Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2673 Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2673 Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová."— Transkript prezentace:

1 Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová Základní škola a Mateřská škola Větřní Školní Větřní Téma hodiny: Rod mužský - soudce

2 Doplň. Podtrhni podstatná jména a urči všechno, co již umíš. Jezdci řekli cvičitel__, ab__ přišel s dostihovými sedl__. Potom nasedli na kob__l__ a cválali k cíl__. Divákov__ se závody líb__ly. Zdálo se, že m__nulému v__těz__ Korbelov__ ve v__tězstv__ o cenu Ostrav__ nic nebrání. S problém__ se však rotrhl p__tel. Kdo ví, co si vzal kůň do hlav__, když uháněl k cíl__. Možná postrácel podkov__ či ho v__lekaly vos__ svými žihadl__. V__běhl z dráhy a utíkal jako před strašidl__. Zastavil se až daleko za mantinel__. Když se Korbel vrátil, všichni se mu smáli.

3 Doplň: V__právěl jsem v__chovatel__, jak jsem uv__děl v lese v__ra. Musíte s peněz__ šetřit. V kleci máme holub__ a páv__. Naši předci kryli střechy šindel__. Co je v tom p__tl__? Na obou břez__ch Vltav__ v__rostly přep__chové hotel__. Dívky mají krásné účes__. Řekni učitel__, aby ti ukázal na obrázku datl__ sup__, čáp__, orl__ a jestřáb__. V__světlili jsme panu v__chovatel__, že ještě nechodíme do škol__.

4 Napiš ve správných tvarech. Zdůvodni pravopis Napiš ve správných tvarech. Zdůvodni pravopis. pes, osel, čáp, holub, sokol, orel, lev, tygr, papoušek, koník, komár, ježek, kapr, motýl V učebnici jsou vyobrazeni (pes, osel, čáp, holub, sokol, orel, lev, tygr, papoušek, koník, komár, ježek, kapr, motýl). strom, dům, vůz, hřib, dopis, řetěz, kostel, dub, trám, stůl, klas, kůl, šíp Myslivci šli se (strom, dům, vůz, hřib, dopis, řetěz, kostel, dub, trám, stůl, klas, kůl, šíp).

5 Doplň správné tvary: Nastaly (mráz). (Příkop) zamrzly. (Špaček a čáp) dávno odletěli. V (úvaly a lesy) ležela mlha. Napsal jsem dopis (Pavel). Kováři kují (řetěz). Lovečtí (pes) se hnali za (jelen). Myslivci šli se (pes). Soused koupil nové (holub). V Africe žijí (lev). Měl zvědavé (dotaz). Most měl čtyři silné (sloup). Ráno krásně zpívají (kos). Zlatník vyzdobil korunu (drahokam).

6 Kterým pádem oslovujeme, voláme? Utvořte ho: Pan Svoboda, hoch, pes, občan, kmotr, lev, Libor, pštros.

7


Stáhnout ppt "Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2673 Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová."

Podobné prezentace


Reklamy Google