Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola a Mateřská škola Višňové, okres Znojmo.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola a Mateřská škola Višňové, okres Znojmo."— Transkript prezentace:

1 Základní škola a Mateřská škola Višňové, okres Znojmo

2 School in Višňové, Znojmo region

3 Where can you find Višňové?

4 KDE NÁS NAJDETE?

5 VIŠŇOVÉ – a village with a tradition of winemaking a larger willage in the north of Znojmo region ‒ south Moravia a midpoint among the towns Znojmo, Moravský Krumlov, Moravské Budějovice 1100 inhabitants, a higher average of age, a quite big employement facilities: a school, doctors (a general practitioner and a dentist), a chemist´s, a post office, a library, shops, pubs and restaurants, a petrol station, a home for elderly people, accommodation services – development of wine cycling tourist attractions: a castle with a beautiful park, a church, a windmill podnikatelské subjekty: Agroservis Višňové spolková činnost: hasiči, tělovýchovná jednota, myslivci, zahrádkáři

6 VIŠŇOVÉ – městys s vinařskou tradicí středisková obec na severu Znojemska – Jižní Morava střed mezi městy Znojmo, Moravský Krumlov, Moravské Budějovice 1100 obyvatel, vyšší věkový průměr, velká nezaměstnanost občanská vybavenost: školství, lékař, lékárna, dům seniorů, pošta, úřady, obchody, restaurace, ubytovací kapacity – rozvoj „vinařské“ cykloturistiky turistické zajímavosti: zámek s rozlehlým parkem, kostel, větrné kolo podnikatelské subjekty: Agroservis Višňové spolková činnost: hasiči, tělovýchovná jednota, myslivci, zahrádkáři

7 CHARAKTERISTIKA ŠKOLY škola s 1. a 2. stupněm (180 žáků), 50 % jsou přespolní žáci (7 obcí) vysoká kvalifikovanost pedagogických pracovníků, ochota dále se vzdělávat využívání moderních metod výuky výrazné aktivity v oblasti EVVO široká nabídka volitelných předmětů výuka dvou cizích jazyků (dlouhodobě) zájmová činnost pro žáky i dospělé rodinné centrum při škole organizace vzdělávacích kurzů pro dospělé poskytování zázemí a pomoci, spolupráce s jinými subjekty organizace kulturních i jiných akcí pro veřejnost 2010 získání titulu Společnost přátelská rodině dlouhodobá snaha vybudovat bezpečnou a otevřenou školu, povýšit ji na komunitní centrum Višňového a blízkého okolí

8 School characteristics there are 2 classes of nursery, 5 classes of primary and 4 classes of lower secondary schools, about 220 pupils, 50 % of them are commuter pupils (from 7 villages) all teachers are fully qualified and willing to learn new and modern methods are often used many environmental activities a wide range of optional subjects two foreign languages are tought zájmová činnost pro žáky i dospělé rodinné centrum při škole organizace vzdělávacích kurzů pro dospělé poskytování zázemí a pomoci, spolupráce s jinými subjekty organizace kulturních i jiných akcí pro veřejnost 2010 získání titulu Společnost přátelská rodině dlouhodobá snaha vybudovat bezpečnou a otevřenou školu, povýšit ji na komunitní centrum Višňového a blízkého okolí

9 JAK JSME ZAČÍNALI analýza silných a slabých stránek školy, příležitostí a hrozeb – vytvoření koncepce přeměny školy – úspěch v konkurzním řízení na místo ředitele obklopení se lidmi, kteří smýšlí stejně a jsou otevřeni změnám vytvoření realizačního týmu, který organizuje klíčové aktivity, šíří vizi poznání, že náš koncept se velmi překrývá s pojetím komunitních škol (2003) uvědomění si dalších souvislostí – příklady dobré praxe ze škol, které se vydaly stejnou cestou, zkušenosti ze zahraničí, vzdělávání se v této oblasti cílem je změna ve vnímání školy (ne instituce, ale místo pro vzdělávání, setkávání, lidé…), nabídka aktivit a možností další cíle jsou v souladu s potřebami veřejnosti propojení výchovy a vzdělávání s komunitními aktivitami

10 ROLE VEDENÍ V „KOMUNITNÍ ŠKOLE“ ztotožnění se s myšlenkou nového pohledu na školu (nezáleží na tom, jestli jde o vlastní iniciativu) schopnost naslouchat důvěra kolegů, veřejnosti demokratické vedení, společná tvorba vize, přístupnost novým myšlenkám místo bydliště aktivní účast ve veřejném životě, neformální setkávání s členy komunity účast v místní samosprávě mj. různé úhly pohledu (občan, škola, zřizovatel …) vlastní podíl na komunitních aktivitách v počátku – organizátor, účastník rozdělování kompetencí hodnocení, hledání příčin neúspěchu informovanost získávání finančních prostředků

11 KOMUNITNÍ PROJEKT REGIONEM NA KOLE A PĚŠKY ‒ ROLE VEDENÍ jednání s partnery projektu, řízení diskuse rozdělení úkolů (dobrovolníci, partneři) koordinace prací vlastní účast Výsledek: akce, do které se zapojilo 7 obcí regionu 140 účastníků na organizaci se podílelo 60 dobrovolníků (žáci, pracovníci…)

12 NAŠE AKTIVITY vzdělávací kurzy pro dospělé (angličtina, němčina, využití ICT) dílny pro děti i dospělé (vánoční, velikonoční dílna) kulturní akce (společenský ples, vánoční koncert, divadlo, akademie) sportovní akce (turistický pochod, cyklistická vyjížďka…) prázdninové aktivity pro děti semináře pro veřejnost (kurz první pomoci, novinky v silniční dopravě…) zajištění akcí pro jiné subjekty (setkání se seniory…) pronájem prostor spolupráce s místními spolky a sdruženími podíl na zlepšení prostředí v obci (návrhy žáků, vlastní práce…) nabídka vzdělávání pro pedagogy okolních škol díky účasti v projektu SKKŠ vytvoření komunitní rady

13 JAKÉ JSOU PŘÍNOSY NAŠÍ SNAHY? jiné vnímání školy veřejností (rodiči i ostatními) lepší vztahy mezi školou, zřizovatelem, veřejností posilování kompetencí žáků přiblížení se školy běžnému životu posilování vztahu k celoživotnímu vzdělávání zvýšení konkurenceschopnosti školy, její propagace zlepšení klimatu školy přínos ekonomický

14 KONTAKT: Základní škola a Mateřská škola, Višňové, okres Znojmo, příspěvková organizace Nová VIŠŇOVÉ tel.:


Stáhnout ppt "Základní škola a Mateřská škola Višňové, okres Znojmo."

Podobné prezentace


Reklamy Google