, výrobních čísel, barev, jakostí a dalších kritérií s přehlednou evidencí umístění v sekcích a na prodejně.  6 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 6

7 Mezi hlavní přínosy celého řešení myCASH™ patří:
Podpora prodeje PODPR/ P8 Mezi hlavní přínosy celého řešení myCASH™ patří:  Zrychlení a zjednodušení obsluhy – ovládání celého řešení dotykem prstu pomocí dotykových displejů Centrální správa informačního toku a snížení její náročnosti Efektivní a dynamické přehledy, nástroje pro analýzu dat Manažerské reportingové nástroje Marketingová podpora v místě prodeje – zákaznický displej Zefektivnění a zrychlení příjmu zboží Odbourání serverové správy přímo v prodejnách Zvýšení bezpečnosti prodejen – integrace IP kamer do systému Odolnost systému vůči chybám obsluhy Obousměrná komunikace s ekonomickým a skladovým systémem 7 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 7

8 … a další přínosy řešení myCASH™…
Podpora prodeje PODPR/ P8 … a další přínosy řešení myCASH™…  Podpora pružné cenové politiky, akčních nabídek, novinek a slev na budoucí nákup Podpora průběžné i rychlé inventury Podpora věrnostních systémů a zákaznických karet Podpora platby v hotovosti, stravenkami, ceninami, platebními a kreditními zákaznickými kartami Podpora vystavení faktur a dobropisů na pokladně Podpora prodeje více zahraničních měn Podpora speciálních čárových kódů (v kódu je definována cena nebo hmotnost) Podpora sortimentu bez čárového kódu, prodej pomocí galerie (obrázků) 8 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 8

9 … a ještě další přínosy řešení myCASH™
Podpora prodeje PODPR/ P8 … a ještě další přínosy řešení myCASH™ Podpora odložení prodeje (odložení rozpracovaného nákupu a prodej druhého s pozdějším návratem k prvnímu nákupu) Podpora platebního terminálu Podpora pružné cenové politiky Podpora vážení zboží Kontrola aktuálního stavu pokladny Převod hotovosti mezi pokladnou a trezorem Integrace IP kamer Identifikace příchodů a odchodů zákazníků 9 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 9

10 Podpora prodeje PODPR/ P8
Čárové kódy Komplexní podpora čárových kódů již patří v maloobchodě k samozřejmostem, ale pokladní systém myCASH™ dotáhl jejich využití až na maximum možného. Pomocí čárových kódů je identifikovatelné nejenom zboží, ale také prodavači, obsluha, věrnostní karty nebo prodejní doklady. 10 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 10

11 Podpora prodeje PODPR/ P8
Čárový kód Čárový kód je prostředek pro automatizovaný sběr dat. Je tvořen černotiskem vytištěnými pruhy (v některých novějších verzích kódu mozaikou) definované šířky, umožňující přečtení pomocí technických prostředků – čteček (pro jednorozměrné kódy) či skenerů (pro jedno- i dvourozměrné kódy).  Patent na čárový kód byl poprvé udělen v roce Podle způsobu, jakým se konkrétní znak kóduje do skupiny pruhů, se kódy dělí do skupin. 11 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 11

12 Ukázky nejběžnějších čárových kódů
Ukázky GS1 DataMatrix:               Ukázky nejběžnějších čárových kódů GS1 DataMatrix: EAN-13              EAN-8

13 Čárový kód Nejpoužívanější skupiny kódů jsou:
Podpora prodeje PODPR/ P8 Čárový kód Nejpoužívanější skupiny kódů jsou: Code 2/5 (poprvé použit v roce 1968)  prokládaný 2/5 (Interleaved 2 of 5; Codabar) (1972) UPC (1973) Code 3/9 (1974) EAN (1976) - European Article Numbering Code 11 (1978) Code 128 (1981) Code 93 (1982) V současné době je definováno přibližně 200 různých standardů čárových kódů. 13 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 13

14 Čárový kód EAN - European Article Numbering
Podpora prodeje PODPR/ P8 Čárový kód EAN - European Article Numbering Čárový kód EAN (evropský systém číslování zboží) musí být pro používání v komerční sféře registrovaný. Organizace, které registruje čárový kód EAN a současně hlídá standardy tohoto kódu je GS1 International. V České republice vystupuje pod jménem GS1 Česká republika. Kódy EAN-13 jsou používány po celém světě k označování jednotlivých druhů zboží. Z kódu EAN-13 lze zjistit zemi původu výrobce nebo způsob užití daného zboží. 14 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 14

