Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

BUSINESS PARTNER ZKUŠENOSTI ZE SKUPINY ČEZ Pavel Puff 23.1.2008.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "BUSINESS PARTNER ZKUŠENOSTI ZE SKUPINY ČEZ Pavel Puff 23.1.2008."— Transkript prezentace:

1 BUSINESS PARTNER ZKUŠENOSTI ZE SKUPINY ČEZ Pavel Puff

2 1 SCHÉMA MODELU PERSONÁLNÍ PRÁCE VE SKUPINĚ ČEZ

3 2 UPLATNĚNÍ MODELU BUSINESS PARTNERINGU VE SKUPINĚ ČEZ Uplatnění modelu od poloviny roku 2005 Vnější vlivy při uplatnění modelu  integrace distribučních společností do Skupiny ČEZ  vznik procesních dceřiných společností  rozhodnutí o integraci personálních útvarů do ČEZ, a.s. a způsobu personální práce ve Skupině ČEZ (původně 6 personálních útvarů) Nastaveny dva modely fungování  služba vnitřnímu zákazníkovi (ČEZ, a.s.)  služba externímu zákazníkovi (dceřiné společnosti)  částečně rozdílné nastavení způsobu poskytování služeb (rozsah, zajištění) Nové výzvy pro personalisty  musíme se učit nové věci  část zaměstnanců outsourcována (nařízení vystřídáno vyjednáním)

4 3 DISLOKACE PRACOVIŠŤ PODPORY INTERNÍHO ZÁKAZNÍKA JE PŘIZPŮSOBENA JEHO ROZMÍSTĚNÍ

5 4 CENTRA PODPORY EXTERNÍHO ZÁKAZNÍKA JSOU UMÍSTĚNA V SÍDLECH OBSLUHOVANÝCH SPOLEČNOSTÍ

6 5 ORGANIZAČNÍ STRUKTURA ÚTVARU ZODPOVĚDNÉHO ZA BUSINESS PARTNERING

7 6 BYLY VYDEFINOVÁNY ZÁKLADNÍ PRINCIPY FUNGOVANÍ BUSINESS PARTNERINGU  Segmentace zákazníků  Jednotně nastavené a realizované služby  Dostupnost služby ve všech regionech  Dosažení požadované efektivity  Osobní odpovědnost za výkon HR činností v dohodnutém standardu

8 7 SEGMENTACE ZÁKAZNÍKŮ Klíčoví zákazníci  generální ředitel ČEZ, a.s. a dceřiných společností Skupiny ČEZ  ředitelé divizí ČEZ, a.s. a ředitelé úseků dceřiných společností Skupiny ČEZ  zástupci odborových organizací  zástupci Evropské rady zaměstnanců Ostatní zákazníci  vedoucí zaměstnanci společností Skupiny ČEZ  expertní střediska  středisko služeb pro zaměstnance  orgány státní správy – úřady práce  školy a učiliště

9 8 JEDNOTNĚ NASTAVENÉ A REALIZOVANÉ SLUŽBY Pro nastavení fungování bylo potřeba  provést srovnání způsobu poskytování služeb (slučovalo se šest personálních útvarů!)  provést analýzu rozdílů ve stávajícím způsobu poskytování služeb  rozhodnout o sjednocení nebo akceptaci rozdílu v poskytování služeb  zpracovat procesní modelu  stanovit standardy poskytovaných služeb

10 9 DOSTUPNOST SLUŽBY VE VŠECH REGIONECH Problém obsluhy především v dceřiných společnostech  centrum podpory externího zákazníka x pracoviště v celé ČR Řešení - maticový způsob obsluhy a odpovědnosti za zákazníka  centrum podpory externího zákazníka v sídle společnosti – zodpovědnost za komplexní službu  centrum podpory externího zákazníka mimo sídlo společnosti – výkon činnosti pro zákazníka koordinované ze sídla společnosti  obdobná podpora ze stran pracovišť personalistiky určených pro ČEZ, a.s. a naopak

