Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMax Beneš
2
E-Learning …je výuka s využitím techniky a internetu MUDr. Libor Straka, Ph.D. Ing. Jan Hladík
3
Úvod E-learning lze chápat jako multimediální podporu vzdělávacího procesu využívající moderní informační a komunikační technologie pro zkvalitnění vzdělávání LMS (Learning Management System) – virtuální studijní prostředí
4
Co tvoří LMS Výukové nástroje Interaktivní texty Příklady a jejich vzorová řešení Kvízy a testy Simulace (demonstrační programy) Prezentace přehrávané v Přehrávači Encyklopedie Slovníky Administrativní nástroje Administrace uživatelů Přihlášení nebo odhlášení na kurs Výsledky testů Záznamy o průběhu studia jednotlivých studentů Nástroje pro komunikaci a řízení studia Nástroje pro tvorbu kursů
5
Tvorba E-learningových podkladů
6
Struktura látky Nejčastější: po „modulech“, „kapitolách“ či „jednotkách“ Každý „modul“ může sdružovat různé formy obsahu Sekvence při zaměření na obsah: – Od nejjednodušší k nejsložitější – Chronologické řazení – Hierarchické řazení Sekvence při zaměření na účastníka – Od známého k neznámému – Od východiska k cíli – Od stereotypů k novinkám
7
Motivace I „Máme bezvadnou učebnici, dáme ji online, všichni se z ní budou učit a ušetříme na normálním kursu...“ „Náš e-learning sestává z materiálů, které účastníci dostali při tréninku. Sice při něm nedávali pozor, ale doučí se to z počítače. Ale jsou to materiály za spoustu peněz, hoši z IT oddělení je nasypali do našeho LMS, tak to musí fungovat.“
8
Jak poznat motivující kurs Přínos pro účastníka! Interaktivita, akčnost, obousměrnost Student je nucen k přemýšlení a akci Kvalitní podklady, dobře strukturované Aktivní moderování Respektování stylů učení Zpětná vazba Technicky snadné ovládání
9
Motivace II Nezanedbatelnou motivací je motivace finanční. Máme v nemocnice 300 sester, každá musí pro zachování odbornosti absolvovat 2 dny školení. – Často zvolí školení bez impaktu na svou praxi jenom z důvodu ceny a vzdálenosti. Celkem tedy sestry nemocnici „stojí“ 600 dnů absence na školení (není-li to v rámci jejich dovolené). 600 dnů odpovídá celoročnímu úvazku 3 sester, což odpovídá zhruba 1, 5 mil Kč ročně (předpokládáme, že osobní náklady sestry jsou průměrně 500 tis Kč ročně) Nejdražší na školení jsou kromě kurzovného i náklady na nepřítomnost pracovníků, a toto negativum e-learning odstraňuje.
10
Proč zavést E-learning? Časově nezávislé a individuální studium Vysoká úroveň předávaných znalostí Zábavná forma studia Snížení nákladů na klasické vzdělávání Dle výzkumů si studenti zachovají jen velmi krátce informaci, kterou pouze slyší. Uchovají si 40% z informace, kterou slyší a vidí a 75% z informace, kterou slyší, vidí a současně si ji mohou vyzkoušet.
11
E-learning nabízející MITECO Jednoduché prostředí Snadné použití Témata zaměřená na oblast zdravotnictví Možnost přípravy kurzů „na míru“
12
Možnosti přihlášení Jazykové mutace
13
Snadné a bezpečné přihlášení Máte unikátní uživatelské jméno a heslo Zapomenete heslo? NEVADÍ!! Bude Vám zasláno na registrovaný mail Heslo lze v průběhu kurzu měnit
14
Student ****** Pro zaslání zapomenutého hesla
15
Seznam kurzů Kalendář + zvýrazněné důležité dny Kurzy, na které jsem přihlášen Odhlášení
16
Snadná orientace v plánu kurzu Tematické rozdělení
17
Možnost individuálního nastavení Seznam lidí v kurzu Přehled činností za celý kurz Fulltextové vyhledávání v diskusních fórech Změny osobního nastavení Seznam navštěvovaných kurzů
18
Rychlý přehled o dění v kurzu Novinky v diskuzích Budoucí úkoly Poslední činnost Kalendář
19
Snadný přístup ke studijním materiálům Číslo tématu ke kterému se materiál stahuje Kód kurzu Příklad prezentace Další stránky
20
Uložení studijního materiálu KLIK !!!! Uložit cíl jako …
21
Online konzultace Systém dotazů a odpovědí ve formě příspěvků S možností upozorňování při novém příspěvku na zaregistrovaný email S možnosti přikládat soubory nebo vkládat obrázky S možností účasti ve více konzultačních fórech
22
Přiložený soubor Vložený obrázek Možnosti zobrazení Vyhledávání v příspěvcích
23
Úplný přehled o výsledcích testů Máte k dispozici své výsledky všech testů v kurzu
24
Témata E-learningu Již dostupné Manažer kvality - základní problematika kvality v obecné rovině (lékaři, sestry) Management - pro zdravotnická zařízení (vedení, primáři, lékaři, vrchní a staniční sestry Ekonomika – základní ekonomické principy pro zdravotnická zařízení (vedení, primáři, lékaři, vrchní a staniční sestry) V přípravě MKN 10 – principy a správná klasifikace pomocí diagnóz DRG - principy klasifikace a Základní standardy ošetřovací péče
25
Závěr Skutečná síla E-learningu není v poskytování informací kdykoli, odkudkoli a komukoli, ale v jeho možnostech poskytovat správné informace, správným lidem, ve správném čase a na správném místě. B.W. Ruttenbur
26
DĚKUJI ZA POZORNOST MITECO.eu, a.s. Roháčova 188/37 130 00, Praha 3 Tel.: +420 226 002 330 E-mail: miteco@miteco.eu, info@miteco.eu
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.