Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1. PROČ LÁKAT FILMOVÁ NATÁČENÍ / SYNERGIE  Globální průmyslové odvětví – snadná migrace výroby filmů bez nutnosti náročné a nákladné průmyslové infrastruktury.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1. PROČ LÁKAT FILMOVÁ NATÁČENÍ / SYNERGIE  Globální průmyslové odvětví – snadná migrace výroby filmů bez nutnosti náročné a nákladné průmyslové infrastruktury."— Transkript prezentace:

1 1

2 PROČ LÁKAT FILMOVÁ NATÁČENÍ / SYNERGIE  Globální průmyslové odvětví – snadná migrace výroby filmů bez nutnosti náročné a nákladné průmyslové infrastruktury  Ekonomický přínos v podobě finančních prostředků vynaložených na výrobu filmu  Zaměstnanost – podpora místní zaměstnanosti, zejména kvalifikovaných, mzdově náročných pracovních míst  Cestovní ruch – marketing destinace, propojení s kampaněmi na podporu cestovního ruchu  Regiony – podpora zaměstnanosti, ekonomické efekty, marketing  Služby a řemesla – podpora malých a středních podniků (SME) a živnostníků, podpora a rozvoj speciálních typů řemesel  Technologie – synergie rozvoje technologií v AV průmyslu a v jiných odvětvích  Kultura – využití a podpora různých odvětví kultury, vyjádření kulturní identity  “Čisté“ odvětví – zanedbatelný negativní dopad na životní prostředí 2

3 MARKETING DESTINACE PRO NATÁČENÍ  Státy a regiony po celém světě mají z výše uvedených důvodů zájem o přilákání AV produkcí do svého teritoria  Marketing „filmové destinace“ zajišťují zejména kanceláře film commissions  Nástroje marketingu:  Pravidelná účast na odborných akcích (filmové a lokační trhy, filmové festivaly)  Aktivní vyhledávání filmových projektů a jednání s produkčními společnostmi  Internetové prezentace  Location / Production Guide – online/print/elektronické publikace  Pořádání fam tripů aj. 3

4 KANCELÁŘE FILM COMMISSION  Kanceláře film commission nebo film office jako standardní organizace po celém světě  AFCI (Association Film Commissioners International) – přes 300 členů na celém světě  EUFCN (European Film Commissions Network) – 80 členů z 24 evropských zemí  Zřízení a ukotvení:  Zřizovány vládami jako filmové kanceláře na národní, regionální nebo komunální úrovni  Ukotveny zejména v institucích typu ministerstvo kultury / obchodu a průmyslu, úřady místní samosprávy, destinační agentury, investiční agentury apod.  Úloha: přilákat audiovizuální aktivity do svého teritoria a působit jako konzultant a prostředník usnadňující veškeré aktivity související s AV produkcí  První film commission v USA již na konci 40. let 20. století 4

5 ČR JAKO FILMOVÁ DESTINACE  Tradice, zkušenost, profesionalita, kreativita  Množství a kvalita filmových štábů (možnost zajištění několika velkých natáčení zároveň)  Vysoce rozvinutá filmová infrastruktura (ateliéry, dodavatelé filmové techniky, postprodukce, speciální efekty aj.)  Různorodost a snadná dostupnost lokací (různorodost motivů, architektonických stylů a epoch, 4 roční období, přírodní motivy atd.)  Nižší náklady + pobídky  Jedinečný poměr cena-výkon 5

6 „POBÍDKY“  Program podpory filmového průmyslu (PPFP), zaveden v červnu 2010www.ppfp.cz  Administruje Ministerstvo kultury ČR  Forma: vratka až 20% z nákladů vynaložených v ČR; vyplacení až po ukončení a auditu produkce v ČR  Způsobilé projekty: hraný, animovaný a dokumentární film určený pro kinodistribuci, televizní filmy a seriály  Podmínky: splnění kulturního testu dle požadavků EU, minimální vynaložené náklady v ČR, 75% financování doloženo  2010: 21 projektů s pobídkami v celkové výši téměř 178 mil. Kč (odpovídá uznatelným nákladům přes 905 mil. Kč)  2011: 35 projektů, rozpočet PPFP 300 mil. Kč 6

7 CZECH FILM COMMISSION  Založena 2004 v rámci nevládní neziskové o.p.s. Česká filmová komora  Financování: Ministerstvo kultury, MHMP, soukromé zdroje, granty (Vyšegrad, ČNFB)  Úlohy a aktivity:  Marketing ČR jako destinace natáčení  Marketing lokací, filmových služeb a personálu  Informace a konzultace pro příchozí producenty  Funkce prostředníka mezi filmovým sektorem a orgány veřejné správy  Aktivní tvorba prostředí přátelského pro natáčení  Networking, dlouhodobá péče o kontakty  7

8 REGIONÁLNÍ KANCELÁŘ FILM COMMISSION  Marketing regionu jako atraktivní destinace natáčení, marketing lokací, filmových a obecných služeb v regionu  Informace a konzultace pro příchozí filmaře o lokacích, povoleních, dodavatelích služeb atd.  Lokační servis – podpora při vyhledávání vhodných lokacích a vyjednávání s jejich správci  Funkce prostředníka mezi filmovým sektorem a regionálními orgány veřejné správy  Správce „regionálních pobídek“ – např. dohody s místními dodavateli na slevách, granty, vratky apod.  Systematické a dlouhodobé informování veřejnosti – pozitivní PR o přínosech natáčení  Koordinace aktivit s národní film commission 8

9 CZECHTOURISM ↔ CZECH FILM COMMISSION  CzechTourism – marketing ČR jako turistické destinace za využití přítomnosti filmových a televizních projektů – Díky Czech Film Commission usnadněný přístup k projektům a produkčním společnostem, usnadněná komunikace s producenty  Czech Film Commission – marketing ČR jako destinace pro natáčení za podpory CzT zejména formou:  Společné organizace fam tripů a prohlídek lokací pro zahraniční i domácí filmové profesionály  Tvorby společných propagačních materiálů zaměřených a) na odbornou (filmovou) veřejnost, např. publikace „Location Guide“, nebo b) širokou, laickou veřejnost, např. „filmové mapy“  Vzájemné podpory při účasti na veletrzích, filmových festivalech a jiných odborných akcích 9

10 10


Stáhnout ppt "1. PROČ LÁKAT FILMOVÁ NATÁČENÍ / SYNERGIE  Globální průmyslové odvětví – snadná migrace výroby filmů bez nutnosti náročné a nákladné průmyslové infrastruktury."

Podobné prezentace


Reklamy Google