Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADY MEDIÁLNÍHO PLÁNOVÁNÍ Daniel Köppl, Sychrov 21.5.2012.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADY MEDIÁLNÍHO PLÁNOVÁNÍ Daniel Köppl, Sychrov 21.5.2012."— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADY MEDIÁLNÍHO PLÁNOVÁNÍ Daniel Köppl, Sychrov

2 N IKOMU NENÍ HEJ 2011 vs vs 2009

3 Z ÁKLADNÍ PROCES PLÁNU

4 P ROCES PLÁNOVÁNÍ Detailní plánování Strategické plánování

5 P ROCES PLÁNOVÁNÍ

6 Komunikační strategie Mediální strategie Media plan Nákup médií Evaluace Situační analýza Marketingové informace Mediální cíle Selekce vhodných médií Zadání Marketingové výzkumy Klientská data Mediální data a výzkumy Nástroje a software Detailní plány Nákupní brief

7 J AK PROBÍHÁ PLÁNOVÁNÍ Obchodní a marketinové cíle Komunikační cíle Kanály & Disciplíny akvizice switching retence launch diferenciace trial vytvořit buzz vyvolat akci budovat loajalitu informovat & edukovat budovat kredibilitu vytvořit incentiv ke koupi generate involvement Online POS eventy direct marketing deníky OOH magazíny letáky PR sponzoring sampling TV

8 E VALUACE KOMUNIKAČNÍCH KANÁLŮ KvalitativníKvantitativní PokrytíKompozice Jak kvalitní a vhodný je daný kanál vůči zvolenému komunikačnímu cíli. Jak dobrý je kanál v zásahu cílové skupiny, nezávilsle na vhodnosti vůči cílům

9 Z ÁKLADNÍ TERMÍNY

10

11

12

13

14 P ROCES PLÁNOVÁNÍ

15 MEDIÁLNÍ VÝZKUMY Pro strategické rozhodování o zařazení jednotlivých mediatypů do mediální kampaně nejčastěji využíváme data z MML –Analýza Media Neutral Quintilies, které nám pomáhá zjišťovat, jaký typ media bude naše primární cílová skupina nejpravděpodobněji nejsilněji konzumovat –Analýza konzumace médií, která nám pomáhá zjišťovat, jak jsou jednotlivá média schopna zasáhnout naši primární cílovou skupinu –Analýza životního stylu, která nám pomahá rozkrýt chování naší primární cílové skupiny

16 T AK SE PLÁNUJE … AFFINITY INDEX REACH in % Konzumace médií v cílové skupině A25-44 ABC Zdroj: MML / TGI Q3 + Q4’2009

17 U KÁZKA PLÁNOVÁNÍ Face cosmetics is important for me 91% of TG, Affinity 147 Follow fashion trends 81% of TG, Affinity 178 Information on internet 61% of TG, Aff. 159 Spend a lot of money for myself cosmetic 47% of TG, Aff. 196 Sport/aerobic - At least ones of week 48% of TG, Aff. 145 Hair Dresser regularly 88% of TG, Affinity 112 Loyality to the brand 76% of TG, Affinity 121 Reading about good looking 63% of TG, Affinity 169 Magazines Lovers 46% of TG, Affinity 131 Uživatelky pleťových krémů Zdroj: MML ,

18 C ÍLOVÉ SKUPINY let osob7,9% let osob29,6% let osob41,4% let osob21,1%

19 12-17 LET Analýza segmentu cílové skupiny

20 S OCIO - DEMO Lehce převažují muži (54%) 95% jsou studenti Pouze základní vzdělání 82% žije v úplných rodinách s rodiči či prarodiči Žijí především v menších městech (25,6% v městech s 1–5tis obyvatel) či ve velkých městech (23,8% v městech nad 100tis obyvatel)

21 11,8% 6,9% 5,2% 2,7% 4,9% 5,1% 7,2% 2,3% 5,9% 13,2% 5,3% 4,1% 18,5% Podíl cílové skupiny v jednotlivých krajích Velikost místa bydlitě Socio-ekonomický status S OCIO - DEMO Pohlaví

22 Raději se dívám na filmy v kině než v televizi. Velice rád(a) nakupuji časopisy. Chodím pravidelně do kina. Jsem náruživý televizní divák. Televizi sleduji abych vyplnil(a) volný čas. Média Rád si užívám a nestarám se o budoucnost. Sleduji módní trendy. Volný čas prožívám nejčastěji s přáteli se známými. Dávám přednost značkovému zboží. Preferuji trávit dovolenou neobvyklým způsobem. Životní styl Ve volném čase chci dělat něco mimořádného/bláznivého. Ve volném čase chci zažít dobrodružství. Nejméně jednou týdně sportuji nebo cvičím. Ve volném čase často navštěvuji různé kulturní akce. Volný čas Hlavním zdrojem informací jsou pro mne časopisy. Pokud potřebuji informace nejdříve se podívám na internet. Upřednostňuji regionální rádia před celostátními. Hlavním zdrojem informací je pro mne televize. Zdroj informací Vyhledávám informace o technice všude kde je to možné. Snažím se držet krok s vývojem techniky. Věřím v nové technologie. Rád nakupuji různé přístroje a spotřebiče. Nové technolo gie 64% má doma zaveden internet, 22% uvažuje o jeho zavedení. Internet několikrát týdně využívají k posílání a přijímání pošty (52%), k chatovaní (40%), hledání informací osobní potřeby (34%), ke hraní her (26%) a k telefonování (24%). 39% stráví na internetu více než 10 hodin týdně, 36% 1-9 hodin týdně. Využíván í inernetu L IFESTYLE PROFIL CÍLOVÉ SKUPINY