15 Konstrukce čárového kódu EAN
Podpora prodeje PODPR/ P8 Konstrukce čárového kódu EAN Každý čárový kód je tvořen sekvencí čar a mezer s definovanou šířkou. Nositelem informace je nejenom tištěná čára, ale i mezera mezi jednotlivými dílčími čarami. Krajní skupiny čar mají specifický význam – slouží jako synchronizační pro čtecí zařízení, které podle nich generuje signál Start/Stop. Technická specifikace pak vyžaduje ochranné světlé pásmo bez potisku před a za synchronizačními čarami. 15 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 15

16 Podpora prodeje PODPR/ P8
Čárový kód EAN V EAN-13 jednotlivé symboly kódují 13 číslic, které jsou rozděleny do čtyřech částí: Systémová číslice, první dvě nebo tři číslice, obvykle identifikují zemi, kde je zaregistrovaný výrobce (nemusí označovat zemi původu výrobku). Kód výrobce, skládající se ze čtyř nebo pěti číslic v závislosti na systémovém kódu. Kód výrobku, skládající se z pěti číslic. Kontrolní číslice. Je dopočítána pomocí funkce modulo 10 (jedná se tedy o tzv. samodetekující kód). 859 Česká republika 16 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 16

17 Zadání pro konstrukci čárového kódu EAN
Podpora prodeje PODPR/ P8 Zadání pro konstrukci čárového kódu EAN Typ: Lineární, spojitý, numerický – zakódovatelné znaky: 0 až 9 dle ASCII (48-57). Možnosti využití: Identifikace spotřebitelských, obchodních jednotek. Délka datového pole: Pevná – 13 znaků; pole dodatkového symbolu může následovat. Struktura kódu zleva: 3 pozice mezinárodního prefixu (pro ČR 859) + 4 až 6 pozic neměnné identifikace firmy (smluvně přidělena GS1 Czech Republic) + 3 až 5 pozic identifikace položky (definovaná firmou) + K, povinná kontrolní číslice. Závazný formát symbolu: Levá ochranná zóna + levý ochranný znak + šest datových znaků + středový ochranný znak + šest datových znaků + pravý ochranný znak + pravá ochranná zóna. Krajní levý datový znak (13. pozice) je zakódován nepřímo a do struktury formátu nezasahuje. Výška čar všech ochranných znaků přesahuje spodní linii čar symbolu o 5X*. 17 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 17

18 Výhody čárových kódů Přesnost
Podpora prodeje PODPR/ P8 Výhody čárových kódů Přesnost Při ručním zadávání dat dochází k chybě průměrně při každém třístém zadání, při použití čárových kódů se počet chyb snižuje až na jednu milióntinu, přičemž většina z těchto chyb může být eliminována, je-li do kódu zavedena kontrolní číslice, která ověřuje správnost čtení všech ostatních číslic. Rychlost Srovnáme-li rychlost pořízení dat z čárového kódu s klávesnicovým zadáním, zjistíme, že i ta nejlepší písařka je nejméně třikrát pomalejší než jakýkoliv snímač. Cena Náklady na nosič informace (obvykle papír) jsou ve srovnání s jinými médii zcela zanedbatelné. 18 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 18

19 Výhody čárových kódů Flexibilita
Podpora prodeje PODPR/ P8 Výhody čárových kódů Flexibilita Čárové kódy lze používat v nejrůznějších, a to i extrémních prostředích a terénech. Je možné je tisknout na materiály odolné vysokým teplotám nebo naopak extrémním mrazům, na materiály odolné kyselinám, obroušení, nadměrné vlhkosti. Jejich rozměry mohou být dokonce přizpůsobeny tak, aby mohly být užity i na miniaturní elektronické součástky. Produktivita, efektivnost a dosledovatelnost Využíváním čárových kódů v maloobchodě se produktivita odbavování u pokladny zvýší o desítky procent. Dále je možné kdykoliv zjistit stav zásob jednotlivého zboží na skladě. (Efektivita práce se zvýší až o 400%). 19 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 19

20 text Zdroje: http://www.kvados.cz/Content/myCASH-Retail-Management
znaku. Podpora prodeje PODPR/ P8 text Zdroje: 20 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova 20


Stáhnout ppt "Podpora prodeje PODPR/ P9"

Podobné prezentace


Reklamy Google