Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Představení koncepce Business Intelligence 6.října 2005 Jaroslav Vlček.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Představení koncepce Business Intelligence 6.října 2005 Jaroslav Vlček."— Transkript prezentace:

1 Představení koncepce Business Intelligence 6.října 2005 Jaroslav Vlček

2 Customer Intelligence Solutions Adastra Corporation Adastra je česká společnost s tuzemskými i mezinárodními referencemi (ČR, SK, Kanada, Neměcko) Adastra je technologicky nezávislou konzultační společností Adastra se výhradně specializuje na Business Intelligence, což zahrnuje: ­ Datové sklady (Data Warehousing) ­ Management Information Systems MIS ­ Customer Intelligence ­ Data Mining (Dolování dat) ­ Specifická řešení 300+ zaměstnanců, 200+ v České / Slovenské republice, 80 v Kanadě Růst více než 40% ročně

3 Customer Intelligence Solutions Reference: Vybraní zákazníci

4 Customer Intelligence Solutions Tradiční tok informací Tvůrce reportů Informační zákazníci Transakční systémy Databáze Nevýhody ? Čas =dny nebo týdny Není přesně definovaný požadavek Nízká vypovídací schopnost čísel

5 Customer Intelligence Solutions Tok informací při on-line analýze OLAP Datové tržiště Čas Zákazník Produkt Informační zákazníci Transakční systémy Databáze Co je nového? Čas = sekundy Struktura vhodná k zkoumání a zjišťování Grafická forma výsledků

6 Customer Intelligence Solutions Databáze Transakční systémy OLTP vs. OLAP OLTP OLAP Datové tržiště Čas Zákazník Produkt Informační zákazníci OLAP Co je nového? Čas = sekundy Struktura vhodná k zkoumání a zjišťování Grafická forma výsledků

7 Customer Intelligence Solutions Datový sklad Primární zdroje dat Datové pumpy - ETL Databáze DS Datová tržiště Klientské aplikace ReportingAnalýzaData Mining… další Data warehouse Data marts

8 Customer Intelligence Solutions OLTP model vs. OLAP model OLTP model 3. normální forma

9 Customer Intelligence Solutions 1.normal form OLTP model vs. OLAP model

10 Customer Intelligence Solutions OLTP model vs. OLAP model

11 Customer Intelligence Solutions Sledovanou veličinu si můžeme představit jako krychli. V jednotlivých buňkách jsou hodnoty UKAZATELE - veličiny, kterou sledujeme Strany krychle tvoří PRVKY jednotlivých DIMENZÍ Kromě atomických prvků obsahuje krychle většinou i AGREGACE Dimenzionální modelování Agr. „All Trh“ Agr. „All Trh, All Produkt“ Ks, Kč Produkt Trh Čas

12 Customer Intelligence Solutions Srovnání situace

13 Customer Intelligence Solutions Přínosy BI řešení Komplexní podpora pro řízení ­ Vytvoření unifikovaného důvěryhodného zdroje dat v organizaci – jedna verze pravdy ­ Jednotný zdroj dat pro všechny reporty ­ Automatizace a podstatné zrychlení standardizovaného reportingu ­ Maximální flexibilita provádění analýz a rozborů nad daty Snížení závislosti na IT oddělení ­ Snížení zátěže primárních systémů analytickými dotazy

14 Customer Intelligence Solutions Přínosy BI řešení Zabezpečená dostupnost analytické funkcionality i mimo organizaci prostřednictvím internetu nebo mobilních zařízení Využití limitů ke kvalitativnímu zlepšení kontroly nad všemi sledovanými procesy Vytvoření hierarchické množiny plánů a rozpočtů dostupné on-line všem oprávněným uživatelům Vytváření netriviálních komplexních analýz z uživatelského rozhraní

15 Customer Intelligence Solutions Projekt budování MIS MIS není krabicové řešení Důraz na doručení funkcionality pro pokrytí definovaných potřeb Nutná detailní analýza, jejímž cílem je: ­ Shrnout požadavky uživatelů ­ Zaznamenat současné reportovací a analytické techniky, systémy a procesy ­ Navrhnout celkovou architekturu MIS ­ Identifikovat jednu, nebo dvě prioritní oblasti – části MIS, které se budou implementovat v rámci prvního inkrementu ­ Poskytnout organizaci podklady, na základě kterých dojde k rozhodnutí o použité technologii Strukturovaná interview s uživateli, zapsaná a revidovaná s IT prozkoumán současný stav systémů a nástrojů

16 Customer Intelligence Solutions Inkrementální přístup Projekt rozdělen do samostatných inkrementů Inkrement řeší konkrétní oblast a přináší přímý efekt pro uživatele Doba inkrementu typicky 3-6 měsíců

17 Customer Intelligence Solutions Typový projekt Předběžná analýza ­ Požadavky ­ Datové zdroje ­ Strategie implementace ­ Architektura Identifikace oblastí k řešení ­ Naléhavost ­ Přínos ­ Existence a dostupnost dat ­ Celková připravenost Detailní analýza definované oblasti Design částí BI Implementace, testování, pilot, předání do provozu Školení Provoz, kontrola a údržba

18 Customer Intelligence Solutions Ocenění, certifikace  Adastra je držitelem certifikátu ISO 9001  Adastra je držitelem certifikátu NBÚ úrovně “vyhrazené”  Adastra získala dvě ze tří udělených ocenění Top Professional v kategorii Business Intelligence a Datawarehousing za rok 2004  Adastra se řadí mezi Top 10 systémových integrátorů roku 2004  Adastra je Gold Partner Microsoft pro Business Intelligence  Adastra je vítězem Oracle Consulting Award 2004 pro region nových zemí EU  Adastra byla oceněna titulem „Partner roku“ společnosti Oracle za rok 2002 pro Českou republiku

19 Customer Intelligence Solutions Diskuse

20 Adastra Corporation 8500 Leslie St., Markham Ontario, L3T 7M8 Canada Tel Fax Adastra, s.r.o. Benešovská 10, Praha 10 Tel Fax


Stáhnout ppt "Představení koncepce Business Intelligence 6.října 2005 Jaroslav Vlček."

Podobné prezentace


Reklamy Google