Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace na téma: "STÁŽ V NĚMECKU. Ve dnech 2.11. – 15.11.2014 se 13 žáků naší školy zúčastnilo odborné praxe v Německu v rámci projektu Erasmus + „Pro zkušenosti do zahraničí“"— Transkript prezentace:

1 STÁŽ V NĚMECKU

2 Ve dnech 2.11. – 15.11.2014 se 13 žáků naší školy zúčastnilo odborné praxe v Německu v rámci projektu Erasmus + „Pro zkušenosti do zahraničí“ Účastníci byli vybráni z oborů kuchař, číšník a gastronomie a rozhodujícími kritérii pro výběr žáků byly solidní studijní výsledky, minimální absence ve škole a na odborných pracovištích a kázeňská bezúhonnost. Žáky doprovázel pan Martin Kaňok, učitel německého jazyka. Samotnému odjezdu ještě předcházela jazyková, kulturně psychologická a odborná příprava, které proběhly v říjnu. Následovala také administrativní příprava, vyplňování smluv, nákup odborné a jazykové literatury.

3 2. listopadu jsme tedy konečně natěšeni odjeli autobusem do Chemnitz v Sasku, kde stáž probíhala. Mimochodem jsme se také v rámci kulturní přípravy dozvěděli, že Chemnitz /dříve Karl-Marx-Stadt/ byl v dobách minulých tzv. družebním /v dnešní řeči partnerským/městem našeho Ústí a že i v rámci tohoto partnerství již dříve různé výměnné pobyty probíhaly. Ubytovaní jsme byli v hotelu Achat na okraji města, kam jsme s malým zpožděním díky nefunkční navigaci dorazili kolem 13. hodiny. Po příjezdu následovalo ubytování, první nezbytné organizační informace, byli jsme poučeni o zásadách BOZP v hotelu a na jednotlivých pracovištích. Zbytek odpoledne jsme měli individuální volno, které jsme využili k prohlídce blízkého okolí hotelu. Po večeří jsme dostali další nezbytné instrukce k následujícímu dnu.

4 Hotel Achat

6 V pondělí, tedy 3. listopadu, na nás po snídani na recepci čekala slečna Saskia z partnerské školy F+U Chemnitz. Tato škola pro nás vlastně celou stáž zorganizovala a zajistila odbornou praxi pro žáky na jednotlivých pracovištích v Chemnitz. Od Saskie jsme dostali další nezbytné informace a instrukce a poté jsme se všichni společně odebrali do partnerské školy, kde jsme se přivítali s vedením školy /paní Gundulou Pinillo/ a zbytek dopoledne jsme věnovali administrativě, informacím o průběhu praxe na jednotlivých pracovištích, školení bezpečnosti a prohlídce školy. Následoval slavnostní oběd a odpoledne prohlídka města s výkladem o historii a současnosti města. Chemnitz má mnoho společného s Ústím – je rovněž univerzitním a průmyslovým městem, jen má dvakrát více obyvatel než Ústí nad Labem.

7 Slavnostní uvítací oběd………

8 První dva dny v Chemnitz……..

9 Při prohlídce města…….

10 Chemnitz

11 Hurá do práce…….! Po nezbytném zahájení a organizačních záležitostech jsme se 4.listopadu po vydatné snídani rozjeli na všechna pracoviště, která nám byla přidělena, abychom se seznámili s našimi nadřízenými a abychom také věděli, jak se budeme v následujících dnech do práce dopravovat. Vzhledem k tomu, že nás bylo celkem 13, vybrali pro nás šest pracovišť, na která jsme byli takto rozděleni : Ratskeller – Radniční sklípek v centru města /2 žáci/ F+U Betriebsküche – školní kuchyně partnerské školy /2 žáci/ Sporthotel – hotel ve sportovním areálu ca. 15 minut od centra /3 žáci/ Handwerkskammer – závodní jídelna pro zaměstnance různých firem ca. 25 minut od centra /2 žáci/ Wasserschlosshotel – hotel „Vodní hrad“ v romantickém prostředí, vzdálený 30 minut od centra /2 žáci/ Chemnitzer Hof – luxusní hotel v centru města /2 žáci/

