Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DITTRICHOVA 21 128 01 PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT 800 133 331 CzechTrade 2011 - 2012 Tomáš Karlík Exportní konzultant.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DITTRICHOVA 21 128 01 PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT 800 133 331 CzechTrade 2011 - 2012 Tomáš Karlík Exportní konzultant."— Transkript prezentace:

1 DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT CzechTrade Tomáš Karlík Exportní konzultant

2 2 Vznik a poslání CzechTrade Agentura CzechTrade byla založena Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR v roce 1997, s cílem poskytovat služby zaměřené na zlepšování výsledků zahraničního obchodu České republiky a exportních aktivit českých podnikatelských subjektů. Jsme příspěvkovou organizací Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a pevnou součástí státního systému podpory exportu. Naším prvořadým úkolem je pomáhat českým vývozcům prosadit se na zahraničních trzích a rozvíjet jejich exportní aktivity. Hlavním přínosem naší činnosti pro exportéry je usnadnění vstupu na mezinárodní trhy, včetně úspory jejich času a nákladů. 2

3 3 3 Poslání a vize agentury Poslání „Pomocí rozvoje inovací a zvyšováním konkurenceschopnosti pomáhat českým firmám vítězit na světových trzích.“ Vize „Centrum globálních kompetencí a služeb pro internacionalizaci českých firem.“ (One stop shop) CzechTrade je držitelem certifikátu systému managementu jakosti dle ISO 9001:2000. V roce 2009 CzechTrade úspěšně prošel hodnocením výkonnosti systémů řízení podle standardu IQRS (International Quality Rating System).

4 4 CzechTrade je národní pro-exportní organizací ČR Cíl: Rozvíjet mezinárodní obchod a vzájemnou spolupráci mezi českými a zahraničními subjekty. CzechTrade nejen pomáhá českým firmám na zahraniční trh vstoupit, ale také se na něm dlouhodobě udržet a stát se jeho lídrem. Priorita – dlouhodobé partnerství. Do českého exportního prostředí chceme přinášet více inovačního a komerčního ducha. Využijte naše zkušenosti a jméno pro své podnikání v zahraničí. 4

5 5 Služby CzechTrade CzechTrade je váš partner na cestě k exportním úspěchům. 5

6 6 Zahraniční kanceláře CzechTrade Hlavní přidanou hodnotou agentury je rozsáhlá síť zahraničních zastoupení disponující unikátním know-how. Linie spolupráce: Konzultant ZK Síť v současné době tvoří 34 zahraničních kanceláří s působností v 36 zemích světa. 6

7 7 34 zahraničních kanceláří ve 36 zemích světa 7 Belgie+Lucembursko (Brusel) Bulharsko (Sofia) Brazílie (Sao Paulo) Čína (Chengdu, Šanghaj) Dánsko (Kodaň) Egypt (Káhira) Francie (Paříž) Chorvatsko (Záhřeb) Indie (Mumbai) Itálie (Milán) Kanada (Calgary) Kazachstán (Almaty) Pobaltí (Riga, Vilnius) Maďarsko (Budapešť) Mexiko (Mexico City) Německo (Kolín n. R.) Nizozemsko (Brusel) Polsko (Varšava) Rakousko (Vídeň) Rumunsko (Bukurešť) Rusko (Jekatěrinburg, Moskva, Petrohrad) SAE (Dubaj) Srbsko (Bělehrad) Španělsko (Madrid) Švédsko (Stockholm) Turecko (Istanbul) Ukrajina (Kyjev) USA (Chicago) Velká Británie a Irsko (Londýn) Vietnam (Ho Či Minovo Město)

8 8 8 Konstrukce sítě – regionální centra CT Rusko a SNS CT Skandinávie a Pobaltí CT Jižní Evropa a Středomoří CT Západní Evropa CT SVE CT Skandinávie a Pobaltí CT Jižní Evropa a Středomoří CT Západní Evropa CT SVE CT Severní Amerika CT Latinská Amerika CT Blízký východ CT Indie CT ASIE

9 9 9 VÍCE SLUŽEB EXPORTÉRŮM  2011 – 2012 další rozšíření sítě CzechTrade v zahraničí  Navýšení kapacit sítě o 41 míst (rok specialistů; rok dalších)  navýšení disponibilních kapacit v zahraničí pro klienty  oborová specializace  poskytování kvalitních a profesionálních služeb

10 10 Poradenství pro internacionalizaci Model služeb Služby CT Nové trhy / segmenty / partneři Design pro inovace a zlepšování produtků Design pro inovace a zlepšování produtků Exportní akademie Trendy, signály, příležitosti Foresight Trendy, signály, příležitosti Foresight Projekce, analýzy, srovnání Trade intelligence Projekce, analýzy, srovnání Trade intelligence Asistence v zahraničí Financování ČEB Pojištění EGAP Financování ČEB Pojištění EGAP Projekty internacionalizace Společný tým

11 11 VOLBA TERITORIA cílová skupina, konkurence, cena na místním trhu, doprava, překážky (certifikace, clo..), potenciál  SCREENING TRHU – základní otázky  PRŮZKUM TRHU – detailní rozpracování  ANALÝZA TRADE INTELIGENCE – dle HS4/6/8 kódu  FORESIGHT – sběr a vyhodnocení signálů 11

12 12 Představení Trade Intelligence Trade Intelligence je komplexní nástroj vyvinutý agenturou CzechTrade, který využívaná mezinárodní data o světovém obchodu s cílem asistovat svým klientům a partnerům při strategickém rozhodování.  Uplatnění: podpora internacionalizace.  Zdroje dat: OSN Comtrade, Eurostat, databáze, apod.  Nástroje: indexy růstu a podílové indexy, Lafayův index specializace, analýza koncentrace trhu, korelační analýzy, apod.  Jedinečnost Trade Intelligence spočívá ve využití specifických pohledů na situaci na zahraničních trzích.. 12