11 10 DOSAŽENÍ POŽADOVANÉ EFEKTIVITY Pro dosažení požadované efektivity bylo potřeba  rozhodnout o sjednocení nebo akceptaci rozdílu v poskytování služeb  stanovit standardy poskytovaných služeb Pro nastavení optimálního počtu zaměstnanců byl rozhodující  výsledek nastavení procesů a standardů  srovnání se obdobnými společnostmi v ČR a západní Evropě Nastavení metriky pro posouzení efektivity  dosažení koeficientu 1,3 personalisty na 100 obsluhovaných zaměstnanců  podíl busineness partnerů je cca 0,5 personalisty na 100 obsluhovaných zaměstnanců

12 11 OSOBNÍ ODPOVĚDNOST Pro nastavení a fungování principu osobní odpovědnosti business partnera je potřeba zejména  definovat pravomoci a odpovědnosti  trvale rozvíjet znalosti a dovednosti z oblasti personalistiky  rozvíjet znalosti problematiky všech zákazníků  nastavit systém měření kvality služby a spokojenosti zákazníka

13 12 Díky outsourcingu je možno  sladit personální politiku ve všech obsluhovaných společnostech Skupiny ČEZ  nasadit jednotné nástroje  využívat podpory ostatních pracovišť business partnerů  centralizovat některé vybrané činnosti personální práce (expertní střediska, středisko služeb zaměstnancům) VYPLÁCÍ SE ČINNOSTI POSKYTOVAT FORMOU OUTSOURCINGU?

14 13 Můj pohled na věc  Nastavení vazby mezi business partnery a střediskem služeb pro zaměstnance  Nastavení vazby mezi business partnery a expertními středisky  Nastavení vazeb mezi business partnery navzájem TŘI CHARAKTERISTICKÉ PROBLÉMY SOUVISEJÍCÍ S VYUŽÍVÁNÍM MODELU BUSINESS PARTNERINGU

15 ROLE BUSINESS PARTERA

16 15 Poskytovatel služeb Prodejce a spolutvůrce produktů Personální manažer ZákazníkZákazník DEFINICE ROLE BUSINESS PARTNERA

17 16  Chápe a rozumí businessu zákazníka  Koučuje  Ovlivňuje  Spolurozhoduje  Řídí  Zodpovídá PERSONÁLNÍ MANAŽER

18 17  Iniciuje tvorbu produktů  Spoluvytváří produkty  Komunikuje a „prodává“ produkty  Zajišťuje zpětnou vazbu od zákazníka PRODEJCE A SPOLUTVŮRCE PRODUKTŮ

19 18  Zajišťuje výkon služeb v požadované kvalitě a termínech  Zprostředkovává dodávku požadovaných služeb od ostatních útvarů divize personalistika  Zajišťuje zpětnou vazbu od zákazníka POSKYTOVATEL SLUŽEB

20 19 JAK VYPADÁ SPRÁVNÝ BUSINESS PARTNER? OSOBNÍ ROZVOJ BUSINESS PARTNERA  ZNALOSTI  GENERALISTA V OBLASTI LZ  BUSINESS ZÁKAZNÍKA  FIREMNÍ PROSTŘEDÍ  ZNALOSTI  GENERALISTA V OBLASTI LZ  BUSINESS ZÁKAZNÍKA  FIREMNÍ PROSTŘEDÍ KOMUNIKATIVNOST PRODEJNÍ DOVEDNOST KOMUNIKATIVNOST PRODEJNÍ DOVEDNOST RESPEKTDŮVĚRA RESPEKTDŮVĚRA ODPOVĚDNOST PRAVOMOC ODPOVĚDNOST PRAVOMOC VÝKON

21 20 Můj pohled na věc  Zn.: „Hledáme generalistu“  Mládí vpřed!?  „Stokholmský syndrom“ business partnera TŘI CHARAKTERISTICKÉ PROBLÉMY SOUVISEJÍCÍ S ROLÍ BUSINESS PARTNERŮ


Stáhnout ppt "BUSINESS PARTNER ZKUŠENOSTI ZE SKUPINY ČEZ Pavel Puff 23.1.2008."

Podobné prezentace


Reklamy Google