12 Naše pracoviště :

13 Při práci…

14 Na praxi…

17 Slavnostní tabule…

18 Wasserschloss

19 Sporthotel

20 Handwerkskammer

21 Ratskeller

22 Na praxi….. Na jednotlivá pracoviště jsme dojížděli denně většinou autobusem, případně i vlakem. Dopravní systém města je docela dobře zorganizovaný, hodně lidí jej využívá k dopravě do zaměstnání, někteří jezdí do práce na kole, na což nejsme u nás moc zvyklí. Pracovní doba začínala na každém pracovišti trochu odlišně, takže někteří z nás odjížděli od hotelu ráno už v 6:30, jiní třeba až v 9:00. Po práci každý z nás směřoval většinou do města za drobnými nákupy a v 18:00 jsme se všichni sešli v hotelové restauraci na večeři. Večery jsme řešili individuálně po svém, většinou jsme se dívali na filmy, šli se projít, někteří šli brzy spát. Na jednotlivých pracovištích jsme si vyzkoušeli různé práce související s přípravou německé, ale i mezinárodní kuchyně, pronikli jsme tak do tajů pracovních postupů, které pro nás nejsou moc typické, ale bylo velice zajímavé takovou zkušenost získat

23 Doprovodné akce Kromě praxe pro nás partnerská škola zorganizovala i pěkný doprovodný program. Hned v úterý odpoledne jsme navštívili Aquapark, který je vzdálen asi hodinu cesty autobusem od Chemnitz, kde nás čekala nejedna jízda na tobogánu, koupání v mořské vodě, whirpool a mořské vlny. V sobotu, 8.11., jsme absolvovali celodenní výlet do Drážďan – jednoho z nejzajímavějších a bez pochyby nejhezčích měst Německa. A víte, že i s Drážďanami máme jako město něco společného? Protéká jimi Labe, stejně jako v našem Ústí. V závěru našeho pobytu, v pátek 14.11., jsme si šli odpoledne zahrát bowling společně s naší průvodkyní Saskií. I toto odpoledne jsme si příjemně užili.

24 Drážďany

26 Bowling

28 Monitoring V rámci naší stáže proběhl i tzv. monitoring. Pro ty, kteří třeba nevědí – jedná se o kontrolu a sledování průběhu stáže formou návštěvy vedení naší školy. Do Chemnitz tedy za námi 11.11. přijel pan ředitel Caitaml a paní Koťátková, od níž celý projekt vzešel a organizačně jej zaštítila, za což jí všichni chceme moc a moc poděkovat.

29 Ukončení stáže Po takřka 14 dnech pobytu nás samozřejmě čekalo také ukončení a předávání certifikátů o absolvování odborné stáže v zahraničí. Za tímto účelem jsme se sešli v jídelně naší partnerské organizace F+U, kde nám slečna Saskia slavnostně předala certifikáty a naše loučení jsme završili slavnostním /velmi vydatným/ obědem.

30 Fotky ze slavnostního ukončení stáže

31 Dostali jsme osvědčení a Europass Mobility

34 Odjezd domů V sobotu, 15.11. jsme měli celé dopoledne čas na to, abychom si sbalili, případně jeli do města utratit zbytky kapesného. Pak už jsme jen čekali na autobus, který pro nás přijel kolem 13:00 a po naložení věcí jsme vyjeli směr Ústí. Přesně v 15:00 jsme „přistáli“ před naší školou, kde na nás čekali naši blízcí, se kterými jsme pokračovali plni příjemných a užitečných dojmů směrem do našich domovů

35 Poděkování Rádi bychom touto cestou moc poděkovali paní magistře Ireně Koťátkové za to, že pro nás tuto stáž vymyslela a organizačně zajistila a samozřejmě také naší partnerské škole F+U v Chemnitz za profesionální organizaci a bezchybné zajištění průběhu celé stáže. Pro nás všechny bylo obrovským přínosem, vyzkoušet si praxi také jinde, než na pracovištích u nás doma, na která jsme zvyklí.

36 Ein bestes Dankeschön Hiermit möchten wir uns beim ganzen F+U Chemnitz für die perfekte und profesionelle Organisation des Praktikums herzlichst bedanken. Das Praktikum hat allen Schülern neue Kenntnisse sowie Erfahrungen gebracht. Die 14 Tage in Chemnitz haben sehr viel zu neuen Möglichkeiten mancher zukünftigen unseren Absolventen beigetragen, die sich sicherlich entscheiden, einmal nach Deutschland arbeiten zu gehen. Mit dem besten Dank und dem Wunsch von Alles Gute!!! Schüler der gastronomischen Fachmittelschule in Ústí nad Labem

Stáhnout ppt "STÁŽ V NĚMECKU. Ve dnech 2.11. – 15.11.2014 se 13 žáků naší školy zúčastnilo odborné praxe v Německu v rámci projektu Erasmus + „Pro zkušenosti do zahraničí“"