13 13 Dlouhodobá exportní asistence Cíl nalézt místní partnery a nastavit pravidelnou spolupráci Přínos služby:  dlouhodobé spektrum aktivit vedoucí k pevnému ukotvení firmy na daném trhu  užší, pravidelný kontakt mezi firmou a ZK CT Náplň služby  pravidelné předávání aktuálních informací z teritoria včetně aktuálních poptávek  příprava a organizace prezentace klienta v teritoriu  využívání prostor a zázemí ZK – asistence při obchodním jednání  podpora při registraci/certifikaci výrobku pro vybraný trh atd.

14 14 STANDARDIZOVANÉ SLUŽBY 14  DATABÁZE ČESKÝCH EXPORTNÍCH FIREM  prezentace na webu všech kanceláří CT  zobrazení na zastupitelských úřadech  DESIGN PRO EXPORT  nástroj pro zvýšení konkurenceshopnosti  adresář desineru,  semináře a workshops  analýza stavu designu ve firmě (příspěvek CT 30tis. Kč, cena za službu pro firmu 10tis. Kč)

15 15 Adresář exportérů Vaše efektivní prezentace v zahraničí  Jsou vaše produkty vidět v zahraničních vyhledávačích?  Umíte oslovit zahraničního zákazníka šesti jazyky? Získejte nové zahraniční zákazníky prostřednictvím atraktivní firemní prezentace v Adresáři exportérů 15

16 16

17 17 Design pro export Projektem Design pro export podporujeme inovaci průmyslového designu ve spolupráci se špičkovým designérem, která je jedním z pilířů konkurenceschopnosti firmy, zvyšuje její zisk a export. 17

18 18 BUSINESS INFO.CZ  PORTÁL INFORMACE O PODNIKÁNÍ NA JEDNOM MÍSTĚ  teritoriální informace  mezinárodní poptávky  mapa oborových příležitostí  analýzy a statistiky  vývozní aliance  informace o právním prostředí  atd. 18

19 19 Exportní příležitosti  denně aktualizovaná databáze zahraničních poptávek, nabídek, tendrů, mezinárodních projektů  interaktivní Mapa oborových příležitostí  zasílání přímo na váš - služba CzechTrade denně 19

20 20

21 21 Vývozní aliance Hlavní úkol: Rozvoj vývozních aliancí jako prostředek ke zvýšení šancí českých firem uspět na zahraničních trzích  Podpora vzniku nových aliancí  Společná nabídka služeb státu pro vývozní aliance  Mapování perspektivních oborů a teritorií pro vývozní aliance s důrazem na jejich prezentaci v zahraničí  první založena CDT (ČESKÁ DOBÝVACÍ TECHNIKA) v roce 2004  stav k 31/8/ funkčních aliancí / 121 firem  21

22 22 Vývozní aliance Desítky českých exportérů se sdružily, protože především na náročnější a vzdálenější trhy se jim vyplatilo jít společně. Hlavní přednosti vývozních aliancí:  Členové aliance se svými produkty či službami navzájem doplňují. Zvyšují tak své šance získat mnohem zajímavější zakázky.  Náklady, které souvisejí se vstupem na zahraniční trh, jsou rozloženy mezi jednotlivé členy aliance. 22

23 23 Pod záštitou agentury CzechTrade v současné době působí např. tyto vývozní aliance Název alianceObor/komodita Czech ICT Allianceinformační technologie Czech NBC TEAMochranné pracovní prostředky CZECH WATER ALLIANCEvodní hospodářství CZECH WATER TECHNOLOGIEStechnologie úpravy vody BOHEMIA LINEdřevoobráběcí stroje CDT - ČESKÁ DOBÝVACÍ TECHNIKAzařízení pro těžbu a úpravu nerostných surovin CZECH SPACE ALLIANCEtechnologie pro kosmický průmysl ČESKÉ POVRCHOVÉ ÚPRAVYpovrchové úpravy materiálů CZECH HEALTH & SAFETY ALLIANCEprostředky pro likvidace havárií, živelných pohrom a následků použití CBRN CZECH ENERGY TEAMelektrotechnologie ALIANCE STROJÍRENSKÉ TECHNOLOGIEstrojírenské technologie FIRST CZECH HEALTH ALLIANCEkompletní nabídka zdravotnických potřeb SANS SOUCI CZECH GLASS ALLIANCEsklářská a keramická výroba CEITEC CLUSTER – BIOINFORMATICSbiotechnologie CZECH BIObiotechnologie 23

24 24

25 25 Exportní akademie / vzdělávání 25 Investujte do vzdělávání!

26 26 Trade Review Klientský časopis Trade Review přináší exportérům cenné aktuální informace o zahraničním obchodu a službách na podporu vývozu, představuje příklady úspěchů českých firem v zahraničí a rozhovory se zajímavými osobnostmi. 26

27 27 Předání ceny 14. Ročník Exportní cena DHL Unicredit Zvláštní ocenění za: EXPORTNÍ INOVACE ROKU Pro: Bulk Systém Technology s.r.o. Richard Buček, obchodní ředitel 27

28 28 Bc. Tomáš Karlík, DiS. DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST CZECHTRADE DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT


Stáhnout ppt "DITTRICHOVA 21 128 01 PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT 800 133 331 CzechTrade 2011 - 2012 Tomáš Karlík Exportní konzultant."

Podobné prezentace


Reklamy Google