23 M EDIÁLNÍ PROFIL CÍLOVÉ SKUPINY

24 M EDIÁLNÍ CHOVÁNÍ | Zdroj: MML 2009, MediaCom (MediaTeritory) Nejvhodnější média: Kino Deníky Internet

25 I NTENZITA POUŽÍVÁNÍ MÉDIÍ Zdroj: MML 2009, MediaCom (MediaConsumptionMeter) Nejintenzivněji používaná média: Kino Internet (Venkovní reklama) MediaConsumptionMe ter by MediaCom Čísla v barevných políčkách znázorňují afinitu, tedy míru vhodnosti daného média pro zvolenou cílovou skupinu. Červené tóny = nevhodné, zelené tóny = vhodné.

26 18-34 LET Analýza segmentu cílové skupiny

27 S OCIO - DEMO Vyrovnaný poměr mužů a žen 12% jsou studenti, 14% v domácnosti či na mateřské dovolené 76% má středoškolské vzdělání, 9% vysokoškolské 67% žije s rodiči, 11% s vlastními partnery Téměr polovina žije ve větších městech nad 20tis obyvatel

28 10,8 % 12,4% 5,3% 5,9% 2,2% 5,2% 8,5% 4,3% 5,3% 5,8% 11,7% 5,9% 4,5% 12,1% Podíl cílové skupiny v jednotlivých krajích Velikost místa bydlitě Socio-ekonomický status S OCIO - DEMO Pohlaví

29 Raději se dívám na filmy v kině než v televizi. Rádio poslouchám hlavně kvůli zprávám. Televizi sleduji hlavně pro zábavu a pobavení. Upřednostňuji regionální rádia před celostátními. Média Kvůli svému pracovnímu životnímu stylu se o sebe starám hůř než jak bych měl(a). Mám hodně práce nemám kdy si vybrat dovolenou. Mé zaměstnání vyžaduje abych byl(a) dobře oblečen(a). Rád prožívám čas se svou rodinou. Životní styl Ve volném čase často navštěvuji různé kulturní akce. Ve volném čase je pro mne důležité poznávat nové lidi/nová místa. Rád bavím lidi doma. Nejméně jednou týdně sportuji nebo cvičím. Volný čas prožívám nejčastěji v přírodě. Volný čas Hlavním zdrojem informací jsou pro mne noviny. Noviny které dostávám domů zdarma obvykle prolistuji. Denní tisk čtu spíše pro zábavu než kvůli zprávám. Hlavním zdrojem informací jsou pro mne časopisy. Zdroj informací Vyhledávám informace o technice všude kde je to možné. Věřím v nové technologie. Snažím se držet krok s vývojem techniky. Rád nakupuji různé přístroje a spotřebiče. Nové technologie 64% má doma zaveden internet, 14% uvažuje o jeho zavedení. Internet několikrát týdně využívají k posílání a přijímání pošty (54%), k hledání informací o zboží a službách (27%) a ke sledování zpravodajství (22%). 31% stráví na internetu více než 10 hodin týdně, 34% 1-9 hodin týdně. Využívání inernetu L IFESTYLE PROFIL CÍLOVÉ SKUPINY

30 M EDIÁLNÍ PROFIL CÍLOVÉ SKUPINY

31 M EDIÁLNÍ CHOVÁNÍ | Zdroj: MML 2009, MediaCom (MediaTeritory) Nejvhodnější média: Kino Internet Rádio

32 I NTENZITA POUŽÍVÁNÍ MÉDIÍ Nejintenzivněji používaná média: Internet Kino (Venkovní reklama) MediaConsumptionMe ter by MediaCom

33 PŘEHLED NAVRŽENÉ KOMUNIKACE

34 Rozdílnost verzí: TV: 750 TRPs (+ nestandardní formáty) Rádio: pouze 30s Částka zahrnuje náklady na výzkum. R OZDĚLENÍ ROZPOČTU | Kč * * Finální cena včetně DPH; produkční náklady a poplatky za autorská práva nejsou zahrnuty.

35 Rozdílnost verzí: TV: TRPs (+ nestandardní formáty) Rádio: 30s + 15s Částka zahrnuje náklady na výzkum. D OPORUČENÁ VERZE Kč *

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57


Stáhnout ppt "ZÁKLADY MEDIÁLNÍHO PLÁNOVÁNÍ Daniel Köppl, Sychrov 21.5.2012."

Podobné prezentace


Reklamy Google